Mnozí jsme si zvykli, že počítače, včetně těch mobilních jsou vlastně jen skládačka, takže když se něco porouchá, což zejména u mobilních PC je téměř jisté že během 2-3 let u minimálně 1/3 z nich se něco stane, prostě a jednoduše se daná komponenta a část vymění. Jenže pomalu se začínají objevovat notebooky, které už tak snadno opravit nejdou. Jedním z nich je i ultradrahý nový Apple MacBook Pro, kde je celá řada věcí vyrobená na zakázku nebo integrovaná a tak jej nelze rozšiřovat a hlavně ani opravovat. I případné výměny těch několika málo dílů, které vyměnit jdou, budou velmi drahé a vymění je jedině výrobce. O tom, že se podobným stylem začne dělat většina počítačů a už také dělají (Ultrabooky se tam také blíží), už dávno víme, je ale otázkou, zda je to dobře. V momentě, kdy přestane fungovat jedna malá komponenta, se tak budou muset nákladně měnit celé drahé a jinak funkční celky?
To je klasika tohle...můj otec jednou na navlhlých kolejích najel ze zadu asi v desetikilometrové rychlosti do týpka před sebou, kterej měl tažnou kouli...téměř neznatelný náraz...nicméně se kvůli tomu muselo vyměnit prakticky celé chlazení a klima...škoda za 150.000 ,-
Jde o lobby výrobců, aby se toho v konečném důsledku muselo víc prodat, nic jiného v tom nevězí...
Nechci se te dotknout ale proboha z ceho ma to auto? Z papiru? Ja najel ve dvacitce do minivanu a jen jsme si navzajem odreli narazniky. Pak jsem pri covani urazil u zeme rohem narazniku znacku (rozumej zeleznou tlustou kulatinu) a jen se mi otiskla do umele hmoty narazniku ale zeleza pod naraznikem se ani nehly. Co ma otec za auto? Jestli skodovku tak se ani nedivim. Ja sousedovy jednou pomahal tlacit fabku combi a byl jsem uplne sokovany jak tenoucke plechy to melo a jak lehoucke auto to bylo.
Podle ceny opravy pocitam ze otec asi nema zrovna levne auto. Proc si nekoupi neco hodne bytelneho za ty prachy?
Ono to auto možná bytelný být může, ale vem si stykovou plochu tažný koule, váhu, rychlost auta, pevnost toho nárazníku v tlaku, a různý ty trubičky a wifikundace ohledně klima.
No ja jsem tak nejak predpokladal ze mu ta koule projela predni maskou takze kdyby mel nejake solidni SUV tak se mu opre o pevny naraznik protoze to auto je vyssi a maximalne udela otisk. Kdyz vidim co za zelezo mam pod svym naraznikem a co se stalo nebo spis nestalo po kolizi s znackou tak neni sance ze by ta koule v tak male rychlosti neco udelala.
No vidiš hošku, a přesto udělala
Audi Allroad, je to už pár let nazpátek...nikdo jsme tomu nemohli uvěřit, jak je to možné... ale je...blbá náhoda.
Každopádně point mýho komentu byl spíš o tom, že výrobci schválně dělají komplikované bloky jednotlivých zařízení, aby se při poruše dílčí komponenty musel vyměnit celý blok...
Prave kvuli tomu bych si nikdy nemecke auto nekoupil. Sice se v tom dobre jezdi dokud to jezdi ale jinak je to predrazene jak krava a delane presne jak popisujes. Mala zavada a musi se menit pul auta. Hnus. Navic uz davno i ta nemecka "kvalita" neni co byvala. Je to normalni hype neco jak aple kdy ostatni firmy nabizej to same a lepsi za trikrat mene hosku
Tak to mě zajímá jaký auto by sis teda koupil? Vyloučil jsi Německou kvalitu a spolehlivost a nad Škodovkou ohrnuješ nos. Mám Japonský auto - sice to má hodně bytelný nárazníky, ale proti kouli bych na ně nesázel. Jakákoliv návštěva servisu je finanční očisteč a opět oprava probíhá výměnou velkých drahých dílů.
