Jedno z nejlepších (ne-li nejlepší) sportovních aut se dočkalo nástupce. A prakticky vzato jde o McLaren F1, jen po všech stránkách lepší a modernější. Tvůrcem není nikdo jiný, než Gordon Murray. Tvar auta je podobný a zachován zůstal i koncept, kdy řidič sedí uprostřed a může mít dva spolujezdce, každého z jedné strany. Novinka je nápadná velkým větrákem, který nabízí buď funkci vysokého přítlaku nebo snížení odporu vzduchu. Jde o technologii, která byla zakázána už před lety u závodních aut, protože prostě funguje až moc dobře :). Co je šílené v dnešní době, že tohle superauto má manuální 6ti-stupňovou převodovku! Což žádný supersport dnes už nenabízí. A supersport to je. Auto váží pouhých 968kg (tedy méně než malá Mazda MX5), ale má atmosférický 3,9l 12válec, který točí 12 100ot/min a má výkon 661k! Tohle je tedy pravděpodobně poslední zbrusu nové analogové superauto na světě a tím pádem i nejlepší sportovní auto světa. Bohužel ačkoliv by si jeho legendární tvůrce přál, aby se s ním hodně jezdilo, kvůli ceně a tomu kdo taková auta dnes kupuje (a může si je dovolit) většina z pouhých 100 plánovaných kusů v ceně minimálně 70 milionů korun za jedno, skončí ve sbírkách jako investice, kde se budou sběratelé předhánět, kdo za 20 – 30 let bude mít méně než 1000 najetých km. Je škoda, že auta jako tahle si nemohou dovolit ti, kteří by je nejvíce ocenili a kupují je hlavně ti, kteří o ně vlastně nemají žádný zájem. Každopádně GMA T.50 vypadá naprosto skvěle (a ještě úžasněji bude jezdit) a jediné co nechápu, proč se prostě nejmenuje dál McLaren F1?!
z jisteho uhlu urcite, ale taky za poradnou palku, bud uz tomu smeru v McLarenu neverili, nebo si to chtel Murray udelat total dle sveho, aniz by mu do toho nekdo kecal. Nebo je trosku jesitnej a chtel tam sve jmeno
To asi mrzí každého, ale i kdybychom na něj měli tak v 99% bude ležet v garáži, protože:
1) umět jej řídit není jen tak, navíc využít jeho ponteciálu lze jen na okruhu
2) takhle drahé auto nikdo nechce roztřískat
A kdyby bylo třeba za mega, tak jej má hodně lidí a většina jich skončí ve šrotu, protože to auto nebudou zvládat...ale budou machrovat, jako že to umí.
No na rovince to rozpálit umí každý, že jo
rizeni bude dost v pohode, chce to mit jet citlivejsi nohu na plynu hodne pochybuju ze to bude prasecina typu staryho vipera, kterej byl fakt neovladatelnej..tohle bude drzet na silnici jak pribity... a ze se vyuzije potencial jen na okruhu? ukaz jinej hypersport, kterej vyuzijes jinde nez na okruhu nebo letisti nebo uzavreny dalnici vsak ani "obycejny" m5 nevyuzijes poradne jinde nez na okruhu, max na nemecky dalnici a tam to je stejne nuda... a spousta limitovanejch super/hypersportu nema ani homologaci na silnice...
No právě, je to o té noze na plynu, ale i na brzdě bude záležet. Nicméně člověk s takovými auty prostě musí umět, musí mít zkušenosti atd. Kor když tu jsme skoro všichni zvyklý na předokolky
Je fakt, že dnešní auta jsou díky různým elektronikám o dost jinde, ale je to dvousečné. Elektronika totiž není všemocná, překročíš limity a...fyziku prostě neochčiješ.
A překročit limity (svoje nebo auta) jde velmi snadno, kor když si myslíš jaký jsi bůh za volantem protože to na dálnici pálíš 200.
tak je jasne, ze nejakej clovek s mokryma papirama, ktery si je tak tak udelaj na 1.0 s automatem za volant tohoto nepatri... no kdyz ja zacinal, tak tech predokolek tolik nebylo a v prvnim aute sem nemel ani posilovac rizeni..ale tak je fakt ze na stovku mu to trvalo vecnost a koncil sem na 150 km/h z kopce a s dobrym vetrem
Takových už moc není. Ten pocit když z 5ky jdeš na 2ku, otáčky vyletí a ty. Vystrelis je k nezaplacení.. Celica mi točila teda "jen" 8,5 ale stejně super