recenze: Apple iPad - další etalon pro ostatní? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 03 duben 2010
Apple iPad jde do prodeje, zájem enormní, recenez pozitivní ... co z toho bude? všechno, co Apple chce. následovat budou všichni ostatní se svými více či méně podařenými kopiemi. Achjo ...
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Na co to je? 2010-04-03 18:53:42
avatar
Vysvětlí mi někdo, za co to dostává hodnocení? Bych to ani nehodnotil, nic to neumí. Dobrá hláška ve videu je, že je to díky vyhledávání lidí vhodné pro soukromé detektivy - super ne? A ta závodní hra? To je taky docela vtipný hýbat si obrazem, abych zatočil...no prostě tohle mi přijde total o ničem, jako že ipod nebo iphone aspoň něco umí a přináší...

Edit: ale stejně bysme to měli otestovat, to by mě zajímalo, zda by mě na tom něco uchvátilo, co by stálo na plus.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-03 20:57:23
avatar
myslím, že je to pro lidi, kteří mají stolní počítač a nemají notebook (ani žádný smartphone), a chtějí něco přenosného na prohlížení webu/čtečku e-knih. V takové situaci si i dovedu představit, že bych po tomhle výrobku toužil.

je jasné, že pokud vlastním notebook, nebo netbook, je pro mě tahle krabička k ničemu, protože není o moc menší a v podstatě ani nic neumí.

Přesto bude mít úspěch. A velký. A nic s tím nenaděláme
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 00:45:03
avatar
Fajn, ale na prohlížení webu mám i telefon, který sice není chytrý (nemám přímo smartphone), ale zobrazí to bez problému taky i přes wifi. E-knihy jsem do teď nepochopil. Prostě knížka je knížka, když chci, přečtu si. Ale abych čuměl do "monitoru" i když si chci číst 300 stránkový román? eh, to by moje oči nebyly rády. Zatím čtu i papírové noviny, kde je toho více než v těch internetových, které také čtu, ale pořád mám doplněk běžné papírové vydání.

Úspěch to bude mít, už proto, že to dostává fakt dementní hodnocení nadržených Applemanů, alias "recenzentů".
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 13:57:20
avatar
já jsem docela fanda e-knih, je to rozhodně praktičtější, než sebou pořád tahat knihu po vlacích a autobusech. Ale tady je to asi věc názoru. Každopádně jako čtečka e-knih by se mi tahle krabička líbila (i když to otáčení stránek je divné, doufám že to jde přepnout na jiný způsob).
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 15:24:31
avatar
Jo, to je věc názoru. Tak si kup za 12 tisíc nejlevnější 16GB verzi jen s Wifi a čti si na tom knížky, já myslím, že dobrá investice A to těch 12 tisíc je jen propočet dolarové ceny, přičemž u nás ty Apple věci stojí trochu více než v Americe.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 16:21:27
avatar
to bych si raději vzal Kindle, pokud bych chtěl JEN tu čtečku
Navíc pro mě jako pro studenta bez stálého příjmu jsou všechny výrobky Apple trochu nepřijatelné
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 16:52:21

Neboj, to se časem spraví. Jakmile začneš vydělávat, budeš přemýšlet v úplně jiných relacích. A rázem ani 30 tisíc za nějaký Apple nebude moc.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 20:13:32
avatar
tak díky za povzbuzení doufám, že máš pravdu
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 20:22:04

Určitě, sám jsem to nedávno zažil. Tak hodně štěstí ve škole.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-03 17:50:32
avatar
vždyť i v těch videích ukazují totálně standardní věci jako doubletap na fullscren. prostě krmivo pro dementy s účtem.
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-03 18:46:24
avatar
Hlavná vec, že to má jabľčko vzadu. No za takúto hovadinu by som peniaze nedal. Radšej by som si kúpil múdrejší tablet Notion Ink Adam s Ubuntu. Síce tiež ARM, ale aspoň je to polohodnotný systém a nie len nejaká OS sračka, ktorá patrí iPhone, iPod a iPad. Nechápem, načo je tento tablet dobrý. Hlavne, že nepodporuje Flash a HTML 5 ide na ňom pomaly. 3-krát hurá!
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-03 19:49:08
avatar
Za stejny prachy koupim vykonej malej tablet..
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-03 21:49:30
avatar
Ač vývoj učitě stál majlant, jsou hodně zajímavý marže a výrobní náklady jednoho iPadu: $229 za nejlevnější verzi až $346 za nejdražší. Tudíž ta marže je hodně luxusní (víc jak 50 %)! Viz. Odkaz.. (vymažte z linku %20 což tam vkládá automaticky tenhle příspěvek)
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-03 23:18:44

Co vím tak pro amerikány je Apple naprostá srdcovka,všechno co vydá musejí mít.V Evropě se to díky obrovské konkurenci Applu zase tak nedaří
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-03 23:38:47
avatar
v americe je menší konkurence?
myslím, že důvod je jinde. V USA prostě vede styl, a Apple ho má, o tom není pochyb.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 16:40:48
avatar
a hlavně... veškerý marketingový kampaně jsou primárně v Americe, ve zbytku světa není moc marketing Apple vidět...
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 00:26:24
avatar
Ono se Applu daří i v Evropě, akorát jen v té západní, kde maj' lidi víc peněz. Tam narazit třeba na mp3 přehrávač jiný než iPod je celkem obtížné.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Demence čecháčků 2010-04-04 09:04:50

Klasická demence na fórech mě donutila si tady konečně udělat registraci. Nevím, co někteří chtěli, aby kterákoli společnost (např. Apple) měla dělat zázraky s HW (ačkoli s iPhone se mu to shodou okolností podařilo). Musíme si uvědomit, že min. u Apple a zřejmě jedině u Apple musíme nad společností přemýšlet ve dvou rovinách. HW a SW. Resp. SW!. iTunes samozřejmě. Už jen parazitování na tomto systému by jiným přinesl úspěch (což samozřejmě nejde), natož, když nám k němu přístup v jiné formě dá samotný Apple! Už jen tohle je prostě záruka úspěchu, HW je jen přívěšek. Tedy nechápu, proč by něco, co určitě bude fungovat (Apple jiné produkty nevydává) měl být k ničemu apod. kraviny.... howg
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 10:57:32
avatar
Nejsem si jistej, že tvůj příspěvek správně chápu, ale už když se podíváš na domácí stránku Applu, tak tam jsou v hlavním menu 4 HW produkty a jen jeden SW (tebou zmiňované iTunes).

No a pokud někdo zmiňoval, že je iPad k ničemu, tak možná narážel na to, že nemá webkameru, chybí mu podpora USB či jeho OS (dle tebe dokonalý SW) nepodporuje Flash. Tudíž, ano, funguje to, ale určitě ne 100% tak, jak bych si představoval.
Mě osobně by třeba právě absence USB, které má i moje obyčejná Nokia, docela vadila.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 11:51:01

No tak já nikde nenapsal, že má něco dokonalý SW (natož OS), ale je naprostý nesmysl hodnotit produkty Apple jen jako odtržený HW, který prostě nemůže nijak výrazně vyčnívat z řady ostatních a časem plagiátorů, ale prostě tak, že nabízí kompletní řešení, nabízí ho srozumitelně a vydělává. O všech těchto aspektech se může ostatním jen zdát. A dle reakcí na fórech min. na českém písečku to vyvolává závist a zášť. Bohužel.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 14:16:27
avatar
Komplexní řešení?
Leda, když máš prachy, máš malé nároky, neřešíš užitkovou hodnotu a chceš komplexní řešení toho, abys vypadal "cool".
Borecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 14:32:57
avatar
Přesně tak. Apple je jen a pouze záležitostí stylu a davového šílenství. Osobně jako člověk snažící se mít vlastní mínění a úsudek nejsem tak snadno zmanipulovatelný jako většina dnešní populace a nic co začíná "i" bych si nekoupil. Není to kvůli prvoplnánovému odmítání výrobků Applu (například MacBooky se mi docela líbí), ale proto, že jsem měl možnost jak iPod tak iPhone vyzkoušet a seznal jsem, že mě skutečně neuchvacuje a nepřináší nic, bez čeho bych nemohl žít nebo co by nebylo možné sehnat v jiném provedení. Už to co jsem napsal doposud by zarytým Appleákům stačilo k tomu, aby mě odsoudili v zatracení a rozhlásili, že jsem odpůrce Apple a bůhvíco ještě, ale není to pravda. Ve skutečnosti Apple obdivuji, protože dokáže z lidí vysát peníze a omezit je kde jen může a oni za to s radostí stojí frontu na jeho produkty. To je geniální a za to si své zisky rozhodně zaslouží, ale nevypovídá to naprosto nic o kvalitě jeho výrobků. Aby tento příspěvek nevypadal jako off-topic, přidám i hodnocení i svůj názor na iPad: poté, co jsem viděl různá promo videa i toto video zde, mám neodbytný pocit, že se jedná o přerostlý iPhone, tudíž pěknou krabičku, která skoro nic neumí. Kdybych chtěl být "in" nebo "cool", tak už na něj stojím frontu, ale že nechci, nikdy si ho nepořídím
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 17:44:41