O kvalitě plechařiny u aut dost vypověděly předloňské kroupy v Praze. Nový auta si v tomhle směru nemají moc co vyčítat, ale některý Korejský a Francouzský auta vypadaly, jak kdyby je spíš někdo vobrazil kladivem.
Zkus se poptat lidi co vydelaly majlant svou hlavou a rukama bez prisati na verejne rozpocty a nepotrebuji se predvadet znackou auta aby ziskali byznys. Znam jich dost a pro bezpecne, pohodlne a bezproblemove svezeni preferuji znacku nad kterou lidi kteri porad veri v mytus nemecke kvality ohrnuji nos. Mluvim ted o SUVckach ne osobacich. Jednak dostanou za polovicni cenu kvalitni ( V USA se pravidelne umistuje na celnych mistech v kvalite) bezpecne a pohodlne auto ktere pouzivaji i offroad kde ruzne MX5 a podobne predrazene monstra se nechytaji. Navic pokud uz se neco zkazi coz byva malokdy oprava je o mnoho levnejsi nez u predrazenych vyhypovanych nemeckych znacek. Sam jedno mam a po deseti letech jedina zavada : prestalo fungovat vyhrivani jednoho zpetneho zrcatka
Kdyz pohledas na netu byly o tom i nejake vyzkumy a bylo to fakt prekvapko jake auto si tito lide kupuji.
Nad skodovkou nos neohrnuju jen kdyz jsem zacal tu fabku tlacit tak jsem mel strach ze ji zmuchlam Proste jsem zvykly na tezke masivni auto.
Ty se dej na politiku. Takovýho textu a přímou odpověď na konkrétní otázku jsem se nedozvěděl. Tak je to nějaká amerika (Chevrolet, Jeep) nebo třeba Land Rover?
Land Rover??? To se teda hodne smeju. Primou odpoved ti nedam protoze nic neni cernobile. Nekdo kdo se potrebuje prezentovat znackou a v klubu zlodeju napojenych na verejne toky se minimalne nic jineho nez predrazeny nemec nenosi at jsou statistiky jakekoliv. Nekdo treba kupuje BMW jen proto ze je zblbly do znacky a je mu jedno co za to dostane. Ja svymi prispevky pouze sleduju to abych lidi dotlacil hledat, premyslet a analyzovat svoji hlavou a ne se tupe drzet zavedenych klise. Situace se neustale meni a to co platilo vcera dneska neplati. Jinak at si kazdy kupuje co chce, me to nic nestoji. Ja se o sve penizky staram dobre a vzdy dostanu mnohem vic nez druzi kteri dobrou polovinu ceny vyrobku plati znacku. Ja si sve penize ale musim tvrde vydelat, ja nesosam z verejneho a proto je nehodlam rozhazovat. Tot vse.
Jeste trochu pospekuluju. Vim ze stat se muze cokoliv ale dejme tomu ze kdyby ten dotycny mel jine auto tak by ten naraz ustalo a nemusel by vysolit 150 000. To jsou pro me penize ktere nemusim vydelat protoze jsem udelal dobre rozhodnuti ohledne auta a cas ktery bych venoval praci muzu venovat treba rodine. A na 150 000 cisteho pracuje vetsina naroda cely rok.
Je otázka jestli těch 150k platil on nebo pojišťovna. Jakmile to teče srkz pojišťovnu a opravu provádí servis, který má s pojišťovnou smlouvu, tak jsou ceny rázem někde úplně jinde. Z vlastní zkušenosti vim, že servisy tu částku šponujou na hranici, kterou je ještě pojišťovna ochotná dát - u starších aut tak 10% pod totální škodu a ta pojišťovna to prostě zaplatí, i když by to jinej servis udělal za půlku.
