Preview: SONY Odhaluje podobu AMD PC konzole PS4 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 20 May 2013
Společnost SONY v krátkém videu poodhaluje podobu nové PS4. To jak víme, nebude už vlastně konzole, jako samostatná platforma, ale x86/64 DX11 PC řešení postavené na 8jádrovém procesoru AMD "Jaguar" a DX11 grafické kartě AMD Radeon HD 7000. Video neukazuje bohužel konzoli v celé kráse, ale bude to zjevně krabice :). SONY nám jí naostro předvede na E3 (10.6.).
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 19:23:42
avatar
Sony by mělo vyhodit autory videa, protože něco tak ubohého, bezobsažného a nepříjemného pro oči jsem dlouho neviděl.
Southblanc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jaká PC konzole?! 2013-05-21 19:37:53

Opět se tu vyskytl tento stupidní název a já opět musím tvrdit, že ŽÁDNÁ "PC konzole" neexistuje. PC = personal computer = osobní počítač. Konzole = jednoúčelové zařízení s pevně daným hardwarem a speciálně upraveným softwarem. A je úplně jedno co je vevnitř! Proč!!! se nám tu pořád (viz. několik minulých článků s tímto výrokem) snaží pan Stach vnutit, že jsou konzole mrtvé a nastupují jakési PC konzole? Nějaká averze, nebo potřeba přesvědčovat ostatní o své pravdě? Kdo nehraje na PC, hraje proti nám. Byla snad SEGA nebo SNES od Nintenda Amiga nebo Atari jen proto že používali čipy od motoroly? Je snad gorila jakýsi opico člověk, jen proto, že má s námi společných 99% genů? Je snad embéčko Ferrari, jen proto, že používá čtyřtaktní zážehový motor? V zájmu serióznosti, pane Stach, odpusťte si tyto zavádějící, nepodstatné a že to tak řeknu, hloupé a neopodstatněné výroky. Doufám, že snesete trochu objektivní kritiky a uznáte, že nemáte pravdu.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 20:27:16
avatar
ocividne nechapes co platforma znamena. Ano nove konzole budu viac menej PC pretoze budu na platforme x86 architektury. nieco uplne ine ako co ma terajsie PS3 napriklad. To znamena ze hry sa budu robit jednoduchsie bez zbytocnej konverzie.
Southblanc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 21:06:16

Vím co znamená platforma, ale ta se tu neřeší. Já mluvím o tom, že to je regulérní konzole a ne žádná PC konzole. A hájit název PC konzole tím, že se hry budou dělat jednodušeji, je opravdu, ehm jak to říct... trapné. Myslím, že jsem se k tomu vyjádřil dost jasně výše. PEVNĚ DANÝ HW A SPECIÁLNĚ UPRAVENÝ SW, to je podstatné. Tečka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 21:10:31
avatar
ty se vyjadřuj jak chceš, ale udělal by si lépe, kdyby si tyhle své pohledy neventiloval veřejně, protože jsou mimo realitu. Každý vývojář ti jasně řekne, že je to HW PCčko a hry se na to budou dělat jednodušeji, protože se všechny hry "pro Konzole" vytvářejí na PC. A protože nová generace konzolí jsou PC se stejnou CPU/GPU architekturou jakou mají současná PC, tak je to PC.

Mimochodem. Existují desítky speciálních PC s pevně daným HW, speciálně upraveným pro konkrétní účel a pořád je to PC. Namátkou. Notebook je speciálně upravený PC s pevně daným HW, Ultrabook ještě specifičtější. NetTop, All-in-One a tak dále. PS4 a Xbox One nejsou nic jiného, než druh PC, ale pořád PC. Takže ti radím dobře, přestaň plácat ty nesmysly o tom, že je to konzole jako kdysiy, když je to jasně PC platforma a tedy PC konzole.
Southblanc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 21:44:14

Žádná PC konzole neexistuje. To, co uvádíš ty, je trochu scestné. Notebooků, ultrabooků a dalších přístrojů je na trhu nepřeberné množství, různých typů, výkonů a konfigurací a s možností instalovat ještě větší množství různých programů. Zato konzole je jen jedna od daného výrobce a na tu je vyvinut speciálně upravený OS a speciálně vyladěné hry. A v podstatě k ničemu jinému neslouží. Takže opět bod pro mě. Děkuji.
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PS4 vs PC 2013-05-21 21:51:01