Citace:
Apple je jen a pouze záležitostí stylu a davového šílenství.

Toto je velice zajímavá teorie. Mohl bys ji nějak rozvést, popřípadě vysvětlit, proč majitelé Apple (5 procent lidí) podléhají davovému šílenství, kdežto majitelé Windows (94 procent lidí) takovému šílenství nepodléhají, i přesto, že vidí reklamu na Microsoft na každém kroku, v jejich okolí je to samý Windows, ve škole jim Windows lejou do hlavy trychtýřem a počítač se v drtivé většině případů dá koupit pouze s Windows?
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 18:34:06

I přes velice nízkou úroveň některých příspěvků někde na úrovni iDnes jsem přesvědčen, že jsem na jednom z nejkvalitnějších webech o technologiích
Borecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 18:39:26
avatar
Rozvést to samozřejmě mohu, ale nejdřív si musíme vyjasnit o co vlastně běží, protože mám dojem, že se bavíme každý o něčem jiném. Za prvé: pokud to není z mého předchozího příspěvku patrné, tak jsem se vyjadřoval především o HW produktech Applu, o nichž jsem přesvědčen, že jsou jen a pouze záležitostí stylu (iPhone, iPod a teď i iPad). Vzhledem k tomu, že Microsoft takovéto produkty nenabízí, není tu myslím tohle srovnání na místě. Dále pak zmiňuješ Windows a reklamu na Microsoft všude. Nelze než souhlasit, protože tak tomu skutečně je, ovšem musíš brát v potaz to, co jsi také napsal: Microsoft má v našich končinách mimořádně drtivou převahu na trhu operačních systémů, počítače se dají jen zřídka koupit s jiným OS než Windows a jen malé množství obyčejných uživatelů používá například Linux (nehledě na to, že firmy apod. také používají výhradně Windows). Právě proto, že je Microsoft a jeho Windows tak všudypřítomný, nejedná se o záležitost módy, nýbrž relativního nedostatku jiných možností. Myslím si, že asi nikdo nespí před obchody, aby měl jako první novou verzi Windows a pokud ano, ostatní na něj budou skoro jistě pohlížet jako na podivína, zatímco na člověka, který tohle udělá u výrobku Applu budou pohlížet jako na toho, kdo chce být za každou cenu "in" a to je dost rozdíl, nemyslíš?
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 20:15:26

Mluvíš o Apple a vzhledem k tomu, že se Apple neprodává "bez systému", znamená to automaticky, že mluvíš o kombinaci HW+SW. Ale uznávám, a opravuji to co jsm napsal, na:
"Mohl bys ji nějak rozvést, popřípadě vysvětlit, proč majitelé Apple (5 procent lidí) podléhají davovému šílenství, kdežto majitelé Windows (94 procent lidí) takovému šílenství nepodléhají, i přesto, že vidí reklamu na PC s Microsoft-SW na každém kroku, v jejich okolí je to samý PC s Windows, ve škole jim Windows lejou do hlavy trychtýřem a PC se v drtivé většině případů dá koupit pouze s Windows?"
Citace:
Apple je jen a pouze záležitostí stylu a davového šílenství.

Jseš si jistý, že všichni kdo používají Apple, tak činí jenom kvůli davovému šílnství a stylu? Opravdu neexistuje nikdo, kdo používá Apple proto, že mu ten koncept vyhovuje? Skutečně jsou všichni applisti jenom zmanipulované vymyté mozky, které chtějí být jenom cool?
Na výše citované tvrzení jsem reagoval a srovnával se situací Apple vs Microsoft.
Podle Tebe: kdo má Apple, je obětí davového šílenství
kdo má PC s Windows, není obětí davového šílenství, přestože je to tu samá reklama?
Citace:
Právě proto, že je Microsoft a jeho Windows tak všudypřítomný, nejedná se o záležitost módy, nýbrž relativního nedostatku jiných možností.