No to my nevyresime. Jde o to kolik se plati za opravy nemeckych a jinych aut. Sam vim ze opravy nemeckych aut stoji majlant a nikdy bych do toho nesel.
Jinak abys nenadaval ze ti nedam zadna infa tak ti hodim jednu informaci z mnoha. Testy v initial quality od asi nejuznavanejsi US ratingove firmy v tomto oboru. Pokud umis english tak si precti co to znamena ale co je podstatne ze pres tu stale vzpominanou nemeckou "super kvalitu" tak se zadny nemec neumistil na prvnim miste v zadne kategorii. Odkaz
Jasne ja to nemyslel ze neexistuje. Jen proste uz to neni co byvalo v porovnani se svetem. Svet kvalitativne nemecke auta dohnal a nemci asi v kvalite polevili. Jsou ruzne statistiky poruchovosti aut za pouziti ruznych meritek a ty to rikaji jasne. Kazdorocne se to trochu meni nekdy je to lepsi nekdy horsi ale ten mytus co mame zakoreneny jeste od komousu uz je pryc. A ty statistiky jsou dokonce nemecke. Nemci na to hodne sazeji ze prodavaji stale hlavne znacku a funguje to stejne jako u jabka
No tak to je drsný, ale nadruhou stranu asi i pochopitelný. Neustálý hon za zmenšováním rozměrů notebooků a předevšim jejich tloušťky prostě jednou musel narazit na velikostní omezení, které současné skládačky mají. Pokud pak firma chce tu hranici přejít, musí změnit vnitřní uspořádání komponent a porušit kompatibilitu.
Jediná otázka je, jestli nový MacBook Pro skutečně na tyhle omezení nerazil nebo jestli tomu Apple pomohl, aby zvýšil prodejnost svých neuvěřitelně předražených upgradů?
Sám mam loňský MacBook a jak RAMku tak SSD jsem si tam dával sám, protože upgrady od Applu měly úplně nesmyslný ceny. Zajímavý, že výměnu RAMky a disku ve staré verzi MacBooku Apple nijak nepodmiňuje ztrátou záruky, ale výměnu baterie ano.
Celkově si myslim, že tohle plýtvání tu je už dlouho. Zažil jsem už pár oprav služebních notebooků a to co servisáci předvádějí je úplně neuvěřitelný. V Dellovi se mi rozbil datový kablík, který šel z desky kloubem do displaje. Servisák to vyměnil i s dislejem, kterej byl jinak úplně v pohodě, ale ten kablík na něj prostě byl navařenej ...
A takhle se mrha zdrojema... nakonec se zdrazi vsechno, kvuli neuveritelne spotrebe medi. Reciklace je hezka praktika, ale ne kazdy obcan ji dodrzuje a taky jsou tam ztraty. Nas nakopnuty "vyvoj" se pekne zpomali. Mozna v Japonsku tolik ne.
Presne tak. Vývoj ľudstva v oblasti ekológie ide úplne opačným smerom alebo stagnuje. Je síce pekne, že auta vypúšťajú menej exhalátov, že naše počítače spotrebujú menej energie atď, ale vývoj a výroba týchto technológii je čím ďalej náročnejšia na životné prostredie a ta úspora v iných oblastiach hneď zanikne pretože ide stále len o peniaze a žiadny výrobca nechce investovať zbytočne do niečoho čo mu neprinesie zisk(až na pár výnimiek)...Vraj ľudský druh je inteligentný..určite nie keď nechceme vyriešiť problémy, ktoré spôsobujeme našou "vyspelosťou" planéte a teda nám všetkým a raz nato doplatíme, ale už bude zrejme neskoro...
Myslim si, ze napriklad pri 5 rocnej zaruke by to bolo mozne. Ak vyrobca navhne vyrobok, ktory je v podstate neopravitelny mal by jeho kvalitu dokazat aj dlhou zarucnou dobou
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!