Jeden z hlavních problémů používání VR a důvod, proč se uživatelsky moc nerozšiřuje, je problém pohybu uživatele. Jednoduše pokud to není nějaký simulátor, u kterého jako hráč a uživatel prostě sedíte bezpečně na zadku, a jen otáčíte hlavou, tedy závodní hry, vesmírné simulátory apod. je hraní ve VR dosti rizikové. Pokud musíte stát a pohybovat se u toho, tak je jen otázkou času, než se v zápalu rozeběhnete proti zdi, nábytku, či praštíte ovladačem v lepším případě o vaše dítě nebo manželku, v horším případě o TV nebo o zeď. A jak to dopadá, když plně ponořeni do světa VR uděláte nějaký ten pohyb v běžné místnosti, tak toho je plný Youtube. Zkrátka dokud se nevyřeší, jak při plném pohybu uživatele zajistit jeho bezpečnost, bude VR problém. Asi nejlepší budoucností je plně pohybový pás, tak jak to ukazoval například film Ready Player One. A taková řešení v určité podobě už dnes i existují, bohužel zatím jde o vývojové prototypy. Asi nejzajímavějším je Disney HoloTile (druhé video níže). Ta řeší pohyb hráče na místě tak, že sama plošina a její díly se pohybují. To je ovšem složité řešení. Zatím tak jsou na trhu a v běžné praxi většinou jen různé kluzné VR plošiny. Speciálně OMNI systémy, které najdete ve VR hernách, ale nově si je můžete pořídit i domů a cena není vyloženě už extrémní. Jenže jak ukazuje její testování v praxi, má řadu omezení. V první řadě, je dodávána s VR systémem a aplikační podporou, která funguje jen ve vybraných hrách a není to zdaleka nejlepší VR na trhu. Cena 2500 dolarů za celek, pak také není nízká. V praxi se však ukazuje hlavní problém kluzných plošin, tedy takových, které mají tvar talíře, ve kterém se kloužete, že to vlastně je jako byste neustále chodili do kopce. Nejde tak o vyloženě přirozený pohyb. Současně jste připoutaní k pohybovému ramenu, což pro většinu problém nebude, ale pokud jste menšího vzrůstu tak ano. Zkrátka jak se ukazuje v praxi, je kluzná VR plošina stále velký kompromis. Nicméně pokud má mít VR budoucnost, vyjma případů, kdy můžete sedět na zadku (a tam funguje skvěle už dnes), tak se musí prostě vyřešit tenhle pohyb uživatele. Kluzné plošiny jsou kompromisním řešením a fungují, ale budoucností jsou určitě vyspělejší systémy, jako je právě Disney a jeho HoloTile koncept a další podobné, tedy takové, kde můžete skutečně přirozeně chodit a zůstat přitom na místě. Ovšem kdy takové přijdou na běžný trh, je otázka. Jisté je že cenově dostupné rozhodně v dohledné době nebudou a tím pádem i VR stále bude okrajovou záležitostí (bohužel):