Jseš si jistý, že nový systém od OS nemůže být záležitostí módy? Proč? Protože je to standard? A standard nemůže mít novou verzi, kterou je třeba prodat a to nejlépe tak, že se z ní udělá móda? Viz všudypřítomné reklamy? Kolik reklam na Apple jsi viděl za poslední rok? Kde se vlastně bere móda? Kdo ji určuje?
Citace:
Myslím si, že asi nikdo nespí před obchody, aby měl jako první novou verzi Windows a pokud ano, ostatní na něj budou skoro jistě pohlížet jako na podivína, zatímco na člověka, který tohle udělá u výrobku Applu budou pohlížet jako na toho, kdo chce být za každou cenu "in" a to je dost rozdíl, nemyslíš?

Matně si vzpomínám, že nějací koupěchtiví lidé čekali na Win7 přes noc... a ano, byli to zčásti podivíni a zčásti komparz. Ti, co čekají na Apple klidně můžou být individua, posedlá touhou být in, ale spoust z čekatelů jsou obyčejní fanoušci, řekněme "hard-core" fanoušci.
Borecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-05 00:16:40
avatar
Tahle diskuze mi připadá trochu zbytečná, ale ze slušnosti samozřejmě odpovím.
Citace:
Jseš si jistý, že všichni kdo používají Apple, tak činí jenom kvůli davovému šílnství a stylu? Opravdu neexistuje nikdo, kdo používá Apple proto, že mu ten koncept vyhovuje? Skutečně jsou všichni applisti jenom zmanipulované vymyté mozky, které chtějí být jenom cool?

Ani jedno z výše uvedených tvrzení jsem nidky nepoužil. To proto, že se s nimi nestotožňuji. Netvrdím, že neexistuje nikdo, komu by daný koncept nevyhovoval (to by bylo skutečně velmi smutné), ani jsem netvrdil, že applisti jsou "jenom zmanipulované vymyté mozky, které chtějí být jenom cool", protože to bezesporu nejsou. Znám několik lidí, kteří vlastní například iPhone a nikdy bych se o nich neopovážil tvrdit, že jsou to vymyté mozky, ale rozhodně bych se opovážil tvrdit, že jsou to jen slabší povahy co podlehly současným trendům, pokud by mi nebyli schopni objasnit, co jim na onom zařízení vyhovuje a za jakým účelem si ho koupili.
Citace:
Jseš si jistý, že nový systém od OS nemůže být záležitostí módy?

Ano, může. Cokoli může být záležitostí módy, bohužel.
Citace:
A standard nemůže mít novou verzi, kterou je třeba prodat a to nejlépe tak, že se z ní udělá móda?

Opravdu netuším, jak smýšlí marktingoé oddělení Microsoftu, proto nemohu soudit.
Citace:
Viz všudypřítomné reklamy?

Nevím jak ty, ale tam, kde se pohybuji já, jsem už pořádně dlouho na reklamu na produkty Microsoft nenatrefil a pokud ano, pak jsem jí (stejně jako ostatním reklamám) pravděpodobně nevěnoval pozornost.
Citace:
Kolik reklam na Apple jsi viděl za poslední rok?

Nemám nejmenší tušení. Jak jsem již zmínil, reklamám věnuji pramalou pozornost, natož abych je počítal.
Citace:
Kde se vlastně bere móda? Kdo ji určuje?

Cožpak jsem vševědoucí? Určuje ji pravděpodobně ten, komu se podaří natáhnout lidi na cokoli, co je nové a neokoukané, ale upřimně mě to ani moc nezajímá, protože nepatřím mezi "typické" spotřebitele.
Citace:
Matně si vzpomínám, že nějací koupěchtiví lidé čekali na Win7 přes noc... a ano, byli to zčásti podivíni a zčásti komparz. Ti, co čekají na Apple klidně můžou být individua, posedlá touhou být in, ale spoust z čekatelů jsou obyčejní fanoušci, řekněme "hard-core" fanoušci.

