Explodující PC? Se špatným zdrojem klidně Tisk E-mail
Napsal x x   
Středa, 02 červen 2010
Tak to dopadne, když použijete levný zdroj :-)

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 00:43:52
avatar
masakr.. takovej ohnostroj
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 01:03:32
avatar
Mi přijde, že spíš bouchá základní deska
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 05:33:19
avatar
...vinou špatného zdroje.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 07:09:08
avatar
Běžná věc... to na reklamaci uznají
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 07:10:17
avatar
Něco podobného jsem zažil akorát ne tak drasticky pojato.Při hraní se ozvala strašná rána a do to obrovský mrak kouře.A ot té doby již žádné laciné zdroje mi nesmí do baráku.Preferuji Korzára.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 17:01:43
avatar
Nieco take sa stalo kamosovi, lenze to bolo typu lama suvix ... mal na zdroji prepinac 220/110 ... prepol to na 110 a dovi dopo (podobny ukaz ako ked vybuchne islandska sopka ); lenze mohol si za to sam -> ked neviem naco to je tak to necham na pokoji
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 00:27:06
avatar
To se mi také stalo. Při čištění jsem zavadil o přepínač a nevšiml si toho, zapnu pc rána jak z Aurory a nic, jen smrádek. No, kupodivu, na to že to byl jen obyč Encer to odnesla jen pojistka ve zdroji, po její výměně frčel dál (a možná frčí dodnes).
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 20:58:32
avatar
korzár si nechává zdroje dělat u jiných výrobců, některé u kvalitních (třeba u seasonicu), jiné u kdoví čeho. třeba teď vydali novou řadu modulárních sviní s 80Plus GOLD.... podíval sem se na 750W model a je to skoro to samé jako Seasonic X750 což je ultrakvalitka.... jako nic proti korzárku, ale musíš u značek co si to nevyrábí sami prostě dobře vybírat....
Tommex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 11:43:53
avatar
Některé u Seasonic (HX450/520/620/650, VX450, TX650 ,CX400), další u Channel Well Technology (VX550, TX750/850/950, HX750/850/1000).
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 13:30:52
avatar
Konkretne jsem majitelem Corsaira 620HX a musim ti dat za pravdu, ale jen na pul. Corsair si tam nechava davat kvalitnejsi soucastky a jen od schvalenych dodavatelu. Tim samozrejme nehanim Seasonic, jen ze Corsair je na kvalitu jeste vetsi uchyl
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 22:24:52
avatar
Já jedu na Fortronu a taky bez problémů.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 08:15:32
avatar
autor videa pekne odkoukal od ddho bulvarni a zavadejici nadpisy, v tomhle pripade primo lzive jestli sem to pochopil spravne tak do te desky pustili rovnou 230V

jinak me se jednou podarilo u nakyho staryho pc odpalit zdroj. akorat rana a pak smradek, nic vic
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 17:04:57
avatar
to je fak... inak kazdy ma doma istice a niekto aj prepetovku a pri podobnych pripadoch nieco z toho vzdy zaberie resp. vypne
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 21:01:42
avatar
mě jednou jeden nekvalitní EC zdroj uškvařil na Athlonu XP (barton) FSB, takže od té doby jel jen se základním nastavením FSB na 133Mhz... naštěstí to byla nějaká verze s otevřeným násobičem, takže z toho šlo vymačkat docela dost ale i tak jsem radši po známosti sehnal zánovní... a samo koupil dražší zdroj..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 00:46:59
avatar
Hej, autor tam napsal jako nadpis "Špatný zdroj" Fakt nezkoumám, o co jde a proč. Tak jsem to napsal takhle, logo jsem si taky udělal sám, jako u většiny uživatelských videí, co tu vydám. To proto, aby mohli nahoru a nebyly jen dole. Prostě to bouchá a je to celý PC, tak je nadpis takovej
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 12:39:47
avatar
Než laciný, bych řekl, že ten zdroj byl hlavně vadný . Tvrdit, že drahý zdroj = 100% záruka neodpálení napájených komponent je stejně krátkozraké jako tvrdit, že levný zdroj = 100% jistota uškvaření . Za život mi prošlo rukama hodně PC a některé jedou přes 10 let s původním noname china zdrojem. Hlavní je ty šmejdské zdroje nepřetěžovat a pak (někdy )vydrží roky. A kdo si v rámci úspor pořídí kanclščot a pak ho postupně rozšíří o další RAM, PCI karty, HDD a výkonnou (žravou) GK, tak ať se nediví, že mu ta jeho 400W napájecí plečka ukáže finger a v rámci pomsty mu pustí do MB 220V .

