AMD představí 7nm procesory a grafiky. Sledujte zde. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 09 January 2019
Dnes v 18:00 proběhne nejočekávanější hlavní prezentace celého letošního CES 2019. Vystoupí šéfka společnosti AMD a stručně představí klíčové novinky pro tento rok, kterými AMD dle očekávání zastíní Intel i NVIDIA, protože od těch se letos neočekávají zásadnější novinky ani přechod na 7nm, kdy AMD však 7nm produkty představí v celé šíři své nabídky. Nečekejte ale v rámci CES 2019 uvedení klíčových 7nm AMD produktů na trh, ani jejich detailní představení parametrů apod. Co však očekávat můžete je „teaser“, tedy oficiální potvrzení těchto produktů a potvrzení příchodu 7nm procesorů RYZEN na trh ještě v této polovině roku. Osobně bych tedy očekával, že podobně jako minulý a předminulý rok, i letos AMD ukáže, co můžeme očekávat a kdy zhruba. Pokud jde o grafické karty, realisticky můžeme čekat maximálně něco podobného. Tedy potvrzení existence 7nm herní Radeon NAVI s tím, že dorazí tento rok na trh. Pravděpodobně však AMD v rámci CES ukáže reálnou grafiku v podobě 7nm VEGA 2 a to asi v nové Frontier Edici. AMD bude mluvit i o nových mobilních CPU, výkonných 7nm EPYC atd. Neočekával bych, že AMD uvede nějaké reálné produkty dnes večer (spekulovanou VEGA 2 FE bych považoval za jedinou, která by uvedena v rámci CES být mohla). Spíše to bude celé o stručném „teaser“ představení všech zásadních novinek, které v následujících měsících AMD na trh uvede a se kterými se bude moci pochlubit, jako že je nejen díky 7nm technologicky opravdu před Intelem i NVIDIA a že je tedy zpět opravdu ve velkém stylu. Zhruba hodinovou prezentaci můžete živě sledovat spolu s námi a samozřejmě pro vás budeme mít po jejím skončení další informace:
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 18:12:23
avatar
Husina jak prase
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 18:34:15

tak ako vidim celu prezentaciu si mohli nechat, zatial slabota
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 18:54:44

Hmmm tak 27% v blenderu nad Vega 64, to teda není moc vzhledem k tomu, že 2080ti udělá 40% nad 1080ti, bez pužití jakékoliv z tech tensor a RT cores. A ukázka z DMC5 taky dost slabá, mluví o fotorealistice, ale na obrazovce jsou vidět pouze nějaké černé stvůry, na relativně malém prostoru.

Division 2 je však krása, bohužel to vypadá stejně zkoněné jako jednička. Ale jako ukázka 10 sekund?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 18:53:18
avatar
no pokud by VEGA 7 stála 1200 dolarů problém by to byl ... ale protože bude stát mnohem méně tak 2080ti nikoho nezajímá ... protože na ni skoro nikdo nemá
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 18:59:20

Ale o to přeci nemluvím, jde o to o kolik zvednuli výkon přechodem na nový proces.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 20:23:44
avatar
Přesně tak, jestli to bude žrát 250-300 W na 7nm a bude to mít výkon jako GTX 1080 Ti / RTX 2080 tak nic moc... to až Nvidia přejde na 7nm, tak budou mít sakra problém.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 21:20:03
avatar
27% výkonu navíc jen přechodem na 7nm není špatný výsledek. Vega nikdy nebyla primárně koncipovaná na hry, takže pro lepší herní výsledky je potřeba architektura koncipovaná primárně na hry...což by měla být Navi ne?
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 21:29:38

Mluvime tu o Blenderu, to není hra.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 08:01:31
avatar
Ok, pravda. To ale nic nemeni na tom, ze 27% vykonu navic pouhou zmenou vyrobniho procesu (coz dovoluje tedy vyssi takty) a pridanim vetsi pametove sbernice a VRAM (otazkou je jak toto ma vliv na vykon oproti polovicni sbernici a VRAM) neni spatny vysledek.
Mezi 1080ti a 2080ti jsou podstatne vetsi rozdily:
1) rozdilene architektury
2) rozdil v SP:TMU:ROP (3584:224:88 vs 4352:272:88 u 2080ti)
3) vetsi sbernice a rychlejsi VRAM ve prospech 2080ti

Proto si myslim, ze porovnavat narust vykonu oproti Vega 64 v porovnani s narustem vykonu mezi 1080ti a 2080ti je trochu zcestne. Prvne jsem se vyjadril spatne, moje chyba.

Samozrejme je mozne, ze i VII ma jiny pocet vypocetnich jednotek, pak by to bylo spatny. O tom se ale myslim nemluvilo, takze vychazim z toho ze skladba cipu krom sbernice se nezmenila.

