Videotest: Co je lepší? Diesel nebo Benzín? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 27 March 2010
Protože jsme tu narazili v jedné diskusi na téma co je lepší v autě, zda diesel, nebo benzín, tak zde nabízím jedno pěkné videa. První je starší a porovnáva starou dieselovou Škodu Fabia RS s benzínovým MiniCooperem a druhé video je novější a porovnává novější BMW ... je v češtině. Doporučuji celé. To jen aby se někteří zorientovali, jak to s těmi dieseli dnes je ...
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 23:51:06
avatar
No obě verze (Fabia RS) i to BMW by potřebovalo upravit podvozek.. ale výkonu to má zřejmě dost, i když to BMW trošku vypadalo, že se po tej dráze "táhne" místo jede..

Zaujímavý je, že Mini-Cooper patří BMW. Cena už méně..


Hezké porovnání, ale radši bych Chevy Impala '67.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:03:59
avatar
to ja radsi W124 E500

Odkaz
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 09:31:11
avatar
tak to bola ina doba supersedanov, ked zeleni este neexistovali a ropy bolo na rozdavanie. Skoda ze ta doba nerozbitnych aut je uz prec a vsetko je len spotrebna vec na par rokov.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:47:40
avatar
taky se mi zdalo ze se tam spis tahne ale bmw melo a porad ma mit podvozky hodne dobry, i kdyz treba audi ho s modelem A5 minimalne dorovnalo.

jinak nejlepsi je stejne Dodge Challenger '70 nebo pak jeste eleanor, od te bych si taky nechal rict
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 22:59:08
avatar
Jasně, klasika. Shelby GT500 .. i ty nový sou pěkný.
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 18:46:07
avatar
Ročník ´70 je skvělý. Mě se líbí Ford Thunderbird ´70. Škoda, že mi neříká pane.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 23:57:43
avatar
na diesely nedam dopustit, po velikonocich na me ceka Mercedes-Benz W124 2.5TD uz se tesim, ale je mi do breku kdyz ho vidim porad stat njn nejsou jeste prasule
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:13:37
avatar
Nějak se zapomíná na ty dvě turba u toho dieselu. Benziňák s dvěma stejnými turby by toho diesela zadupal do země. Možná by stačilo i jedno . Diesel respektuju, ale sport a radost z jízdy bude mít už z principu vždycky lepší zážehový motor. Spotřeba je věc jiná.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 18:17:44
avatar
Presne !!!!
Ktorý chorý bezmozog môže porovnávať atmosferické zážehové motory s prepĺňanými vznetovými.
To je ako keby som porovnal Celeron s Athlonom X2 ...
Na motoršport a šantenie je vždy najlepšia voľba benzín, na jazdenie dlhých nudných trás a nabehávanie firemných km zase diesel.
Prepĺňaný diesel má dnes doma hocikto ale s prepĺňaným benzínom je iná zábava
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:39:06
avatar
jestli je lepsi diesel nebo benzin to zalezi na ridici a objektivne rict ze benzin je lepsi nez diesel nebo naopak proste nejde. kazdy ma svy klady i zapory. ja osobne bych do dieselu ale nesel a mam radsi benzin. s dieselem sem jel jenom parkrat (VW golf 1.9 tdi), ale s mou a3 1.6 se mi jezdi teda lip a je o dost zivejsi. presne jak rika v tom videu...dieselu chybi ta riznost a rychle reakce benzinu navic ja jezdim nejcasteji jen kratsi trasy (do prace, do brna) a na tech nizkou tabulkovou spotrebu dieselu rozhodne nepoznate a hlavne v zime by motor dost trpel. navic je na strane benzinu i nizsi povinny ruceni (kdyz srovnam tu 1.6 vs 1.9) a levnejsi nahradni dily (zvlast kdyz se vysere turbo tak se pomalu nedoplatite).

pro nekoho kdo s autem najezdi hodne km a jezdi casto dlouhy cesty a potrebuje se divat trochu i na penize je diesel urcite nejlepsi varianta. vsem ostatnim, at uz tem kteri chcou jen male auto do mesta, rodinne auto nebo i tem kteri si chcou uzit trochu sportovnejsi jizdu po okrskach, bych doporucil spise benzin.
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 19:48:42

Souhlas. Každému vyhovuje něco jiného a záleží na řidiči. Já sám většinou jezdím s dieslama, ale benzín mě problém nedělá. Tobě jako benzíňákovi bych poradil vyzkoušet ale jinou technologii. Je to VW Passat 1.4 TSI EcoFuel. Má to první motor upravený primárně na CNG. Pokud bys měl zájem, pošli mě nějaký kontakt na mail PeprmintBozkov@seznam.cz a já bych se měkdy při cestě do brna stavil. Je s tím super poježdění. Spotřeba 4 kg/100 km, když nespěchám, tak trasa do Vidně (150 km) mezi 3.5 - 3.7
http://www.stanicecng.cz/index.php?page=vw-passat-ecofuel

Jak tady někdo píše o podvozcích, tak na tom opravdu taky hodně záleží. A pak na vlastní váze motoru. Onehdá jsem se povozil po Automotodromu v Brně s BMW 330d. Nebylo to vůbec špatné, hodně dobré jízdní vlastnosti. No ale pak jsem sedl do BMW 320si a to byla opravdu jedna báseň. Cestovní auto s lepším podvozkem jsem v životě neřídil.
http://www.autoweb.cz/reportaz/neco-pro-fajnsmekry-bmw-320si/7825
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 14:47:48
avatar
no zatim nemam splacenou ani mou a3, takze po novym aute se rozhodne jeste nakou chvilu poohlizet nebudu ale to cng vypada celkem dobre..

jinak v brne na okruhu sem jezdil s kamosovou m5 (2004) a to bylo hodne luxusni pojezdeni. to je zas nejlepsi auto, ktery ja sem ridil
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 10:55:38
avatar
No tak do mojeho TDI nejlevnější NOVÉ turbo co jsem našel, stojí kolem 18 000,- Jenže i turba do benziňáků nejsou zrovna nejlevnější.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 14:33:06
avatar
no 18k nejsou zadny drobny ne? bezne kdyz si to ale nechavas menit v servise za to zaplatis i podstatne vic. u zazehovyho motoru pak turbo nepotrebujes bezne vubec...
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 16:22:29

To že u zážehovýho motoru nepotřebuješ turbo už pomalu přestává platit. Tuším, že například škodovka už nemá u Octavie dneska žádný atmosferický motor.
Teď už je jen otázka času, kdy udělají 1.0 TSI, 0.8 TSI.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 01:14:38
avatar
Jsem taky zastancem benzinu. Mam 1.8T v me octavii combi a nemuzu si stezovat, do prace to mam tak 12km (pulka pres mesto) a spotreba tak 8-9l (dalka klidne pod 8l)coz je o trochu vic nez u meho predchoziho Tipa 1.4
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 22:22:33
avatar
Odkaz pre DeaDDog a bezMOZGOVEHO Anarki!!Ked už tu idete tak porovnávat diesel a benzín a že by benzín zadupal s turbom diesel do zeme tak nemáš asi všetkých pät pokope,ten benzín mal objem 4,5litra 8valec vs 3liter šestvalec a skoro ho ten diesel dal,celkom slušne držal krok a to je čo povedat ked ma o dva valce a 1.5litra objemu menej!!!Inak už dávno neni tajomstvo že diesel je efektívnejší a rychlejší dnes,vid napr audi R12 diesel a vyhravala zavody proti benzínom jedna radost,už začínaju aj do športakou davat diesel lebo má to čo benzin nemá točivý moment!Sám mam octaviu z 125kw dieselom a davam snou namysleních idiotou z baworakma benzínma jedna radost a potom čumia že ich oktavka dala a su kludný.
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 21:55:33
avatar
Přikláním se k tobě, víc zajmavé by to bylo při stejných objemových motorizacích.
Osobně bych na hovadiny chtěl ford mustang boss 302
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 22:32:27
avatar
Jenže já jsem si toho moc dobře vědom. Dej do zážehového šestiválce dvě turba a zadupe ti toho diesela do země - při stejném objemu aby si mě nebral za slovo. Hodně přeceňuješ počet válců a objem a naopak podceňuješ to co dokáže turbo. S audi na lemans prosím neargumentuj - je to zvláštní závod, kterého se nežúčastńují všechny značky, takže nic nedokazuje. Realita - žádný opravdový sporťák nebo sportovní motorka nemá diesel - co to dokazuje? Rozhodně víc než nějaký audi téměř bez konkurence na lemans.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 11:01:49
avatar
Tak holt když neargumentovat s Audi R10 TDI na Le Mans, tak holt musíme sáhnout po Seat Leon TDI na WTCC.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 11:36:01
avatar
Bohužel zde není dostatek místa abych vypisoval zážehové sportovní motory proti kterým se nemůže postavit žádný diesel. WTCC - to zas bude jen pravidlama co nějakým způsobem zvýhodňují diesel např. objemově nebo přeplňováním.
Nechci se nijak dotknout majitelů dieselu - jen se snažím naznačit, že fyzika je proti dieselu a s tou se bojuje těžko. Pro sport jedině benzín nebo jak už tady někdo naznačil - i CNG má u sportovního použití větší potenciál než nafta.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 22:39:06

Tak v tomto s tebou mohu souhlasit. Diesel se prostě přes cca 5tis ot/min nedostane a ani sebelepší turbo není schopno kompenzovat tento handicap. Na druhou stranu se benzín s účinností nikdy nedostane nad nafťáka. Ale koho to ve sportu zajímá, že? Stejně jako spotřeba.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 21:28:38

Dvě turba jsou u benzíňáku na nic. Jediného čeho by jsi mohl dosáhnout je, že by ti to chcíplo hned při rozjezdu. Uvědom si, že diesel má snahu zabírat již od velmi nízkých otáček, kde nemá klasické turbo dostatečný účinek. Proto tam dávají kompresor, který zabírá při malých otáčkách. Při vyšších se kompresor vypíná a přechází se na klasické turbo. Benzíňák má v nižších otáčkách mizerný výkon, kterému nepomůže ani kompresor. Uvědomte si, že benzíňák má nižší kompresní poměr a tak mu v nižších otáčkách nemůžete nasolit více vzduchu, než je schopen motor při daném kompresním poměru a minimální koncentraci paliva ve směsi spálit. Diesel zase nemůžete vytočit na více než cca 5tis. otáček, kdežto benzín jo a z toho právě těží. Vyšší otáčky značí větší množství paliva spáleného za jednotku času tj. vyšší výkon. Na vysokých otáčkách pak i benzínu stačí to jedno turbo. Při stejném objemu motoru se dá z benzínu vyždímat větší výkon právě z důvodů vyšších otáček. Také se lépe vytáčí a je tak živější. Diesel je naproti tomu tahoun a má lepší pružné zrychlení, proto ta Fabka vyhrála.
Závěrem chci říci, že každý motor má své výhody a nevýhody a je na každém z nám jaký styl jízdy mu vyhovuje včetně dalších aspektů (spotřeba, ekologie atd.)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 22:46:40
avatar
Špatné vloženo...
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 22:46:17

Zkuš si přešíst část diskuze Odkaz

Tam je na toto téma vícero příspěvků. Jedna věc je jasná, při stejném objemu motoru a použití stejného systému nasávání vzduchu (bez turba, turbo, twinturbo, ...) je pořád benzíňák o pěkný kus výkonější. Ať je to normální auto nebo je to závodní.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 18:17:49
avatar
Pre 2Matrix: Nafúkaného vidláka s Octaviou TDI už som videl neraz, do áut sa vyznáš prd makový, s 1,4 4 valcom 8v a turbom tvoju Ochcávku sfúknem kedy sa mi zachce a chcem ťa vidieť ty šašo ako sfúkneš ktorékoľvek benzínové auto s turbom ... Trúfať si môžeš tak na benzín 1,4 - 1,6 atmosféry ale proti turbu by si žral prach z jeho zadných kolies.

Čo je diesel bez turba Hovno ktoré sfúkne akýkoľvek benzín aj s polovičnou kubatúrou.

Nikdy nebude diesel výkonnejší ako benzín, môže byť úspornejší, môže mať krútiaci moment ale akonáhle postavíš dva objemovo a valcovo rovnaké motory s rovnako účinnými turbami vždy dostane diesel na prdel.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 22:21:44
avatar
Ja osobne by som na blbosti chcel BMW M3 alebo M5 aspon tu je videt že nejsom zažraný do dieselu,len som tu dal fakta,ale vysoké otačky benzínu a zvuk urobia lepší dojem šoferovy
trabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 22:27:22

mam audi TT a klidne se nechavam predjet lamkami v octaviich rozbitie podvozku na tych ceskych silnicich a D1 vazne nemusim ...
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 12:29:31
avatar
A já mam Jeep Grand Cherokee 4x4 v plnej vybave a tiež sa nechvam predbiehat razpadlými TTčkamy z vyhonenými motormi
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 12:25:41
avatar
no zaujímavé je napriklad to DeaDDog že ked sem pozeral nejaký test už nepametám na jakej stranke tak maly rovnaký objem benzín vs diesel a diesel ten benzín dal,to je nahoda že?Dalšia nesmierna výhoda dieselu proti benzínu je že má vysoký vykon pri niskich otáčkach už od 1300 tj tiahne hned odspodu kdeš to benzín až od 4000ot a preto ak pojdeš na čiaru z dieselom a budeš sa čudovat že je diesel pred tebou to preto lebo on nestraca čas na čakanie kim mu nabehnu otačky! proste technologicky su diesele dalej ako benzíny a maju väčšiu buducnost kecaj si čo chceš,a turbo si daj aj do benzínu aby si sa potom nevyhovaral na turbo!proste pochop že napr 160kw a 560nm diesel ma lepší tach ako 200kw 300nm benzín asi si nešiel na poriadnom diesely s common rail ešte alebo V6 preto tvrdíš opak stale,tymto končím
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 12:51:43

Ale notak! Nějaký relevantni odkaz by nebyl? Stačí kouknout sem Odkaz a jen to potvrzuje, že při stejném objemu a stejném způsobu nasávání vzduchu vítězí jednoznačně benzín. Čísla o zrychlení mluví jasně.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 14:39:56
avatar
jenze ten vysokej kroutak vyuzijes tak s traktorem na poli...u osobnich aut, kdyz za sebou netahas tunovej karavan nebo nezavodis do vrchu ti je vlastne k nicemu. a co tyce te tve nesporne vyhody dieselu ze ma vykon uz od nizkych otacek, tak bych te odkazal spis na to video s tim bmw. tam jde videt ze na care je jednoznacne rychlejsi benzin
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 15:39:54
avatar
Nejde ani tak o kroutak, jako o aktualni vykon. Vykon je funkci kroutaku zavisly na otackach. Diesely maji vyssi kroutak, ale pri nizsich otackach. Maji dlouhe prevodovky kvuli tomu. Prevodovka meni kroutici moment. Benzin co ma ve 4000ot/min 200Nm(4000*200=800000) bude mit lepsi tah(v tech spravnych otackach) nez diesel, co ma 300Nm ve 2000ot/min(2000*300=600000). Pro bezny provoz je lepsi velky kroutak "odspodu" a je pro to diesel v pohode -> nemusi se pod kopcem podrazovat. Pro zavodeni je lepsi vetsi vykon a kroutak je relativne ukradeny. Moje predchozi auto bylo BMW E36coupe 318is s vykonem 145 koni a kroutakem 170Nm. Soucasne je VW Bora 1,9TDI s vykonem 130koni a kroutakem 310Nm. Kdyz se to BMW spravne pouzivalo, tak bylo rychlejsi(myslim motor - podvozek byl rychlejsi vzdycky). Pro normalni jezdeni je ale silnejsi Bora. Staci to jako vysvetleni?
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 21:54:25

Trošku jsi se v tom porovnání seknul. Pokud má motor větší výkon, bude mít i větší tah. To je jasný, ne? Srovnávat jízdu benzíňáku při 4tis ot/min, kde je skoro na maximálním výkonu a diesel při 2tis, kde bude tak na polovině max. výkonu není asi košer, co?
Zřejmě jsi chtěl říci, že diesel dosahuje vyššího výkonu právě již v nízkých otáčkách, a proto je pro běžné ježdění výkonnější. Při sportovní jízdě na maximální otáčky se uplatní právě vyšší výkon BMW.
Jistou nevýhodou dieselů jsou těžší převodovky. U mé astry 1,7DTi jsem schopen na dvojku jet skoro 80 km/h a na trojku přes 120 km/h. A to má chudinka jen 55 kW.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 09:30:20
avatar
To se nevylucuje, jen je to reknute jinyma slovama. Pri normalni jizde motor toci cca 2000ot/min a pak zalezi na kroutaku. Pokud se jede sportovne, tak je kroutak ukradeny. Jinak diesely maji tezsi prevodovky, ale zase toci mene otacek. Moje BMW udelalo na dvojku 96km/h(oficialne, nez zabral omezovac tak 99) a na trojku to dalo 145kmh/h.
PS: to srovnani v danych otackach bylo kvuli tomu, ze v danych otackach maji maximalni kroutak.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 14:52:01
avatar
A ja bych ta odkazal ze to bmw malo osemvalec 4,5 liter a to druhe sestvalec 3.0 liter a ver mi ze dva valce naviac a OBJEM nic nenahradi ani to turbo to turbo spravi minimum stoho co dva valce a 1,5litru objemu,a este neporovnavajte stare benzini vs diesely ale modene auta od rv 2008/09 volakedy to neplatilo ale doba a technologie disielu sa zmenily
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 15:45:08
avatar
Citace:
3.0 liter a ver mi ze dva valce naviac a OBJEM nic nenahradi ani to turbo to turbo spravi minimum stoho co dva valce a 1,5litru objemu

nevěřím
1) Ty turba tam byly dvě.
2) Přečti si něco o přeplňování - třeba BMW ve formuli 1 a jeho výsledný výkon se čtyřválcem, sériové vozy jako Lancer EVO, Porsche turbo atd. Akcelerace není závislá jen na kroutícím momentu...
3) Diesel a benzíňák jsou na stejné technologické úrovni a pokud myslíš, že ne tak napiš co je na těch dieselech tak hightech.
Edit
Přímé vstřikování? To je jako s turbem. Diesel je na tom špatně, takže aby se dostal na úroveň nepřeplńovaného benzíňáka, tak musí mít turbo a přímé vstřikování. Benzíňák se bez přímeho vstřikování obejde, ale dnes ho tam taky cpou.

Větší vstřikovací tlaky? No to bude tím, že nafta je svinstvo a k dokonalému spálení je potřeba mnohem vyšších tlaků a dalších vychytávek, které bohužel něco stojí.

Vyšší účinnost? Ano. Asi jediná, ale dost důležitá výhoda - pro sport a požitek z jízdy ale ne.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 22:22:04

Ano, turba tam byly dvě, tedy přesněji řečeno jeden kompresor a jedno klasické turbo, ale každé pracuje při jiných otáčkách. Takže nevím, kdo by tu potřeboval něco nastudovat.
Přímé vstřikování u dieselu je téměř nutnost. Nafta se na rozdíl od benzínu tak snadno neodpařuje, a proto je třeba jí vstříknout přímo do válce, kde se vlivem vysokého tlaku sama zapálí. Předchůdce přímovstřiku byl komůrkový systém, který má ale pomalejší hoření, a proto měli tyto diesely menší výkony. U benzínu se přímovstřikem též dosahuje vyššího výkonu, ale není to tak dramatický nárůst jako u nafty.
Větší vstřikovací tlaky jsou potřeba kvůli tomu, aby jsi byl schopen tu naftu natlačit do stlačeného vzduchu. A samo sebou vyšší tlaky přináší i lepší rozprášení, což opět přispívá lepšímu hoření a tedy i výkonu.
Takže sumasumárum, tyto jak ty říkáš vychytávky jsou u moderního dieselu téměř nutností. Dodatečný kompresor pro nízké otáčky má asi tak stejný efekt jako přímovstřik u benzínu. Proto jsou oba motory po technologické stránce skoro na maximu svých možností. Pro jejich další vylepšování jsou třeba nové materiály (lehčí, pevnější, teplotně odolnější apod.) a nebo vývoj zcela nové konstrukce motorů, nejlépe hybridních.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 22:48:51
avatar
Citace:
Ano, turba tam byly dvě, tedy přesněji řečeno jeden kompresor a jedno klasické turbo, ale každé pracuje při jiných otáčkách. Takže nevím, kdo by tu potřeboval něco nastudovat.


Video jsem viděl a ten motor znám. Jsou tam dvě turba a ne turbo a kompresor. Kompresor beru jako lysholm atd. prostě všechno co je poháněno mechanicky od motoru a ne spalinami. Ty ale určitě operuješ s pojmem turbo-kompresor...
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 17:33:49

Omluvám se. To BMW tam mělo 2 turba. Já jsem bohužel koukal na jinou mašinku, kde byl právě kompresor a turbo a nějak mi to zůstalo v hlavě.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 15:38:31
avatar
pozor no lenže ty turba netlacily sučasne zo zacitku iba jedno a potom prve sa vyplo a islo druhé!!!Tak že sa to v podstate tvari ako by tam bolo turbo jedno,prečitaj si niečo o bi-turbo to su DVE!A formula 1 pokial viem nepoužíva štvorvalocevé motory ale nizko objemove a viac valcové Technologie dieselu?tak napr ako na jedine motory sa dava najcastiejsie turbo,benzini su výnimki(skus sa zamiesliet preco to inziniery aut tak robia)výhody?poživa technologiu common-rail ako prvý,benzini opät vinimka,má ovela väčšiu efektivitu!,nišžiu spotrebu pri rovnakom vykone dlhšiu životnost motora,tach od spodu,žiadne podradovanie do kopca ako u benzinu stačí?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 15:54:42
avatar
Znám rozdíl mezi paralelním a sériovém turbem a pořád platí to co jsem napsal.

Citace:
formula 1 pokial viem nepoužíva štvorvalocevé motory ale nizko objemove a viac valcové

Špatně. Dnes už sice ne ale už tehdy.....Odkaz
No k tomu dalšímu cos napsal jsem se už vyjádřil - sorry dám edit. Turbo není nic hightech. Vyšší životnost je mýtus, který platí jen pro opravdu kvalitní diesely. Bohužel vzhledem k větším částkám za servis a větší citlivosti dieselu díky vyšším tlakům je to finančně dost rozporuplné.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 09:36:08
avatar
Souhlasim. Jen doplnim, ze diesely si vybudovaly mytus zivotnosti na starsich jednoduchych motorech VW a Mercedes Benz. To byly vazne drzaky. Soucasne moderni motory maji obrovske problemy s porochuvosti. Treba onen Common rail je dost velky problem a prakticky znamena generalku vstrikovani ve 150tkm a to neni zrovna levne.
PS: formule 1 jezdila v sedmdesatych s 1,5litrovymi ctyrvalci a vykony se odhadovaly v rozsahu 1000-1500koni.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 15:39:47
avatar
.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 15:55:07
avatar
nebudeme sa tu hadat vieš čo zober ak máš alebo si požičaj bezín dvoj liter z max vykonom 125kw a pod na čiaru somnou ja diesel a som zvedavý ako sa potom budeš vyhovarat určite na turbo ked ta na 1000m dám

Edit: na papiere zrýchlenie bezínu vs diesel vyzerá inak ako v skutočnosti to sa mi viac krat potvrdilo!

A ten link čo si tu dal je nejaká stara alebo vynimočná formula dnes v modernej dobe sa najcastejsie používaju V8 alebo V10!!!taže zase som mal pravdu zisti si to kde chceš..
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 15:58:39
avatar
Právě proto, že už tehdy dokázaly se čtyřválcovám turbem takový divy!
Citace:
na papiere zrýchlenie bezínu vs diesel vyzerá inak ako v skutočnosti to sa mi viac krat potvrdilo!

Jo samozřejmě . Radši končím.
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 16:39:17

Opravdu Vás nechápu. Proč by měl na čáru přijet se 125 kW benzíňákem? Já dal jasný odkaz, že 2.0 TSI je možné dnes o výkonu 195 kW. Tak nevím co pořád řešíte místo abyste uznal omyl.

"A ten link čo si tu dal je nejaká stara alebo vynimočná formula dnes v modernej dobe sa najcastejsie používaju V8 alebo V10!!!" - ukázka toho, že tomu vůbec nerozumíte. Žádný vyjímečný motor to nebyl. A co jako, že v dnešní době se používají V8 motory? To nemá co do činění s moderností nebo nemoderností motorů. Je to jen kvůli bezpečnosti, kdy se turbomotory i pres svůj malinký objem staly velmi výkonné a tím i nebezpečné.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 86x
Komentářů: 0
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 89x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 802x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1141x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1455x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 6