Presne mas pravdu. Snad pri kazdem vydani PS2 a PS3 bylo uz tady x krat podsouvano a to vsud mozne ze prave uz to prijde, dokonala masina za 18 litru co bude jako pc. Super vykon a pripojeni HDD a nevim ceho. Nakonec pak bylo velky prd a porad to byla konzole. Stejne tak tohle PS4 bude porad jen konzole. Jako jasny bude mit ten procak ale to nic nemeni ze bude urcena temer jednoucelove + par drobnosti.
PS4 = na hrani her a par drobnosti
PC = na praci, hrani her a delani daleko vic veci
Kor AMD bude mit to je uz ted smesny, pac uz vzhledem k velikosti bude mit to vic usporny, aby se to total neprehralo, takze i pc budou vykonejsi. Duvod pro konzoly bude jedinej a to cena, exkulzivita her, ktery budou cpat zas dost tam, jednoduchost pro bezny hrace.
Stejne jako PS3 jsou pro me jen zajmavy diky nekterym hram napr Heavy Rain, Siren a pod.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 21:55:24
avatar
pozor teď pleteš jablka z hruškama ... PS3 a XBox360 byly skutečně jen konzole, měli úplně odlišnou, uměle vytvořenou platformu, která byla příliš odlišná od PC a dělalo to problémy. proto je nová generace PC ....

kromě toho je vtipné tvrdit, že PC je jen na práci, když tablety s x86 CPU jsou také PC, stejně jako řada HTPC a domácích PC, které k ničemu jinému než k zábavě doma neslouží.
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 22:08:14

Pokud pockas az se to bude prodavat v krame, podivas se na netu v jake katergorii je PS4 uvidis to mezi konzolema stejne tak. Jako jasne muzes rict ze to je jako PC ale nikdy to PC nebude. Jsi vem ze bych rekl cus mam PC. Kazdej si predstavi casto normal desktop PC max notas. Az k tobe prijde a uvidi tam Playstation 4 zacne cumet kde to PC mas
Proto se i dalsim vecem nerika PC ale rika se tedy mam doma tablet, mam ultrabook. Mam pda, mam mobil. To bych taky mohl rikat mam doma HTC PC. Az by me nekdo dal na CD/DVD/BD hru a rekl ze to u me zkusi naistalovat, vypadal bych asi divne az bych mu zacal vysvetlovat ze to do meho pc nemuze dat pac to nezmakne a ze to je pro jiny pc
Proste toto nemuzes tvrdit jelikoz PS4 jak uz to zname bude mit jiste ochrany proti kopceni her, proti prehravani nekterych BD s Cinavia a dalsi veci. Stejne jako tam bezne asi nebudes delat v Adobe Photoshopu.
Zatim co na normal PC stejne jako notasu to pravedepodobne lehce rozjedes, pripadne jen pridas nejakou utilitu aby to hralo.
To proste PS4 uz ze samostatne podstaty a ochrany neumozni.
A ze tomu se tady nekdo divi? Nediv se ale tohle uz davno Sony slibovalo a jen u tech PS3 i kdyz to bylo krapet jinak, byly s tim sami potize. I dnes kdyz dam znamemu zkusit BD film, tak je tak PS3 zoufala ze to ani neprehraje a ze mu nejde zvuk.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 21:57:34
avatar
lžeš si sám sobě. PS4 se ve větší míře používalo ne jako konzole, ale jako výpočetní stroj s Linuxem. Tudíž kromě her sloužilo i k něčemu úplně jinému.

A nové PC Konzole PS4 a Xbox One? To jsou zcela evidetně PC, které umí všechno multimediální, co umí současné PC. Nejen hraní her, ale i TV, přehrávání videí BR atd.

Hlavně a především je to PC protože má stejnou platformu jako PC, takže přestaň si vymýšlet a přestaň plácat nesmysly. Konzole je mrtvá, PS4 a Xbox One jsou multimediální HTPC, mají stejné základy jako HTPX a umí to samé jako HTCP, tedy v omezenější míře, aby to zvládl ovládat a používat každý blbec. Hry se na ně ale budou normálně instalovat a budou umět používat i další multimediální SW obvyklý na PC. Tečka.