EDIT: VII má dokonce jen 60 CU oproti 64 u Vega 64...takže, když už srovnávat, tak spíše s Vega 56 oproti které tedy narostl takt (díky 7nm), navýšil se počet CU a sběrnice + VRAM.
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 08:18:29

Jasný, z technologického pohledu máš pravdu, ale zajímá to toho nakupujícího? A další věc nvidia zase pro změnu změnila jen procez ze 16 respektive 14 na 12. Takže si mylsím, že je to tak nějak nastejno. Prostě tohle je evoluční změna.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 10:55:41
avatar
Ano, evoluční
Na revoluční si budeme muset počkat...a to možná déle než na Navi.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 23:01:39
avatar
Je to nový proces ale je to stále Vega. Rovnaká architektúra, rovnaký počet jadier... Aj ak by dali viac SP, tak by to pravdepodobne neškálovalo. Takže výkon je len priamo úmerný taktom...

Je to ako keby chceli presunúť Pentium 4 alebo Buldozer na 7nm proces. Nejaké zlepšenie by tam bolo ale 14nm Skylake a ZEN by boli stále výkonnejšie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 23:26:33
avatar
Není ;) 1800MHz u Radeon VII vs 1677MHz u VEGA 64 LQ ;) ... rozdíl taktů je maximálně 7%, VII má ale současně o 7% méně jednotek než VEGA 64 a má nižší TDP a architektura je úplně stejná .... a výpočetní výkon je téměř identický (13,8 vs 13,7) .... a přesto + 25% ve hrách ;)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 08:03:56
avatar
O TDP mluvili?
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 08:53:57
avatar
Já myslím že ne, ale jelikož to má dva 8 piny a 3 větráky, tak bych to viděl na 250-300 W.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 10:09:23
avatar
Byl tam slide: 60CU do 1,8GHz, 25% výkonu navíc při stejné spotřebě atd.
Ale vůči čemu že?

RX Vega 56: 1156 / 1471 MHz; 10,5 TFLOPS; TDP 210W
RX Vega 64: 1247 / 1546 MHz; 12,66 TFLOPS; TDP 295W
RX Vega 64 LQ: 1406 / 1677MHz; 13,7 TFLOPS; TDP 345W

Radeon VII: 60 CU; do 1800 MHz; 13,8 TFLOPS; TDP....

Když tak na to koukám, tak mi přijde je se to porovnává spíš s Vega 56, takže bych si tipnul že TDP bude do 250W.
Do 300W možná nějaké OC modely.
Ale to se prostě všechno uvidí až v testech.

Je jen škoda té 16GB paměti a díky tomu i ceny.
Takový model s 8GB a 2048bit by mohl být zajímavý a je klidně možné, že takový i přijde. 16GB není pro hráče, ale pro vývojáře.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 12:23:33
avatar
Tak podle Techpowerup, který měli kartu v ruce, je TDP 300 W.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 12:26:33
avatar
nepřijde, neměla by žádný smysl .... 7nm VEGA II se v "herní" verzi objevuje jen proto, že NV udělal RTX tak strašně drahé, že pro ni vznikl prostor ...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 13:17:43
avatar
Možná máš pravdu, možná ne.
Ale nemyslím si, že by to bylo prostorem na trhu.
VII jde výkonem proti 1080ti a 2080 ne?
Neref. 2080 se pohybují od nějakých 19tis nahoru. VII má být taky nějakých 19tis. Jaký prostor máš na mysli?

Podle mě to není o prostoru, ale o tom, že AMD má k dispozici 7nm výrobu a tím možnost navýšit výkon Vegy. Byli by hloupí, kdyby VII neudělali když tu je taková možnost udělat výkonější kartu stávající architektury a dát proti 1080ti a 2080 nějakou výkonovou konkurenci. Kor když Navi bude kdy...za rok?

Výhodou je, že za tu samou cenu člověk dostane +- stejný výkon (ovšem to potvrdí až testy) a 8GB VRAM navíc.

VII v 8GB verzi by klidně mohla nahradit Vegu 64, která se pohybuje kolem 14-16tis nebo být mezi ní a VII 16GB.
Otázkou je, jak odebrání 8GB VRAM a 2048bit sběrnice ovlivní celkový výkon. Rozhodně bych netvrdil, že 8GB prostě nepřijde. To jestli přijde či nikoliv vědí tak maximálně v AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 13:42:46
avatar
vím že nepřijde ... nemá konstrukčně smysl ... těch 16GB je na VEGA 20 minimum a má to dobrý důvod ... s herním nasazením toho čipu se nepočítalo ... ale situace na trhu to umožnila ...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 14:13:40
avatar
A RX 590 smysl měla? Když změnili jen výrobní proces => takty a má kolik 10% nad RX 580 a na trh to pustili.
Proč by VII 8GB neměla smysl? Případ je to podobný. Změna výr.procesu, vyšší takty i s 8GB by byla výkonem o něco nad Vegou 64 tak proč by ne.
A RX Vegy tu s 8GB jsou, takže ten otazník ohledne 8GB verze VII bude ve vzduchu tak dlouho, dokud AMD neřekne "Ne, 8GB nebude."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 14:16:38
avatar
590 má smysl .... AMD to stálo minimum a mohlo využívat 12nm který má u GF k dispozici a který 14nm proces nahrazuje ....

VEGA 64 je 8GB protože má jen ty 2 čipy a 16GB verze těch čipů se stěží začaly vyrábět ...

VEGA 20 má 4 čipy a je buď 16GB nebo 32 GB a chystá se 64GB .... 8GB verze prostě nebude nedává žádný smysl po konstrukční ani výkonové stránce ....
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 16:09:12
avatar
Citace:
VEGA 64 je 8GB protože má jen ty 2 čipy a 16GB verze těch čipů se stěží začaly vyrábět ...


RX Vega 64 je jen 8GB, protože tam daly dva 4GB HBM2 čipy.
V Radeon Frontier, který je postaven na stejném čipu jsou ale dva 8GB HBM2 čipy. Takže kdyby AMD chtělo, udělá i RX Vega 64 s 16GB.

Nicméně, jasný, už chápu.
Ale je to škoda. VII s 8GB by byl zajímavější kup, než si připlácet za dalších 8GB HBM2 které většina z nás nevyužije. Nu což... Takže čekání na Navi.
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 19:04:48
avatar
Rozuměl jsem dobře že Radeon VII bude herní GPU už v únoru?
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 19:05:06

Jo za 700 USD.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 19:32:38

Hmm, takže u nás za 20 minimálně.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 19:24:47

Jak držela toho Ryzena s 8 jádry tak tam akorát krásně sedělo místo na ten druhý 7nm čip na dalších 8 jader Doufal jsem ve dřívější vydání než půlka 2019
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 19:26:36

Kolik tam bylo to CB score?
nexro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 19:28:12
avatar
Článek:
Odkaz
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 19:51:02

A já si zase říkal, že se tam ten druhý chipset vlézt nemůže
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 21:45:42
avatar
O tom se ted bude asi hodne spekulovat. Jedno je 100% jisty, AMD dalo do kupy novy koncept tvorby CPU, takze bude snadnejsi vyroba obou kremiku, coz by mohlo vest k zajimavym cenam. Navic bude jednodussi tvorba CPU jako takove v mnoha konfiguracich (poctu jader).
Co se tyce toho mista vedle, muj osobni nazor je, ze druhy ciplet se tam vejde a maji to i vyzkousene. Neprezentovali to prave kvuli tomu, ale se o tom mluvi a spekulovalo. Ovsem nevydat potom takovy procik by bylo zklamanim potencialnich zakazniku, tak si myslim ze konfigurace nad 8c/16t bude. Jinak neni moc duvod hnacat ciplet takhle do strany.
Ale porad je to vse spekulace. Trebas pro AM4 budou jen max. 8c/16t. Proste na to si musime jeste pockat.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 19:28:36

Intel 9900k na základních taktech 2040 a AMD 8 jader na nefinální frekvenci 2057 nebo tak nějak.
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 19:36:36

Tak chce to vidiet fotky, pretoze to okno vytazenia procesora ani zdaleka nebolo umiestnene tak nahodne, akoby sa mohlo na prvy pohlad zdat. Spotreba bola tiez vyjadrena nejako divne, tie cisla mohli byt realne, ale ak by tam dali nejake okno nejakeho uznavaneho meraca odberu, tak by som to bral ako relevantnejsiu informaciu. Pokial ma nieco prezentacie od Intelu a NVidie naucili, tak je to poucenie, ze treba pockat na testy v recenziach, idealne nezavislych. U AMD neplanujem robit vynimku...
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 19:47:02
avatar
Tak Radeon VII vypada zatim jako standardni amd grafika jak jsme zvykli uz nekolik generaci po sobe - vykonem nekde mezi dvemi nejvyssimi modely nvidie (nepocitam titany), o neco zravejsi, zato ale levnejsi.

Na nove ryzeny se tesim mnohem vic, ale vydani nekdy v pulce roku mne tesi mene, doufal jsem nekdy kolem dubna, kvetna.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 19:55:05

Vegu 2 museli vydat, aby měli půl roku co nabízet proti nvidii. Pro normální uživatelé s rozpočtem na GPU 5000 - 7500Kc bude mnohem zajímavější Navi.
MrKvic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 21:26:39

A o Navi se něco ví?
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 20:01:41
avatar
škoda že na ten Radeon VII dali 16 GB HBM2 což tu kartu zbytečně prodražuje a dělá ji málo konkurence schopnou vůči RTX 2080, kdyby tam dali 8 GB HBM2 tak by to úplně v pohodě stačilo na kartu kterou prezentují jako herní
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 20:18:23

Dali tam 16GB protoze to neni jen herni grafika ale take pro vyvoj. Me se bude hodit, az to vyjde koupim jednu na zkousku. Skoda ze doplna nepredsavili ty nove Ryzeny.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 21:16:07
avatar
problém je ale v tom že naprostá většina lidí kteří by takto výkonnou kartu chtěli nejsou vývojáři nebo editoři ale hráči a ti v 99% případů víc jak 8 GB nepotřebují a tak se mi zdá že těch 16 GB HBM2 opravdu tu kartu jen zbytečně prodražuje a měli by vydat i 8GB variantu která by byla levnější a více konkurence schopná proti RTX 2080
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 01:11:26
avatar
A o kolik ji prodražuje? 8GB je dnes celkem normální a pro tuhle kartu nevhodné. Zvolili dvojnásobek, což je vhodná rezerva narozdíl od 8GB nvidií za highendovou cenu. U HBM hraje větší roli výroba a ne kapacita, tudíž ten dvojnásobek je rozumný.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 13:22:14
avatar
V článku DD uvádí, že 16GB HBM2 je cca $300 (8200tis)...což je dost. I kdyby 8GB neprodávali o 4tis levněji, ale jen o 3tis, tak by to nemuselo být špatné.
Podle mě by bylo fajn, kdyby 8GB verzi udělali.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 13:41:32
avatar
neudělají nedává smysl
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 14:15:13
avatar
Dej to písemně s podpisem Lisy Su. Do té doby...
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 20:04:53

Vega 64 MSRP 499$
Radeon VII MSRP 699$ výkon +25 %, cena +28 %
Ano 7 nm proces atd, ale připomíná mi to Nvidii. Možná to bude i tím jaké Nvidia nasadila ceny RTX sérií.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 20:30:31
avatar
výrobní náklady jsou vysoké také díky použití drahých 16 GB HBM2 pamětí, na herní kartu jakou je by v pohodě stačilo 8GB HBM2 což by bylo o něco levnější nebo použití levnějších GDDR6 když už tam chtěli mít těch 16GB ale to by asi znamenalo upravit architekturu čipu což by bylo časově náročné a tak toho se dočkáme asi až s příchodem NAVI koncem roku nejdříve ve třetím čtvrtletí podle toho co říkala ve videu ( Odkaz ) když mluvila o podpoře PCI-E 4.0 u třetí generace procesorů Ryzen a o tom že budou umět využít výhod rychlejších grafických karet a zařízení které přijdou později v tomto roce
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 20:30:32

No jednoduše není to žádný terno. 16 GB ram je krásných
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 20:36:28
avatar
Jo jinak ze vydaji 16 jadrovou variantu povazuju za skoro jisty, minimalne kdyz se podivate na tenhle screenshot ze streamu, kde jsou videt pekne obvody pro druhy chip
Odkaz
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 06:41:45
avatar
Jo a Lisa Su to v zasade nasledne v interview potrvrdila
Odkaz

“Some people may have noticed on the package some extra room,” she said with a chuckle. “There is some extra room on that package and I think you might expect we will have more than eight cores.”
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-09 21:20:00

Vypadalo to bomba, až do toho srovnání s RTX 2080.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 10:56:24
avatar
Se mi libi jak "obvody" jsou hezky videt na kvalitativne horsim snimku.
Nicmene kdyz se vezmou ty dva tri dostupne snimky z netu kde Lisa onen Ryzen drzi a pouzije se dost pretazehe HDR, nelze rici ze v te oblasti nic neni.

Vite co me ale fascinuje, ze aspon do ted neni zadna kvalitni fotka. To uz se na takove akce chodi pouze s mobilama, ktere na x metru vyfoti prd nebo jsou fotaky zakazane? Ja tam jit a vedet, ze bude predstaveni novych CPU, tak mam aspon poloprofi zrcadlovku a minimalne 300mm tele
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-10 13:40:43
avatar
Bohuzel, tohle je asi nejlepsi co se da zatim najit Odkaz
Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!Monday, 23 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 313x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?Friday, 20 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1735x
Komentářů: 4
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Thursday, 19 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Tuesday, 17 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1370x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCMonday, 16 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1042x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Friday, 13 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1474x
Komentářů: 0