Mimochodem přímo ve videu je vidět, že napájecí šlauch je přikurtován přímo k napájení MB .
majatrabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 22:34:26

Máš pravdu. Ale kdysy ty zdroje byly kvalitnější, než jsou některé teď. Celkově byla elektronika kavalitnější.
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 00:30:42
avatar
Ne že by elektronika byla kvalitnější, ale dříve byla méně choulostivá. Proč se asi na ISS a v raketoplánech používají počítače na úrovni kalkulačky?
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 08:30:34
avatar
spíše taky stabilní a s méně vadnýma tranzistorama... ale jinak pravda, nejlepší bylo když kdysi upgradovali procesor v Hubbleově teleskopu... z 286 na 386... nebo 386 na 486? no to už je jedno, v době dvoujáder to znělo komicky
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 13:33:09
avatar
NASA pouziva jadra na zakladu procesoru Pentium(I). Jsou vyvinute aby odolavaly radiaci a snesly vetsi tepelne namahani. Proto ty kalkulacky...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 08:44:36
avatar
Omlouvám se všem lingvistům toho Corsaira jsem si dost počeštil tak pardon.
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 09:51:21
avatar
Tu bývají podstatně horší lingvistické úlety, než kompletní počeštění značky. Nehledě na úlety v gramatice. Občas si říkám, že ten korektor by se tu nezastavil . Naštěstí kvalita článku se neposuzuje od gramatiky, ale od informační hodnoty.

Mimochodem, tak se mi zdá, že v profilu na záložce "Moje sestava" chybí položka "Zdroj" . Tuž bych se tam hned pochlubil mojim černo-červenym korzarkym HX620 .
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 09:55:12
avatar
Misto zdroje je do desky pichly rovnou 230 V, jasne ze deska udelala ohnostroj, Zasuvka je opravdu spatny zdroj pro zakladni desky, pc zdroj by byl lepsi.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 10:13:23
avatar
Až na to, že to bylo 230 přivedených přímo do desky a ne přes zdroj.
Matejcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :/ 2010-06-02 11:03:38

Jakto že neseply pojistky?
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 17:08:39
avatar
asi tam pichli dratky rovno zo stlpa
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 17:17:06
avatar
Místo pojistky hřebík
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 11:22:27
avatar
Dobrý bulvár,to bude rozsekaných prdelí až se vrátí DD z Tchaiwanu. Stačí kliknout na to video a přečíst si popisek na Youtubu - 230 V AC direct to PC Mainboard. Tohle se opravdu nemůže stát samo od sebe, ani s levným zdrojem
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 22:23:51
avatar
Jak vidíš, na videu je možné všechno
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 00:50:17
avatar
Už jsem to psal výše, nadpis je ode mě po tom, co byl nadpis "špatný zdroj/co udělá špatný zdroj". Jsem to neřešil, co tam je, na to čas nemám. Takže je to tam takhle, zjistili jste, kde je pravda, takže to už nechám, je vidět, že si to hned pustilo víc lidí :-X
Anonymní  - FAKE 2010-06-02 11:44:17

...i kdyby bylo k mainboardu připojeno 220 VAC natvrdo, tak by k takovému efektu dojít nemohlo - i když připustím, že se jedná o zpomalené záběry, nebo o záznam např. 200 fps, redukovaný na 25 fps, tak k jednotlivým jevům dochází sekvenčně - pokud to nejsou pyrotechnické, nebo animační efekty, tak by již první "explose" (viditelně tvrdý zkrat) vyrazila pojistky a tím by to zkončilo.

