NVIDIA Rocket Sled Demo - DX11 a PhysX fyzika ve stylu GF Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 26 únor 2010
NVIDIA a její pěkné DEMO, které ukazuje to, že už i GF grafiky této společnosti budou brzy umět moderní technologie. Demo ukazuje DirectX11 s tessellací a také propracovanou fyziku včetně nového desktrukčního modelu - vypadá to dobře, tak abychom se toho už bzry v nějaké hře dočkali .... chce to méně marketingu a slibů, a více akce ;)
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-02-26 15:20:44
avatar
ten most. tak tak nejak si predstavujem game fyziku a nie nejake poletujuce papiere A4. Ak by takto nejako vyzerali hry s physx tak bez vahania si zakupim aj ja nvidiu kartu...
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:38:44
avatar
jj ten most pada fakt efektne. Jinak tohle prezentovala nvidia uz nekdy na zacatku ledna
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 11:02:58
avatar
no jako fyzikálně hezkej, ale párkrát si to přehraj. to je fakt moc nereálný co to udělá. se najedou rozprskně to dřevo na všech místech mostu, různé vzdálených od "tlakové vlny", a ta místa jsou přesně od sebe vzdálená...už na první pohled to vypadá jak když bouchnou petardy než jako zřícení mostu. sice hezký že tam je xxx kousků a padaj, ale na mě to působilo spíš vtipně.

na druhou stranu mnohem lepší je ta bouda dřevěná, co kolem ní projede, to je hodně dobrý.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 12:48:20

JJ. Most sa rozpadol na prilis vela castic. Taka ukazka kolko toho vedia spocitat v realnom case. Som zvedavy ci v ramci toho dema bude mozne vyuzit aj multi CPU@Physx aby sme si mohli porovnat vykon u CPU s vykonom GPU pri pocitani fyziky.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 13:02:28
avatar
podle mě nebude. tam by se totiž ukázalo, že to počítání přes grafiku je při dnešních x-jádrových CPU uplně o ničem....ikdyž mě napadá, že nVidia zakázala PhysX pracovat s více jádry, tak možná by to výkon házelo lepší
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 13:25:57

Ako tak pozeram tak by to bolo asi aj tak na nic. Proste aj keby bol vykon GPU v tejto oblasti ovela vacsi tak by zasa zacali vychadzat famy o tom ako to NVIDIA naraficila. Ale mohli by to vydat aspon pre ludi, ktorych to naozaj zaujima bez nejakych predsudkov od koho PhysX prichadza.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 13:39:08
avatar
Mě je to docela jedno, jak to bude. Jen si myslím, že to CPU to při dnešních 4-jádrech a brzy 6-jádrech by to zvládalo v pohodě a nemusel by se brát výkon grafice. Ale je to jen domněnka založená na tom, že ten CPU PhysX byl prý o tu podporu vícejader připraven právě kvůli grafikám (takové umělé navýšení prestiže a ceny ). Podle mě totiž se ty aktuální grafiky s DX11 (počítám i Fermi, pokud vyjde ) se pořádně zapotí u těch her, kde je hodně tesselace a vůbec vychytávek DX11. Proto bych jim teda už asi nepřidával ještě počítání fyziky. Ale třeba nám to Fermi vyvrátí, každopdáně u HD5xxx to platí - DX11 je náročný.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 13:44:22

Kazdopadne to budeme moct hadam o mesiac porovnat. Myslim posledne generacie GPU od oboch vyrobcov a ich implementacie DX11.

Co sa tyka pocitania fyziky, tak Novy FluidMark je uz v stave beta testovania a ten by mal ukazat rozdiel vo vykone CPU a GPU pri pocitani Physx. mal by dokazat zatazit vsetky jadra CPU. Aj u nadchadzajucich 6-jadrovych.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 14:01:40
avatar
No za měsíc teda nevím, ale snad nějaký sample na testování mít už někdo bude. My jako zákazníci tak nejdřív v květnu.

No tak uvidíme, jaký bude benchmark, jen aby se na tom někdo neangažoval, jako to bylo u 3DMarků apod
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 14:59:45

Nieco o tom je napisane aj tu: Odkaz
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 08:32:41
avatar
Jj. Něco podobného jsem tu psal už zhruba před měsícem, že by nVidia měla konečně rozjet PhysX i přes více jader.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 18:37:27
avatar
physx normalne podporuje vicejadrove procesory...nejlepe to jde videt v tom 3D mark vantage.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 10:05:53
avatar
Píšu, že jsem to někde četl. Nevím jak to je. nVidia to měla vzhledem k využití na GPU prý změnit ne? No, fakt nevím
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 16:58:30

Podla toho co sa pisalo, CPU@PhysX vo svojom frameworku nepodporuje priamo viacjadrove CPU ale zalez od vyvojarov ci ho takto vyuziju alebo nie. NV sa po prevzati Agei samozrejme sustredila na GPU verziu ale tu CPU nijak "nezprznila". Ako som uz pisal vyssie, tak dalsi priklad okrem 3D Mark Vantage, ktory by mal byt schopny vyuzivat az 12 threadov, je Fluid Mark, ktory vo svojej prvej verzii vedel vytazit iba 2 jadra CPU a ta nova verzia by mala vediet dokonca vyuzit CPU n-jadrove. Metro 2033 by malo tiez pouzivat tuto variantu. Ono celu tuto anti kampan voci NV zacalo AMD vyhlaseniami, ze NV degradovala CPU@PhysX, ktory po ziskani od Agei bol multi-jadrovy. Dnes sa ukazuje ze tieto vyhlasenia pravdive neboli. A to zevraj AMD nema dobry PR manazment.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 12:23:27
avatar
Podle nVidie ano, ale když už někde nV dodělávala podporu pro PhysX, tak jen pro jejich GPU a ne pro multi-core CPU.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 13:45:28

JJ. Asi tak. Teraz uz NV bola k tomuto kroku dotlacena negativnou kampanou, ktora sa kvoli tomu strhla. Potrebuje dokazat, ze multi CPU funguje a ja dufam, ze tym padom budu aj GPU@PhysX efekty lepsie aby bolo vidno, ze mat NVIDIA GPU na PhysX je urcite vyhodnejsie.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 08:29:07
avatar
Tak pomocí programu GPU Caps Odkaz si můžeš změřit jak rychle a co počítá GPU nebo CPU. Bývá to rozdíl 2x až 10x ve prospěch GPU (HD 4850 vs. Phenom II X4 965). Takže v nějaké omezené míře by to mohlo i to CPU zvládat, jen se na něm toho bude muset počítat trochu méně. By mohli dodělat v hrách s PhysX něco jako PhysX very low(CPU 2-3cores), low (CPU 4-6 cores), medium (slabší nVidia GPU), High(lepší nVidia GPU) a Very High(Fermi). A nebo ne tolik voleb ale podobně low pro CPU, medium pro slabší GPU a high pro nejsilnější GPU.
HarryPotter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 09:23:29

Když o tom nic nevíte, tak si prvně zjistěte jak to s tim multi CPU je a pak teprve pište něco chytrého.Prosíííííím.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 18:44:08
avatar
tak on to řikal... že ten počet částic udělali úmyslně takhle extrémní, aby vyzkoušeli jak to budou ty karty zvládat...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:07:37
avatar
Graficky se mi to moc nelíbí, ten kouř nazačátku mi příde divnej, za zmínků stojí akorát ten rozpadající se dům a most...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:28:13
avatar
nj, graficky na tom nesedí nic. ty odlesky jsou jasný fake a ten kouř pořád odbývaj stejně jak v normálních hrách, nebo hůř.
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:58:58
avatar
na to nie je potrebny ani PhyShitX.. CryEngine 3 to zvladne aj bez toho, HAVOK tiez.. a dalsie OpenSource detto.. ide len o to, pretlacit to viac do hier! a bez zasahu nShitie

(ano som cerveny!)
Dejv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 09:39:07

Velice inteligentní příspěvek, je vidět že s Havokem a PhysX nemáš vůbec zkušenost, pokud si myslíš že Havok počítaný přes CPU to zvládne taky .

