Pokdu to správně chápu voel je objemový bod, kterej je definová v prostoru, zatimco piel je v mřížce a jedna se o 2D určení. Z tohodle plyne dosažení realný fyziky a myslim, že už v Crysis byly některý části na voxelech (volumetric pixel), zřejmě něco s těma lámacíma stromama...kdyžtak tady:
http://en.wikipedia.org/wiki/Voxel
Ano máš pravdu, teď čtu, že teren byl dělanej voxelama, zřejmě kvůli jednodušímu vytváření, bohužel ten žádnou fyzikou neoplívá, takže to vlastně žádnou výhodu pro koncového uživatele nepřínáší...
mě se zdá že jo, stopy po pneumatice zřejmě nebudou jen textury, pokud je to změna v terenu, pak je to parádní demonstrace fungující fyziky. Samozřejmě bych radši viděl díry ve zdi, ale tohle dostatečně ukazuje poteniál v této technologii :
díry ve zdi by se daly dělat podobně jako stromy v crysis, ale to by nejdříve někdo musel zpracovat dynamickou tesselaci která není omezená na použití jako LOD. Nebno spíš by se dal udělat trik že díry by se přidávaly přez povrch jako teď s tím že by se rendroval kousek který má být vidět skrz.
jo voxel je objemovej bod v prostoru, pixel je element 2d rastru. akorat nejak nerozumim tom proc se pixly tahaji do objemoveho modelovani. Nad fyzikou bych se tolik nerozplival a vlasy na hlave se mi jezi pri predstave potrebneho mnozstvi dat pro modely.
při dnešnim výkonu počítaču je realné nasazení do her možné, ale vytvářet enginy na voxelech je složitější než běžnou metodou. directx počítá předevšim s polygony a proto chybí dostatek nástroju a editoru pro tvorbu s vox.
No použití ve hrách bych viděl omezeně, nebo spíš jako doplněk v rámci klasických enginů. Ony jsou totiž voxely enormně náročné na paměť a jako takové mají spíše specifické využití třeba při 3d rekonstrukci u CT nebo Magnetické rezonance. Nehledě na to jak už tady napsal Orten že jak současné grafické karty tak rozhraní se s voxely zatím moc nekamarádí.
Což je bohužel škoda.Jediný v čem vidim problem je v míře detailu jednotlivých předmětu nebo v prostředí. Ovšem hlavní příčina mající za následek absenci na hernim tru je microsoft a jeho api. Doufam že se v nadcházející, dostatečně výkoné generaci grafik s voxely v jakékoliv míře setkám. Osobně vkládam naději do iD .
to nevim, kazdopadne kdyby se technologie usadila, mohli by vyrobce grafickych karet klidne optimalizovat vid pridat nejakou voxelovou jednotku nebo poupravit architekturu.. co ja vim
No, nemýlím-li se, používal engine VoxelSpace už stařičký Comanche? Dodnes vzpomínám na svůj úžas kdy v době zcela běžných her na úrovni hopsacích plošinovek a jiných 2D omalovánek, nebo leteckých simulátorů s placatou zemí a čarovou a polygonovou grafikou bez textur, jsem s otevřenou hubou hleděl na vrtulník prohánějící se těsným barevným kaňonem
Běželo to na tuším na nějaké našlapané "čtyřiosumšestce" ale spíš ještě na "třiosumšestce" jen tak poskládané na desce stolu a vypadalo ta takhle: Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Byla to prostě grafická BOMBA!!!
A hratelnost byla taková, že se dnešní pseudo AAA tiuly můžou jít klouzat...
Hej to vypada hodně slušně, kor ten posledni obrazek? tohle ze bylo za dob 386? to jsem s PC zacinal a paril jsem 2D strilecky...si pamatuju, jak jsem chodil na 286 k tatovi do prace si zaparit. meli tam jeden kousek, na kterym sekretarka trhala rekordy v solitaire to byly jeste nejak windows 3.1 nebo co to bylo...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!