Těžko tady rozluštíme, jestli se jedná o "hardcore fanoušky" nebo ty, co chtějí být "cool" a mám-li být upřimný, je mi to vcelku jedno. Tuto problematiku hodnotím samozřejmě subjektivně a já osobně nemám pochopení pro takovéto chování ani pro posedlost trendy, ovšem ani to neodsuzuji. Je na každém, jestli si něco koupí a nebo ne a pokud to udělá jen proto, že chce být "in", tak mu asi stejně bude úplně jedno, co si o něm někdo jako já myslí. Pro mě je důležité mít vlastní názor a za ním si stát (což dělám a proto bych si iNěco nikdy nekoupil), ale není mojí prací přesvědčovat příznivce Applu ani jiné společnosti o tom, že jsou zmanipulovaní a ovlivnění ač si to (třeba) myslím. Stejně tak není mojí prací obhajovat Microsoft, který jsi mi pro přirovnání podstrčil. Tímto bych tedy definitivně ukončil tuto polemiku z mojí strany, protože mám pocit, že k ničemu nevede. Jistě se nebudeš zlobit, pokud neopovím na případný další komentář.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-05 09:33:19

S Tebou je opravdu zajímavá debata. Začneš kategorickým soudem, ostrým jako břitva
Citace:
Apple je jen a pouze záležitostí stylu a davového šílenství.
,
pokračuješ
Citace:
...především o HW produktech Applu, o nichž jsem přesvědčen, že jsou jen a pouze záležitostí stylu

na to jsem reagoval
Citace:
Jseš si jistý, že všichni kdo používají Apple, tak činí jenom kvůli davovému šílnství a stylu? Opravdu neexistuje nikdo, kdo používá Apple proto, že mu ten koncept vyhovuje?

a následuje velice vtipná odpověd
Citace:
Ani jedno z výše uvedených tvrzení jsem nidky nepoužil.

Ale ano, použil, protože s využitím poznatků výrokové logiky je tvoje tvrzení naprosto jasné. Říkáš, že A je způsobeno jen a pouze důsledkem působení B. To ale znamená, že neexistuje případ, že by A bylo způsobeno jinými vlivy. Přeloženo do češtiny - podle Tvého tvrzení neexistuje žádný člověk, který by si Apple pořídil z jiného důvodu, než "styl a davové šílenství". Vzhledem k tomu, že neexistuje žádná studie, která by se dotazovala všech majitelů Apple na důvod koupě Apple výrobku, znamená to, že vaříš z vody a používáš výroky, které si nemůžeš obhájit, což sis zřejmě uvědomil hned ve druhém postu, kde uvádíš
Citace:
produktech Applu, o nichž jsem přesvědčen, že jsou jen a pouze záležitostí stylu

Ano, takový výrok naprosto respektuji a nemůžu na ně říct ani popel.
Taky mě mzí, že jsi nepochopil smysl mého postu z 2010-04-04 20:15:26. Nebylo účelem Tě zkoušet, nebo školit, jenom jsem upozorňoval na jisté nedostatky a myšlenkové zkratky ve Tvých teoriích. Kladl jsem otázky, spíše nějaké body k zamyšlení, které měly oponovat tvým názorům.
Citace:
Znám několik lidí, kteří vlastní například iPhone
a opravdu každý z nich pouze podlehl davovému šílenství nebo módě? Ptal ses jich?
Citace:
Pro mě je důležité mít vlastní názor a za ním si stát


Hacker-2010-04-04 14:32:57
Citace:
Apple je jen a pouze záležitostí stylu a davového šílenství.

hell.dll-2010-04-04 20:15:26
Citace:
Jseš si jistý, že všichni kdo používají Apple, tak činí jenom kvůli davovému šílnství a stylu?

Hacker-2010-04-05 00:16:40
Citace:
...Ani jedno z výše uvedených tvrzení jsem nidky nepoužil.