Edit: Ten kouř se jim ale opravdu nepovedl, zbytek se mi docela líbí.
HarryPotter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 09:25:34

A inteligenci jste zapoměl kde?
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:02:17
avatar
a este dodam.. ak by to bola skutocna fyzika, tak by to nepadlo dole, ale roztrusilo by sa to v drahe "strely" ale o tom by viac mohli pokecat ti, co chodia na techniku, alebo strojarinu!!! cize ziadna fyzika, len rozlietane dosky, ktore padaju priamo dole..

pokus si mozes urobit aj doma, ked fuknes do kariet poskladanych do domceka.. ci padaju rovno dole!!! cize u mna je to znovu len PhyShitX!
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 08:19:32
avatar
Podle mě je u toho mostu nereálný rozpad těch kolejnic. Jak padají jako celistvá deska dolů. Mn do reálné fyziky to má hodně daleko :-)mno docela pěkně to vypadá, ten kouř mě příjde jako takový hodně nereálný jako se mě nelíbily mraky v Crysisu na začátku u toho letadla :-)
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 20:28:51
avatar
...jedno z nejlepsich demicek pro reprezentaci novych technologii pro nvidia vsech dob. A o to vic zamrzi, ze technologie, ktere tady nvidia prezentuje, muzeme videt jen a pouze v tom videu.
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ten most... 2010-02-26 21:36:30

...se rozpadá dost nereálně. A taky mohli ukázat celý to videjko alespoň jednou v celku, jinak ovšem pěkný. Teď by to mohli implementovat do her, přestat dělat tyjátr kolem GPU akcelerace, která je naprd (po graf. kartě chci grafiku, na tyhle blbosti tu jsou vícjádrový procesory), a prudit uživatele jinejch karet s vypínáním fyziky a podobně (koneckonců, když jsem si koupil hru s PhysX, zaplatil jsem i za funkčnost tohohle software, a co mám za grafiku může bejt nvidii ukradený, něco jinýho by bylo, kdyby to nebyla součást hry, ale softwarovýho balíku ke kartě, kterej by odemykal ve hře nový možnosti).
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 08:23:01
avatar
Stím naprostou souhlasím. Prostě jak si napsal: Zaplatil jsem a konec. Jenže ta hra je "drahá" grafika s technologii nikde, a je eště dražší. To rovnou může intel udělat něco podobného s MS a nepůjde nám ani OS na AMDčku..... (jen hodně blbý přirovnání ale je to tak)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 11:16:08

Viacjadrove procesory(minimlane tie dnesne) na to vykonovo nestihaju. Okrem toho maju aj inu pracu a cim dalej tym viac prichadza hier, ktore su pre 4-jadra optimalizovane. Tam proste priestor na vykon na to co bolo v tom deme nie je. Pocita sa tam enormne mnozstvo castic a prave na taketo vypocty je ovela optimalnejsie pouzivat GPU ako CPU. Nove karty NVIDIE maju byt upravene tak, aby im nerobilo problemy pocitat grafiku a GPGPU(ako napriklad PhysX) zaroven. Oni s tym proste neprestanu vzhladom na to, ze vlastne CPU nemaju, budu chciet vsetko preniest na GPU. A je normalne, ze sa k tomu postavili tak, ze ak chces pokrocile fyzikalne efekty(oproti tym cez CPU) musis mat kartu od NV. Tiez ak by som chcel hrat hru na troch monitoror s ATI Eyefinity, tiez by som si musel kupit nielen 2 dalsie, ale aj kartu od AMD/ATI.
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jasně, jenže... 2010-02-27 13:01:53

...Eyefinity je technologie, která je spjatá přímo s kartou - grafika umí obstarat 3 monitory jako 1 plochu - čili neplatim jí ve hře, ale při koupi grafiky a pokud si koupim hru, ve který tohle funguje, s grafikou od NV, nebudu ochuzenej o nic jinýho.
Navíc, píšeš tu, že současný CPU mají problém stíhat pokročilý fyz. efekty - nějak jsem to zatím nepozoroval. V HL Ep2 se rozpadá most taky, rozběhal jsem to na starým 2,4 Pentiu s HD9600 a vypadalo to mnohem líp než v tomhle samplu (i když je pravda, že to bylo naskriptovaný), co si vlastně představujeme pod "pokročilym fyz. efektem"? Vodu? Tu umí i blbej Bioshock 2. Fyziku objektů ve hře? HL1 jí měl dost promakanou a běhal na z dnešního pohledu "plečkách". Efekty s kouřem? OK, to beru, ale jakou daň zaplatim za kouř skcelerovanej přes GPU (ve smyslu o kolik budu muset ořezat detaily, AF, AA nebo rozlišení, abych si mohl dopřát reálně vypadající kouř)? Pomíjim, že ten kouř, kterej je tady za tou raketkou, je všechno možný, jen ne realistickej (doporučuju jakýkoliv video s nějakou stíhačkou), sejně tak rozpadání toho dřevěnýho baráčku je možná efektní,a le s fyzikou nemá moc společnýho.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 13:39:07