PS: Diskuse má být s argumenty, tohle co předvádíš je plácání nesmyslů, kdy naprosto ignoruješ fakta, že PS4/Xbox One jsou prostě specificky zaměřená PCčka typu HTPC, která už ale dávno můžeme mít s podobnou funkčností doma. Klidně ti postavím stejně malý PC, který bude mít BR mechaniku a gamepad a bude připojený k TV a bude umět přehrávat hry, videa a používat sociální sítě atd. Takže sbohem konzole typu Xbox360/PS3, jsou mrtvé a dobře že tak, přivítejme PC a PC konzole.
Southblanc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 22:10:09

PS4 se ještě nikde nepoužívalo.
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 21:55:13

aDDmin: chapu jak to myslis ale musis brat jak to budou vnimat ostatni.
Pokud reknu proste kamosum ze jsem vcera koupil PS4 a Xbox new tak me reknou ze jsem koupil proste konzoly a ze hold si musim hrat a jestli to uziju Proste porad ty lidi to budou vnimat jako konzoly a kor lidi co delaj profi IT a programujou. Uz vidim jak programator programuje neco na konzoly. Koupi proste PC at uz desktop nebo notas a o tomhle ti rekne ze by to koupil leda na hry.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 22:01:49
avatar
ty sis ale nekoupil konzoli, ty jsi si koupil specificky zaměřený druh PC. Podobně jako si třeba koupíš Apple PC, což je také PC s vlastní platformou a OS, je Xbox One/PS4 PC s vlastní platfomou a OS.

Pořád je to ale prostě PCčko díky tomu, že má stejný technologicky základ, jako PC ... tedy x86/64 procesor a DX11 grafiku.
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 22:12:20

Ano Apple PC koupis ale s tim ze to PC je uz jen z toho duvodu ze sice ma svuj uzavreny OS ale tam neni moc problem kor dnes hodit napr Win 7, prehrat BD, hodit nejaky SW nebo spustit nejaky graficky program pro praci.
Zatim co u veci typu PS3, zrejme i PS4 ten problem porad bude.
Tam nebudu moct rict hele narvem tam tady tohle, pak to preinstalnem a soupnem tam tohle. A BD hmm ma to ochranu, vis co hod tam tohl SW a sup uz nam hraje. Tam to zas bude nejakej hacker x dobu prolamovat nez tam neco pude.
Southblanc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 21:55:30

Mimochodem, určitě bys nepřišel za zástupcem jakékoliv firmy vyrábějící KONZOLI a neřekl. Dobrý den, jsem z DDworld a přišel jsem se zeptat na ... nebo udělat článek o vaší nové PC KONZOLI. Asi bys tam vypadal, jako když babička mojeho kamaráda, šla kupovat dotykový mobil a ptala se jestli se jí tam vleze celý internet.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 22:03:26
avatar
No vzhledem k tomu, že komunikuji s Microsoftem často a bavil jsem se s nimi i o novém Xboxu, mohu ti říci, že nemají nic proti tomu, že Xbox One je označovaný jako PC konzole nebo HTPC. Z jednoduchého důvodu, protože to PC konzole a multimediální zábavní centrum HTPC od MS prostě je!!! Není to prostě zdaleka konzole ala Xbox360 - to ti klidně MS řekne oficiálně. Není to konzole, je to multimediální domácí centrum postavenéna základech x86/DX11 PC HW se speciálně vytvořeným SW a rozhraním, stejně jako mhoho jiných specializovaných druhů PC.
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - babicka.. 2013-05-24 13:11:05
avatar
No jestli si nevymejslis ve vsem jak s tou babickou,,to je totiz regulerni vtip..ty kamarade..Tohle bylo trapne a uz se tesim na novou PC KONZOLI...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 21:05:47
avatar
tak kritika je jedna věc, druhá věc jestli má pravdu. V tomto případě pravdu nemá. PS4 je PC zabalený do podoby konzole ale uvnitř tepe normální x86/64 AMD procesor stejné architektury jaká je určená pro PC a DX11 grafika stejných technologií jako DX11 grafiky pro PC. Tečka.

Vaše přirovnání je také vtipné. Ano Ferrari a Embéčko jsou obojí auta - kupodivu ;). stejně jako PS4 a domácí PC jsou PC
Southblanc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-21 22:08:11

Enbéčko je auto jako Ferrari. Konzole je výpočetní zařízení jako PC. Ale MBFerrari neexistuje i když mají motory na podobném principu, stejně jako neexistuje PCkonzole i když mají podobný vnitřek.
Ethos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmph 2013-05-27 13:00:53

nikdo si NIKDY neprizna pravdu..
clovek citi urazku .. to ho nepusti admitnut..
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-22 11:19:02
avatar
"Počítač označuje v informatice elektronické zařízení a výpočetní techniku, které zpracovává data pomocí předem vytvořeného programu."

