Atomontage engine - slovenský voxelový engine Tisk E-mail
Napsal Safo -   
Čtvrtek, 15 červenec 2010
Atomontage Engine je nový 3D engine, ktorý už 6 rokov vyvíja slovenský programátor Branislav Síleš.
Od ostatných enginov sa odlišuje hlavne tým, že na vykreslovanie nevyužíva rasterizáciu ako vačšina dnešných enginov ale častice objemu tzv. voxeli.




Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 20:50:48

voxeli- sen id že by nová cesta k realnější grafice a lepší fyzice?
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-18 10:48:03

No tak tohle si myslim, ze bude budoucnost, obyc. pixely jsou ...ehm... proste placate.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 20:54:09
avatar
Úžasné a přitom taková blbost

Mohl by mi nějaký odborník vysvětlit v čem je to leší než ostatní enginy a kdy se to začne používat?
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:23:04
avatar
Pokdu to správně chápu voel je objemový bod, kterej je definová v prostoru, zatimco piel je v mřížce a jedna se o 2D určení. Z tohodle plyne dosažení realný fyziky a myslim, že už v Crysis byly některý části na voxelech (volumetric pixel), zřejmě něco s těma lámacíma stromama...kdyžtak tady:
http://en.wikipedia.org/wiki/Voxel
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:42:39

lamající stromy byly použe scripty- při dotyku kulky se nahrála animace a dokreslil vnitřek stromu, s voxeli je všechno automatický
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:56:14
avatar
Ano máš pravdu, teď čtu, že teren byl dělanej voxelama, zřejmě kvůli jednodušímu vytváření, bohužel ten žádnou fyzikou neoplívá, takže to vlastně žádnou výhodu pro koncového uživatele nepřínáší...
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 22:52:04

mě se zdá že jo, stopy po pneumatice zřejmě nebudou jen textury, pokud je to změna v terenu, pak je to parádní demonstrace fungující fyziky. Samozřejmě bych radši viděl díry ve zdi, ale tohle dostatečně ukazuje poteniál v této technologii :
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-19 10:03:16
avatar
díry ve zdi by se daly dělat podobně jako stromy v crysis, ale to by nejdříve někdo musel zpracovat dynamickou tesselaci která není omezená na použití jako LOD. Nebno spíš by se dal udělat trik že díry by se přidávaly přez povrch jako teď s tím že by se rendroval kousek který má být vidět skrz.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-17 19:37:28

jo voxel je objemovej bod v prostoru, pixel je element 2d rastru. akorat nejak nerozumim tom proc se pixly tahaji do objemoveho modelovani. Nad fyzikou bych se tolik nerozplival a vlasy na hlave se mi jezi pri predstave potrebneho mnozstvi dat pro modely.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:48:37

při dnešnim výkonu počítaču je realné nasazení do her možné, ale vytvářet enginy na voxelech je složitější než běžnou metodou. directx počítá předevšim s polygony a proto chybí dostatek nástroju a editoru pro tvorbu s vox.
michal.kon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 20:58:49

mm smekám vypadá to mazaně eče nějaků fajne gamesu a jeto
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:19:26
avatar
Tak jednou se snad dockame nejake gamesy, urcite by si to zaslouzil.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:24:45
avatar
Naposledy jsem se s voxely setkal při hraní Delta Force od NovaLogic.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:50:59

škoda že hra nestála za nic, možná by se voxely začaly brát vážně
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 23:50:20
avatar
jakej dil to mel ???
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 01:50:11

oba
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 08:10:08
avatar
Popravdě moc pěkné a tak trochu nečekané.Pokut by to šlo tak palec rozhodně nahoru.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 08:54:12
avatar
No použití ve hrách bych viděl omezeně, nebo spíš jako doplněk v rámci klasických enginů. Ony jsou totiž voxely enormně náročné na paměť a jako takové mají spíše specifické využití třeba při 3d rekonstrukci u CT nebo Magnetické rezonance. Nehledě na to jak už tady napsal Orten že jak současné grafické karty tak rozhraní se s voxely zatím moc nekamarádí.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-17 20:39:23

Což je bohužel škoda.Jediný v čem vidim problem je v míře detailu jednotlivých předmětu nebo v prostředí. Ovšem hlavní příčina mající za následek absenci na hernim tru je microsoft a jeho api. Doufam že se v nadcházející, dostatečně výkoné generaci grafik s voxely v jakékoliv míře setkám. Osobně vkládam naději do iD .
Xerxes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 09:01:43

No rozhodně to nevypadá špatně, jenom se bojím, že to bude příliš náročné. Přece jenom počítat prostorová data bude proti povrchovým trochu rozdíl...
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 11:32:40
avatar
to nevim, kazdopadne kdyby se technologie usadila, mohli by vyrobce grafickych karet klidne optimalizovat vid pridat nejakou voxelovou jednotku nebo poupravit architekturu.. co ja vim
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 11:37:06
avatar
No, nemýlím-li se, používal engine VoxelSpace už stařičký Comanche? Dodnes vzpomínám na svůj úžas kdy v době zcela běžných her na úrovni hopsacích plošinovek a jiných 2D omalovánek, nebo leteckých simulátorů s placatou zemí a čarovou a polygonovou grafikou bez textur, jsem s otevřenou hubou hleděl na vrtulník prohánějící se těsným barevným kaňonem
Běželo to na tuším na nějaké našlapané "čtyřiosumšestce" ale spíš ještě na "třiosumšestce" jen tak poskládané na desce stolu a vypadalo ta takhle:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Byla to prostě grafická BOMBA!!!
A hratelnost byla taková, že se dnešní pseudo AAA tiuly můžou jít klouzat...
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 18:09:52

jo jo. to si pamatuju
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 19:56:05
avatar
Hej to vypada hodně slušně, kor ten posledni obrazek? tohle ze bylo za dob 386? to jsem s PC zacinal a paril jsem 2D strilecky...si pamatuju, jak jsem chodil na 286 k tatovi do prace si zaparit. meli tam jeden kousek, na kterym sekretarka trhala rekordy v solitaire to byly jeste nejak windows 3.1 nebo co to bylo...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 460x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 301x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 861x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1160x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1478x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1320x
Komentářů: 6