Vsetko co si spominal bolo naskriptovane. Teraz sa poloha kazdej casti(alebo castice) prepocitava zvlast a to real-time-ovo. Co je samozrejme ovela narozcnesjie pretoze okrem kazdej casti musis este urcit aj ako sa dany objekt rozpadne. Zatial co pri skriptovani mas zo 10 roznych moznosti, ktore su vopred definovane a sa striedaju. Co sa tyka vody v Bioshocku tak skriptovana voda a voda reprezentovana cez casticovy system sa nedaju v narocnosti ich vypoctov porovnavat.

Inak s hodnotenim videa po technickej stranke mam podobny nazor. Nesprava sa to prilis realisticky. Ale opat je to pokrok oproti tomu co sme mohli vidiet doteraz. A podobny pokrok ocakavam po vydani kompletnej novej generacii DX11 GPU od NVIDIe aj v hrach.

Co sa tyka Eyefinity tak to som pouzil iba ako priklad. Chapem, ze momentalna situacia moc nepresvedcuje hracov aby si kupovali zvlast kartu na PhysX(az na vynimky) ale v buducnosti to moze vyzerat uplne inak. A pokrok je podla mna badatelny uz na tomto deme.
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Karta na PhysX 2010-02-27 15:42:31

Mě by právě nedělalo problém koupit si separe kartu na PhysX, jenže to jaksi nejde - NV to blokuje. Uvidíme, jak to bude s Hydrou, ta by v tomhle směru mohla nabídnout nějakej pokrok, protože nečekám, že si NV přestane hrát na svým písečku a umožní používat svoje karty jako akcelerátory při přítomnosti jiný konkurence v kompu.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 12:57:39
avatar
vzhledem k tomu že Hydra (zatím, a pochybuju že někdy bude) neumí pracovat s CUDA tak se ani physX nekoná takže ti druhá karta pro PhysX nepomůže dokud nV nezmění vedení (dřív bych uvolnění PhysX pod OpenCL a tím pádem i pro Ati nečekal)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 13:42:07

Je vela moznosti ako s pridavnou kartou rozbehat PhysX aj v pripade ze je primarna GPU od ATI. Navod mas napriklad tu: Odkaz
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 08:39:36
avatar
nic moc
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 11:05:40
avatar
to souhlas, až moc nedokonalostí na to, že to má ukázat možnosti a mohli si s tím hrát dlouho. navíc ten týpek, co o tom podívá vypadá, že to buď čte, nebo to má naučený. mi přijde, že ho tam nastrčili nečekaně...takže si to shrnul vlastně výstižně do dvou slov.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 16:01:49
avatar
Jo tohle videjko je pekne,ale vic se mi libilo to puvodni,tolik nesestrihane a bez tech kecu pana od nVidie.

Navic nechapu,co tu opet vsichni resite.Tohle nema byt naprosto realna simulace rozpadu mostu nebo baraku,ale je to jen pro efekt.Nastin moznosti,ktere tu snad brzy budou.
Me se to nahodou libi.I ta grafika,ikdyz to vypada jak z animaku pro deti
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2010-02-27 17:07:33
avatar
To si pamatuji z předváděčky, grafika FERMI to tehdy nezvládla a celé demo spadlo do windousu
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 17:56:12
avatar
Ano ano, máš dobrou paměť.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 22:09:59
avatar
To nespadlo do woken schvalne, to nekdo naraficil tak, aby to tak jen vypadalo. Pzt kdyby to jelo dal, tak by se jim ta grafika roztekla a zbyla by jim jen falsena maketa pro Huanga. .. Kterou bych mu prilepil na celo.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 429x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 277x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 848x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1472x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6