"Osobní počítač (anglicky personal computer, zkratka PC, čte se pí sí, hovorově též pécéčko apod., odborně také osobní mikropočítač) je označení pro počítač určený pro použití jednotlivcem (na rozdíl od dřívějších střediskových počítačů resp. sálových počítačů)."

Zdroj: Wiki

Jestli chcete vědět, kdo má pravdu, tak položte otázku na příslušný úřad, tedy např. Ústav pro jazyk český. Významově se však domnívám, že herní konzole splňuje podmínku "Personal Computer".

A pokud už budu za hnidopicha, tak jednoúčelové zařízení na hraní se nazývá "herní konzole" a ne jen konzole. Konzole jako samotné slovo může znamenat desítky věcí.

Jasně PCčkem můžeme označit prakticky všechno, což je samozřejmě úchylný. Ale hodnotit název článku jako stupidní, jenom kvůli názvu? Titulek je náhodou podle mě vhodně použitý, protože se herní konzole více přibližuje dnešním PCčkům, které máme na stole. Což se domnívám, že chtěl DD titulkem říct.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-26 18:43:12

Dobre napsano. Me osobne by by to bylo jedno i kdyby tomu nekdo rikal "modry slon" Dulezite je ze vime co se pod nazvem skryva. Jinak jakykoliv jazyk je ziva "entita" a nova slova a vyrazy vznikaji kazdy den a nektera se casem stanou pevnou soucasti jazyka.
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-26 22:13:28
avatar
Nazdar Bajlando, jak bylo u moře?

Souhlas, že nové výrazy vznikají každý den a eventuelně se stanou součástí jazyka, ale schválně si dej vyhledat v googlu "PC konzole". Abych tě ušetřil překvapení, tak jediné výsledky vedou... prosím fanfáru... ano, je to tak - na DDWorld, gratulujeme! A proč zůstávat jen v českých luzích a hájích - google toho o "PC console" taky moc neví. Takže buď je zdejší autor jasnovidec a vizionář, nebo tu, lidově řečno, něco smrdí.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-26 23:24:42

Nekdo musi byt prvni Ale jak rikam je mi jedno jak tomu kdo rika, hlavni je ze vim o cem je rec. Dulezitejsi je vydelavat prachy, utracet rozumne a efektivne a uzivat zivota. Sakra to mi pripomnelo ze zitra musim uz v osum vstavat kvuli rentgenu takze dneska zadna parba do dvou rana

S tim rozumnym a efektivnim utraceni se musim pochlubit. Dneska v poledne jsem prijel a uplnou nahodou se mi povedlo pres kamosa koupit fungl novy externi disk za pouhych 2400Kc i se zarukou. A opravdu neni kradeny Odkaz Paradne se ulevi memu PC a opet muzu ve velkem sosat
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-27 17:10:51

Ale no tak, to je takový problém? Když budu psát příspěvek sem, tak použiji termín PC konzole. Když budu psát příspěvek všude jinde, použiji termín konzole, ne? Říkejme tomu místní newspeak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-27 17:39:28
avatar
klidně si tomu konzole říkat můžete, ale faktem je, že to není konzole toho typu, jako jsme znali Xbox360 a PS3 se svébytnou platformou nekompatibilní s PC atd. Tohle je prostě x86-64 DX11 platforma určená pro PC a použitá i pro tato zařízení, čímž se z nich stává prostě druh osobního PC s omezenou použitelností díky záměrně omezenému OS a omezeným funkcím, které poskytuje. Nicméně PS4 a Xbox One už prostě nejsou konzole jako do této doby byly herní konzole. Je to prostě druh PC s PC komponentami a HW.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-22 17:17:19
avatar
to jsou zase příspěvky
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-23 14:14:58
avatar
akoze riesia sa tu picoviny, no i tak prispejem do diskusie, osobne by som to nenazval PC konzolou, ked uz tak x86 konzolou. Zariadenia sa nazyvaju podla ich hlavneho ucelu, aj preto tu mame dnes mobilne telefony a nie mobilne vreckove pocitace(to nevadi ze predtym sa volali pda, teraz je ich hlavnym ucelom telefonovanie preto su to mobily). Ucelom PS4 je hranie hier preto to bude vzdy herna konzola a nie PC. Tento privlastok by som pouzil nanajvys ak by malo PS4 otvoreny system a moznost pripojenia lubovolnych periferii(nielen herneho ovladaca), to sa ale pri zariadeniach takehoto typu asi tak skoro nestane, ak vobec.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 780x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 536x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 997x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1209x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1536x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1350x
Komentářů: 6