Nehledě k tomu, že zdroj (pro případ, že by byl jako zapojený) má v sobě hodně různých ochran (přepětí na vstupu, výstupu, měří max proud a omezí, filtry "sežerou" špičky... atd) - i ten nejlevnější - takže i v případě jakéhokoliv selhání by k takovýmto efektům nemohlo dojít.

Navíc málokteré součástky umějí explodovat - většinou jen kondensátory a ty nehoří, ale roztrhnou se. IC`s odcházejí jen "čmoudíčkem" (jako na začítku videa) a tím to hasne.

Zkrátka je to video, dělající z lidí blby.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 14:02:19
avatar
Citace:
Zkrátka je to video, dělající z lidí blby.


takovej typickej hollywoodskej akční trhák
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 00:51:21
avatar
Ale dobrej Taková pohodovka, nic moc příběhu, velký efekty, takhle v jednu ráno ideální před spaním
DeathMaster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 20:20:14

to: 0000000000 - Tady je zase někdo moc chytrej... Jenom se musí vědět jak na to... Na škole jsme zkoušeli podobný hovadinky když má někdo k dispozici 16A (nebo i víc) jistič a např. autotransformátor, tak jistič taky jen tak nespadne. Navíc takovouhle "show" by jen tak někdo jiným způsobem neudělal.
Anonymní  2010-06-03 23:35:31

To DeathMaster: "Tady je opravdu někdo moc chytrej." Nevím, k čemu bys chtěl používat autotransformátor (proč ne normální trafo, nebo měnič) - ale i kdybys použil vysoké (vyšší) napští, tak by v nějaké fázi musel být vidět oblouk - čím vyšší napětí, tím delší - pár ms a potom by i ty Tvoje slavné 16A jističe (mimochodem obvyklé v zásuvkových obvodech - nevím, proč je tak zdůrazňuješ) samozřejmě zafungovaly (zafungoval), protože zobrazované efekty napodobují rádoby zkrat a to by protékal několikařádově vyšší proud. podíváš-li se na dobu záznamu, tak pochopíš, jakou dobu by musel protékat (většinu z ní) zkratový proud.

I když podle druhu pokusu, který popisuješ, lze usuzovat na střední školu, tak i zde byc měl chtít vrátit školné (kdyby se platilo).
DeathMaster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 19:11:24

Tak šlo by to i přes "normální" trafo... Autotransformátor bych hlavně použil proto, že pohltí většinu výkonu který by za normálních podmínek shodil jistič a také hlavně protože u většiny autotransformátorů se jen tak nepřepálí vinutí. Dalo by se použít i oddělovací trafo... proto jsem tam napsal "např.". Jinak děkuji že jsi se dotkl mého vzdělání... Samozřejmě tyto "pokusy" jsme neprováděli jako součást výuky (inteligentnímu člověku by to možná došlo). Kdo kdy neprováděl nějaké hlouposti? Podle tohoto videa jsme nebyli sami a navíc jindy se člověk s něčím takovým jen tak nesetká.
Anonymní  - Ne DeathMaster, ale DeadBrain 2010-06-06 23:44:12

My dear, nechci působit dojmem nablblého mentora, ale:

Autotrafo se od normálního trafa liší de facto jen a jen tím, že nemá galvanicky oddělený sekundár. Z nromálního trafa uděláš autotrafo spojením dvou vývodů - s vnitřním odporem ("pohltí většinu výkonu") to nemá nic společného, dokonce ani většinu výkonu nepohltí - je-li trafo zapojeno jako autotrafo, nebo ne, na jeho účinnosti nezmění nic. Na co bys použil oddělovací trafo, to mi už není jasné vůbec - je to jen a jen galvanické oddělení (zpravidla napěťově 1:1).

