Nádherná videoukázka toho, že CryEngine 3 nemusí být využit jen pro tvorbu her, ale také ukázek reálného prostředí a plánů jeho rozvoje. Asi bychom se nezlobili, pokud by takhle nějak vypadali v brzké době i hry ;).
Nic moc. CryEngine 3 nemá budoucnost. Je sice technologicky nejvyspělejším enginem současnosti ale v praxi poměrem grafiky/výkonu ho zadupou do země 6-7 let (možná i více) starší enginy. Zlomil si vaz tím že je multiplatformní. UE3 taky mělo problémy v počátku ale dokázalo se s nimi poprat. Je to škoda protože jeho předchůdce (CE2) má nezkutečně dobrou odezvu a plynulost vykreslování. Jenže je problém že ačkoliv jak jsou dnešní enginy vyspělé tak jsou horší než např.: Source Engin protože ten mám pořádnou fyziku. Fyzika je nejdůležitějším elementem grafiky a to ve všech herních žánrech. Mluvím o fyzice která není jen na oko jako PhysX ale má přímí vztah k hratelnosti. Snad se v Unreal Enginu 4 autoři poučí. Není tu žádné ale nebo že je něco nemožné. Asi nejlepším příkladem je engin Stalkera X-ray. Na to jak dobře Stalker Clear Sky vypadá potřebuje jen jedno jádro procesoru a "grafika" i !fyzika! je lepší než v Crysis 3. Ale na Crysis 3 potřebujete 6 jádro. První díly Crysis mají lepší fyziku a zvládají to i starší 2jádra. Prostě jakmile je hra multiplatformní tak se logaritmicky zvedají nároky na procesor. Co je nejhorší že lidi co dělaly multiplatformovky a začnou dělat only PC hru tak ji taky dodrbou. Je to vidět na free-to-play hrách asi nejvíce a indie scéně taky
Súhlasím, tiež si myslím že Scource je najlepší. Fyzika tu nehrá len rolu "fyziky" samotnej ale aj hrateľnosti viď. Half Life séria, kde bola perfektne zakomponovaná do deju celej hry, a jednoduchý argument je aj to, že najlepšie hry dneška sú práve na na tomto engine (L4D2, Portal, CS, DotA2 !). Vývojári v cryteku by sa mali vybrať inou cestou, ale čo už toto isté vidíme u nemeckých áut, keď sú to raz Nemci... (môj osobný názor, nikomu tým nechcem nahovoriť nech si nekupuje BMW, ak sa mu páči prosím).
Nesmysl vy tady argumentujete tím že v crysis 3 je nahovno fyzika tak tím pádem si myslíte že ten engine to nezvládne ? Fyziku ve hře si může každej udělat jakou chce nezávisle na enginu Nebo si snad myslíte že by v cryengine 3 nešla udělat nachlup stejná hra jako je HL 2 nebo crysis 1 ? Zadejte si do YT cryengine 3 physics a uvidíte parádní věci...
Tu porovnavate co jak stiha/nestiha mezi novou hru oproti 5-6 let starym hram. Pred tema 5ti lety hraci meli spise dvoujadra a malo kdo mel neco lepsiho. takze i na to museli byt stavene hry. Kdyz si ted nekdo kupuje/stavi herni pocitac tak si veme minimalne 4jadro. A je hloupost aby toho vyvojari her nevyuzivali.
Dalsi otazkou je co znamena v dnesni dobe multiplatformni kdyz obe nove konzole budou defakto normalni PC.
A myslim ze Crysis 3 na to jak vypada se na dnesnim mainstremu hybe uplne nadherne.
Tady nejde ani tak o optimalizaci na více jader. Ale o čistý výpočetní výkon který se ztrácí. Mnohem starší hry s lepší fyzikou a více detailníma modelama běžely na mnohem slabších CPU. Díky konzolám není fyzika (výpočetní výkon CPU) a nejsou detailní modely (malá paměť RAM). Taky vůbec proto se začalo do her cpat teselace protože se jedná o "efekt". Přepracování modelů na PC by bylo mnohem pracnější a časově náročnější a ještě by k tomu musely mít zvlášť dev-kit. Že nové konzole budou vlastně PC není zatím přítomnost. Navíc je to houby platné když jsou vývojáři tak zdegenerovaní starými konzolami. Ostatně je to vidět u indie a android her.
Jakožto studující "stavař" musím poznamenat že takové a možná i lepší "rendery" dneska dokáže už kdejaký software - sice jenom staticky ale to pro práci projektanta bohatě stačí navíc jelikož je to engine a ne jednoduchá nástavba na již existující programy na projektování tak je to k ničemu. Žádný projektant se nebude otravovat předěláváním budov z jednoho programu do druhého. Vypadá to sice hezky ale pro výstavbu zatím celkem k ničemu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!