Stůj si za svým názorem, ale pořádně. Pokud začneš natolik odvážným tvrzením, které jsi uvedl na začátku, a nejseš schopen si ho obhájit, místo toho jenom ustupuješ a nakonec se dozvíme, že jsi vlastně vůbec nic neřekl, tak není divu, že celá tato situace na Tebe nevrhá dobré světlo. Uznávám, že jsem vůbec nemusel zatahovat do celé problematiky MS, ale pokud se někdo ohání pojmem "davové šílenství", tak se MS přímo nabízí. A pokud opravdu nechceš reagovat, chápu, ale aby to nevypadalo, že je tu moje reakce jenom proto, že bude ve vlákně poslední a budilo by to mého vítězství, domluvíme se na remíze, jakkoliv nesmyslně to může působit.
PS: oceňuji kultivovanost naší debaty.
Borecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-05 15:51:26
avatar
Možná mi někdo vyčte, že jsem slíbil skončit a přesto přidávám další příspěvek, ale nedá mi to, abych nereagoval.
Věc se má tak: ať ti to možná připadá jakkoli zvláštní, skutečně nemám pocit, že bych vyřkl něco, co jsem nedokázal obhájit a proto jsem pořád ustupoval až jsem se dostal do bodu, kdy jsem bezradný. Kdepak. Jde o to, že jsem začal na poměrně obecné rovině ("Apple je jen a pouze záležitostí stylu." - to je můj názor a s ním se stotožňuji), ale tvé příspěvky postupně analyzující každou jednu část těch mých mi kladly otázky, na které původní tvrzení ani nemělo odpovídat. (Mimochodem pravidla výrokové, ba dokonce ani predikátové logiky nepotřebuji objasňovat a myslím si, že pokud jsi s nimi obeznámen i Ty, pak budeš nejspíš souhlasit, že nejsou příliš vhodným nástrojem do diskuze, protože mluvená i psaná čeština má s těmito pravidly jisté rozpory). Stále nejsem přesvědčen o tom, že MS se vyloženě hodí pro tento druh srovnání. Myslím si totiž, že se vyloženě nehodí, ale možná mi jen něco nedochází. Pointou ovšem je, že Tebou zmíněná "remíza" (ač se nejednalo o žádný zápas, nebo aspoň já to tak nevnímal) je více než namístě, protože stejně jako já nebyl schopen prokázat, že můj názor je ten jediný správný, tak ani ty jsi nebyl s to prokázat, že není. Jen jsi ho velmi důkladně rozebral, ale stejně jako Ty tvrdíš, že
Citace:
Vzhledem k tomu, že neexistuje žádná studie, která by se dotazovala všech majitelů Apple na důvod koupě Apple výrobku...

mohu já použít ten samý výrok abych zdůraznil, že neexistence takové studie nevylučuje možnost, že mám pravdu, atd...
Jsem si vědom toho, že naše diskuze už se ubírá docela jiným směrem, než kde původně začala a naprosto jiným směrem, než je téma této recenze, proto bude asi rozumné ji buď ukončit, nebo přesunout na vhodnější místo (osobně bych ji buď ukončil nebo odložil na neurčito, protože předpokládám, že v následujících dnech budu mít jen málo volného času).
Jako poslední věc by mě ovšem zajímalo, jestli se celou dobu bavím s příznivcem Applu (což by samo o sobě vyloučilo tu možnost, že se jedná o vymyté mozky, protože vymytý mozek by jen stěží dal dohromady natolik rozumnou diskuzi) nebo s někým, kdo se jen rozhodl otestovat můj svérázný názor na uvedené téma
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-05 17:23:39
avatar
ja zadnou studii nemam, ale znam par lidi co maji iphone a nekteri z nich si ho koupili treba kvuli vymakanym hram a spouste vice ci mene uzitecnych nebo zabavnych aplikaci nebo treba i kvuli prvnimu opravdu propracovanemu dotykovemu ovladani prsty.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-05 21:32:33

Začnu od konce: od Applu nemám ani sluchátka, což se ale v horizontu několika týdnů změní (switch na MacOS). iPhone nemám, neměl bych pro něj využití, steně tak i iPad. Jediná Apple věc, o které (mimo MBP) uvažuju, je iPod. To je vše. Ale v mém okolí je spousta hardcore Applistů i obyčejných uživatelů Apple a je pro mě velice přínosné vyzvídat, co je k Apple vedlo. Důvody, které uvádějí, naprosto chápu a se spoustou z nich souhlasím. A opravdu se nejedná o nějaké náctileté holobrádky, co jim iPhone zadotoval tatínek. Vetšinou jsou to třicátníci s vysoce nadrůměrnou kvalifikací i příjmem, dostatkem rozumu i životních zkušeností pro to, aby věděli, co je pro ně nejlepší a pro to, aby neskočili na nějaké marketingové žvásty.
Potom se nesmíš divit, že když takové lidi nepřímo nazveš davovými šílenci a "obětí stylu", tak se proti tomu ohradím. (A ano, stále si myslím, že ona snad stokrát citovaná věta z prvního příspěvku zmanené jen a pouze = 100%)
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 14:27:52
avatar
Tak Applu drasticky nahrává, že amíci nejsou žádni přeborníci ve výběru elektroniky. V té recenzi vychvaloval věci, které tu s námi jsou docela dlouho. Věci, které to nemá (a některé dosti zásadní) přešel mávnutím ruky. Myslim, že DD by tomu v případné recenzi nedal víc než 60%. A vystávat fronty celý den na "průměrné" zařízení...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 16:16:49
avatar
fronty na průměr to je jako na CODMW.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 21:59:23

