Ano, čtete dobře. 532 kilometrů za hodinu na obyčejné dálnici s legálním sériovým autem! Americký malosériový výrobce se svým novým vozem SSC Tuatara rozdrtil předchozí rekord Bugatti Chiron (490km/h), který navíc vznikl s nesériovým vozem na speciálním okruhu. Oficiálním rekordem na běžné komunikaci bylo starších 447km/h, který dosáhl Koenigsegg Agera RS. Těch nových 532km/h pro novou SSC Tuatara prý navíc zdaleka nebude maximem. I na této rychlosti vůz stále zrychloval, problémem byl ale ostrý boční vítr, který v Nevadě kazil plány. SSC Tuatara není žádný koncept ani prototyp ani speciálně upravený nesériový nelegální vůz, ale hotové auto schváleno pro běžný provoz. Má extrémně dobrou aerodynamiku, kdy dosahuje koeficientu pouze 0,279. Váží jen 1250kg, přičemž disponuje 5,9l V8 motorem s dvojicí turbo, který dává 1305kW (1774k). Každopádně video je parádní, 500km/h jako nic a skutečná maximálka bude ležet určitě výše (550km/h+). Každopádně Bugatti má teď hodně o čem přemýšlet a Koenigsegg se sice chystá s novým modelem Jesko Absolut na svůj nový rekord, ale prý dosáhne asi jen na 530km/h, takže asi bude muset přidat. Každopádně pokud si chcete pořídit SSC Tuatara, tak si pospěšte. V plánu je série čítající jen 100 kusů a cena začíná na 1,625 milionech dolarů (cca 45 milionů korun vč. DPH). To není zase tak špatný, když pomalý Wolksvagen Chiron omezený na 430km/h v sérii, začíná na 3 milionech dolarů. Každopádně takhle vypadá 532km/h na dvouproudové silnici …. pohoda ne? Pokud by to šlo, tak touhle rychlostí byste zvládli dojet z Prahy do Brna za zhruba 20 minut, i když nevím, jestli bych chtěl jet 500km/h v těch zúženích a po roletě na D1 :). Spotřebu paliva bohužel výrobce nesdělil, počítám ale, že byste možná do Brna dojížděli setrvačností. Každopádně evidentně v Americe někdo pořád umí pěkná a rychlá auta:
Pri 400 km/h pre Veyron špeciálne vyvinuté pneumatiky od Michelinu vydržia len 15 minút. To však šoféra vôbec trápiť nemusí, stolitrová nádrž benzínu bude prázdna už po 12 minútach.
by ma zaujimali pneumatiky a spotreba pri tych cca 550kmh..
jasně v 500 km/h to je nuda na dálnici ... jen při tom jednom zívnutí urazíš 10 km
tohle je prostě "normální" silniční auto. Ne ospojlerovaný závoďák na okruh ;), ale možná vznikne nějaké speciální verze s odpovídajícím packetem i na okruh.
Uzasny Volkswagen Chiron bude o chvilu maximalne 4 najrychlejsie seriove auto na svete. Urcite ho predbehne este Jesko (mozno aj ine Koenigsegg-y vratane toho stvormiestneho ) a urcite aj Hennessey Venom F5. Cize uz asi vsetci chapu preco Bugatti hned po tom "rekorde" hodili flintu do zita s tym, ze toto bol ich posledny pokus postavit auto pre top speed rekord (inac to iste povedal aj Koenigsegg o Jesko Absolut).
Doporučuji autorovi držet se témat, kterým rozumí a do hodnocení aut se nepouštět.
SSC Tuatara není rozhodně “normální” silniční auto. Podle techniky zavěšení a konstrukce karoserie to není nic jiného než závodní vůz na značkách.
K videu: ano, je tam vidět úžasná stabilita i při vysokých rychlostech, ale není tam vidět to, co popisuje testovací pilot - jakmile foukl boční vítr, autem to hodilo o jeden pruh vedle a prý dokonce i mimo silnici. Takže to rozhodně není “ 500km/h jako nic”.
A když už jsme u toho výsměchu na adresu Chironu (“ pomalý Wolksvagen Chiron” - autore zopakuj si němčinu!), tak by se mělo zohlednit:
A) Tuatara dosahuje maximálního výkonu 1750 koní jen pokud natankujete palivo E85. Při použití Naturalu 91 je dostupných jen cca 1350 koní.
B) Chiron má skoro 2 tuny, protože jde opravdu o normální silniční auto - má pohon všech kol, extrémně luxusní interiér, ve kterém s nejvyšší pravděpodobností zvládnete 500km a vystoupíte odpočatí, je použitelné kdykoliv a kdekoliv na světě a výkon 1500 koní je garantovaný jak při -30, tak při +40 stupních za požití Naturalu 98. U Tuatary nikdo zatím neotestoval použitelnost v běžném provozu a jestli se ten motor zvládne uchladit při poskakování v zácpách.
Bod B také souvisí s tím, proč Tuatara rekord zvládla na běžných pneumatikách a Bugatti se o zákazníky bojí a nedovolí jim více než 430km/h, tedy rychlost, kterou bezpečně zvládnou pneumatiky. Tím bodem je váha - Tuatara váží jen 1250kg, což dělá hrozně moc.
Tedy se akorát opakuje situace s Bugatti Veyron SS vs. Hennessey Venom. Auto použitelné kdekoliv a kdykoliv vs. úzce zaměřený nesmysl, který exceluje pouze v maximální rychlosti.
Takže opět - doporučuji se vrátit k subjektivně zabarveným testům grafik a procesorů. :-)
No nakonec to vypadá, že dost silně přestřelili s tou rychlostí. Otázka je zatím jen to, jestli úmyslně, nebo neúmyslně, ale z nezávislé analýzy to vypadá, že jim kecal jak rychloměr tak GPS, protože dle otáček motoru, převodových poměrů, kol a ujeté vzdálenosti to vypadá, že to auto dosáhlo "jen" 398 km/h :-O
Chiron také rozhodně není “normální” silniční auto!
A i pokud je pravda vše co jsi napsal, tak nic z toho nenaznačuje, že by DD nerozuměl autům.
Jediné, co z toho co píšeš vyplývá je to, že zatímco Tuatara je čistokrevný hyper sporťák, tak Chiron je spíše hyper luxusní auto zaměřené na pohodlí a okázalost a jen tak bokem ještě taky umí jezdit celkem rychle ;-)
Jestli to stojí za 750kg nadváhu, to je na vkusu každého.
Mě se třeba vždy líbila rychlá auta, která toho dosahují nízkou hmotností, jako třeba Lotus Elise/Exige. Takže i tady jsou mé preference na straně lehkého sporťáku než obézního dálničního křížníku ;-)
Lidé ve světě umírají hlady od "počátku věků"...Takže v čem vidíte problém?
A když už jsme u toho, co ještě byste zavřel? Všechno co nerozdává jídlo zadara? A ty lidi co tam pracují aby měly jejich rodiny co do huby byste rovnou střílel co ?
Jste magor, jděte si hrát na pískoviště
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!