Jistě, vhodná kombinace rafa (nějakého), o vhodně zvoleném vnitřím odporu a onoho týraného zdroje/MB by patrně zabránilo okamžitému vyhození pojistek, ale o vnitřním odporu jsi nenapsal ani zmánku - nehledě k tomu, že by to bylo poměrně složité, protože na takový požár, jaký byl vyobrazený, bys potřeboval celkem slušný výkon - stálo by to nějaké to počítání a zejména hodně pokusů s různými trafy.

Zkrátka - promiň přímost - jsi tady psal bláboly a teď se je snažíš obhájit. Jenže elektronika (v tomto případě spíše elektrotechnika, nebo fyzika) je exaktní disciplína a okacat ji nejde.
DeathMaster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-07 12:22:58

Ano... uznávám máš pravdu.

A dotyčný, který natočil toto video je kouzelník který nejspíš začaroval onen PC a ten následně vytvořil takovýto efekt.

Ještě poznámka: od tebe zde plynou pouze teorie. My jsme podobné věci prověřili i v praxi.
Anonymní  2010-06-07 13:20:25

...pokud jsi viděl třeba Terminátora, tak jsi jej (po osledování filmu) jistě nepovažoval za začarovanou loutku kouzelníkem, nebo za důkaz existence terminátorů (alespoň v to doufám).

Ze mě neplynou teorie, ale několikadesítekletí skušenosti s vývojem a opravami elektroniky. To Tvoje "prověření v praxi" bych opravdu rád viděl na vlastní oči (nikoliv na videu).

Myslím, že je zbytečné pokračovat ve vzájemných reakcích - každý nechť si obrázek učiní sám...
DeathMaster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-07 23:23:47

Taky se už nebudu hádat... Nehádám se pro publikum, ale proto že mi vadí, že někdo dokáže zpochybnit všechno co je natočené.

Tato "debata" mě nutí vytáhnout starý IBM desktop s 486 a udělat to samé... Nicméně jinak než natočit to nemohu a když bych to natočil, tak bych určitě použil veškeré Hollywoodské efekty pro zkrášlení a určitě bych se v tak běžném videu patlal s takovými efekty, o tom není pochyb.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 05:21:12
avatar
Mám Cooler Master Real Power 850W.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 08:35:22
avatar
To video se zdrojem tak moc společného nemá, ale vzpomněl jsem si na něco podobného, když jsem hrál u kámoše na nějakém starém počítači (asi v něm bylo už hodně prachu, pomalé větráčky a vůbec měl dost, Nejdřív to bylo v pohodě, pak jsem začal cítit spálenou gumu, na to se objevily artefakty v obraze, což mě už začalo vadit a nakonec to chcíplo úplně a ze skříně šel takový moc ošklivý kouř... Zdroj to nepřežil...
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 17:00:48

Jo, záblesk z počítače a rána následovaná vylítlým jističem, to nevěstí nic dobrého
Trapas je, když se vám to stane u počítače sýkorky kterou právě lovíte a které ten počítač stavěl její dlouholotý, vysoce důvěryhodný kamarád za nekřesťanské peníze.
To pak není argument, že v počítači najdete opravovaný zdroj, ve kterém kdosi zapomněl při opravě zapadlé elektrotechnické součástky, které se při manipulaci s počítačem posunuly na místo, kde způsobily parádní zkrat.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 477x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 855x
Komentářů: 5
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?Čtvrtek, 07 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2350x
Komentářů: 0
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingem
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingemÚterý, 05 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1698x
Komentářů: 3
Dragon Age: The Veilguard – BIOWARE je mrtvé, ale žije?
Dragon Age: The Veilguard – BIOWARE je mrtvé, ale žije?Čtvrtek, 31 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1589x
Komentářů: 4
Concord je definitivně mrtvý – SONY zrušilo hru i tvůrce
Concord je definitivně mrtvý – SONY zrušilo hru i tvůrceStředa, 30 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 748x
Komentářů: 0