Na recenzování bych já osobně nenašel odvahu, jedná se o zcela nový produkt na trhu (rozšíření možností předešlého produktu/specializovaný produkt pro přístup multimédia/net/iTunes. Hodně lidí např. zcela zcestně toto srovnává s netbookem, netuším proč. Už jen iTunes/Appstore dělá iPadu zařízení na zcela jiné úrovni, pak je tu výkon, styl ovládání a cílení. Proč lidi srovnávají hrušky a Jabbka?
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-04 16:47:02
avatar
hračka to je pěkná. ale ne za ty peníze co za to chtějí...
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-05 09:07:52
avatar
ja osobne nemam rad dotykove displaye - to si potom zakryvam obraz rukama a mnohem pohodlnejsi mi pripada klasicka mys

i kdyz me to vzdycky trva hodne dlouho nez se smirim s nejakou novou technologii - vetsinou teprve kdyz uz neni jina moznost
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-05 10:49:44
avatar
Aple neodsuzuju, ale pro me to nema absolutne zadny vyznam. Takze, ikdyz to budou mit vsichni tak ja ne.
Brainboost [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-05 18:40:45

Pravda je, ze Apple dokaze lidi pekne strhout, ale proc vlasne? Protoze sou vsichni co to kupujou fanatici, blazni a chtej bejt cool a in? Cast asi do tyhle kategorie patri, ale vsichni? Vono na tom jabku asi neco bude... iPad pro vetsinu z nas nebude to pravy, vcetne me. Je to hezka konzole na doma na cesty a jen tak na hrani, ale libiva a funkcni. Kdyz je vlastne tak na prd, tak proc vsich výtobci pocitacu tak pozorne sledujou, jak to s iPadem dopadne? Cekaji ze se svezou na uspechu Applu (pokud bude), aby mohli lip prodavat vlastni podobny reseni. S iPadem se totiz otevira pomerne zajimave pole, ktere muze dost vynaset nejen Applu. Taze nesmutnete, brzo si budete moct koupit nejaky ten winPad... :-) Apple je sice stylovka, neumi toho tolik co konkurence a tak, ale uz par let udava smer a to nelze prehlizet...
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-05 18:46:16

NJ, ale problém je, že WinPad bude fungovat na x86 architektuře a Win OS, zatímco iPad funguje na ARM/MacOS. A najednou zjistíš, že WinPad je nějak pomalejší, neohrabanější, méně vydrží (ARM architektura je levná a úsporná) a je z toho vlastně jen méně ohrabaný NetBook. Zatímco iPad je vymazlený iPhone. A samozřejmě, jsou tu služby od Apple (iTunes/Appstore) vs. nic.
Brainboost [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-05 19:06:35

To je pravda ze nejede na x86, ale to je snad dobre, ne? Arm je ale v tomto pripade taky vyhoda, sam pises, ze je usporna. Z bude neco vykonejsiho, to je jasny, ale k cemu vykon v konzoli na prohlizeni fotek? Aplikaci je na majlant a pokud nekomu vadi, ze tam dou pouze aplikace schvaleny od applu tak staci pockat az to nekdo hackne a a pude tam cokoli, jako na iPhone. Pro nás to je k nicemu, ale to neznamena, ze to je spatna vec. Myslim, ze s tim Apple udela diru do sveta, jako s iPodem a iPhonem...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-05 19:18:55
avatar
tak se muze klidne udelat jeste levnejsi linuxpad tam muze byt porad arm a kdyz se treba naka distribuce jak ubuntu vyladi na dotykovy ovladani, tak to muze byt rozumna levna alternativa k opravdovymu ipadu. akorat porad tu bude to nic vs itunes/appstore, i kdyz treba zrovna canonical nakej online prodej hudby taky vytvari.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 584x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 390x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 897x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1173x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1497x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6