Asi nejzásadnější herní engine současnosti, který bude pohánět hromady nových her, včetně neočekávanějších velkých pecek, jako STALKER 2, nového Zaklínače nebo pokračování CyberPunku apod. EPIC tak svůj všem dostupný herní engine neustále vyvíjí a vylepšuje. Aktuálně dorazila už verze 5.3, která obsahuje opět hromady zásadních věcí. Mezi ty nejzajímavější patří systém NANITE, jež je možné využívat i pro tvorbu celých komplexních krajin. Výrazného vylepšení se dočkal systém efektů, animací postav, simulací oblečení, nový systém nasvícení a odrazů (nevyužívající RT) a mnoho mnoho dalšího. Už verze 5.2 přitom přinesla zásadní změny, které s těmi ve verzi 5.3 umožní i malým tvůrcům her, dělat vizuálně a obsahově hry, které by prostě nikdy malý team dříve dělat nemohl. EPIC se tedy správně soustředí na masivní a rychlou tvorbu tohoto engine a také přímou podporu vývojářům a díky tomu získává další a další partnery. Řada i velkých studií po letech využívání vlastních herních základů, přechází na používání UE5+, protože jednoduše nedokázali držet krok s nutným technickým vývojem, a především optimalizacemi. A právě ty unikátní studiové engine se v poslední době ukazuje jako slabina řady her, nejen vizuálně a technologicky, ale také s problémy při vlastním vývoji her. Využívat UE tak bude pro mnohé výhoda, díky tomu, že jeho tvůrci nedělají nic jiného, než vyvíjí ten engine kontinuálně. A spolupráce s řadou špičkových studií to ještě akceleruje. Nevýhodou je, že by si spousta her mohla být vizuálně až příliš podobná, kdy prostě zmizí ty určité stylové rozdíly, které dělaly rozdílné enginy. Každopádně jestli chcete vidět, jak novinky vypadají v praxi u UE5.2 a hlavně nového 5.3, tahle videa to velmi pěkně demonstrují: