Pokračování nečekaného hitu je tu. Novinka je lepší tak nějak ve všem. Hra je mnohem větší, mnohem lepší s volnějším hraním i když stále koridorové. Zachována byla také otravnost malého hrdiny, a i tady tvůrci vylepšovali, takže je ještě otravnější. Každopádně pokud se vám první díl líbil, z druhého budete ještě spokojenější. Samozřejmě pokud se vám první díl a jeho herní styl nelíbil, druhý se vám taky líbit nebude. Současně protože na sebe oba díly přímo navazují, a vzhledem k filmovému stylu vyprávění, je dobré mít ten první díl dohraný, než se pustíte do tohoto:
A chybí tam FSR, má to jen DLSS dokonce nejnovější verzi.. očividně ten standart FSR není tak úplně standart, tato hra to potřebuje pač je naročna jak řemen.. osobně mám problém to rozjet ve 4k na 6800xt, mám to na 70% upscalování rozlišení a fsr nikde
ta hra je sponzorovaná NV, takže je jasné, že NV tam FSR nechce, protože to jede na všech kartách i starých NV a NV chce prodávat nové své karty ;) prostě tvůrcům se hodili peníze od NV s tím nic nenaděláš .... takže pláčeš na špatném hrobě. Samozřejmě že pokud hra má DLSS, tak by nebyl vůbec žádný problém aby tam bylo i FSR 2.0, technicky to vyžaduje ty samé věci. Důvodem proč tam FSR není je čistě politický a marketingový, tvůrci dostali zaplaceno za to aby tam FSR nebylo, téměř jistě bude doplněno později ...
rozdíl je v tom, že FSR se prosazuje sám, NV za DLSS musí platit. Nedává prostě jinak smysl cpát do hry obojí, když FSR funguje na mnohem více kartách a stejně dobře všem ;)
rozumim tomu, ale je to stejně jedno, jestli se prosazuje sám nebo ne, důležitej je výsledek, jestli nvidia vyplázne u každý hry prachy a ve finále má dlss víc her než fsr , tak to má od standartu daleko, bohužel
Ahoj Dubiku, jedno to není. Proč?
Za normálních okolností máme systém "lepší vyhraje".
Řekněme že by všude bylo FSR.
Tedy všichni gameři mají upscaling.
OK, není co řešit.
---
Pak máme druhý scénář.
NV všechny uplatí a je všude jen DLSS.
Upscaling mají jen majitelé GeForce.
Pak přijde čas koupě nové grafiky a ty si nemůžeš vybrat Radeon i kdyby byl lacinější+úspornější, protože ti na něm nepůjde upscaling.
NV tě vlastně okradla o svobodnou volbu, ty jsi jí za to ještě zaplatil a viníš AMD.
No, nepřijde ti to absurdní?
(příklad je extremizovaný pro lepší názornost, prosím nechytat se drobností)
Otevřené technologie AMD jsou jedním z důvodů proč kupuji jejich produkty.
Uzavřené technologie chápu z pohledu výrobce, ale z pohledu uživatele se mi nelíbí.
Je docela smutné, že ty otevřené techn. se prosazují pomaleji...aneb, prachy vládnou.
Je to jedno a víš proč? protože to většinu lidí vůbec nezajímá, jestli to nvidia platí či neplatí.. podle mě to platí možná jen někde, pač vývojáři vidí jakej má poměr prodejů na pc - 80% gpu je nvidia, tudíž má většinu pc trhu a už tohle jí pomáhá v prosazování dlss či raytracingu ..
Dnešní doba není o dobré vůli, ale o penězích a kdo víc platí, ten z toho benefituje..
Zkrátka i AMD se musí plácnout přes kapsu s partnerstvím a uplatit vývojáře např. s Calisto Protocol jednou či párkrát za rok je málo, pač pak si lidi kupují konkurenci..
Mě zajímá u gpu efektivita, spotřeba a proto mám 6800xt..
ale AMD je zkrátka zase pozadu v jiných věcech - podpora u vývojářů , marketing a podpora vlastních technologií..
AMD má u PC herních grafik zkrátka status druhořadé firmy a proto se skoro neprodává a stím musí něco začít dělat
nemusí, AMD má konzole, takže ty technologie tam tvůrci dávají dobrovolně neproto, že dostali zaplaceno, to je rozdíl mezi technologiemi AMD a NV dnes ;)
nevede, má jen časový a marketingový náskok. FSR se prosazuje mnohem větším tempem než se prosazovalo DLSS ... prostě tomu dejte čas, konzole se s tím učí pracovat ...
NV prosazuje své, protože to pro ní má ekonomický smysl.
Nekupuje si "přidání funkce do hry", ale "exkluzivní přidání" čímž blokuje FSR jakožto konkurenci a získává výhodu na trhu.
Je to pro ní investice která se nejen vrátí, ale může i generovat zisk.
Pokud AMD zafinancuje přidání FSR ... které funguje i na NV kartách tak
- nemá z toho konkurenční výhodu
- nemá z toho zisk
- zisk mají pouze všichni hráči
- potenciálně má zisk tvůrce hry
Problém není že AMD nepodplácí vývojáře(to je prosím obecně normální chování), ale že se vývojáři nechají uplatit za to, že neimplementují FSR.
Ono se totiž nepozná jestli to neudělali protože nemůžou nebo jen nechtěli, že. To se pak hrabou prašule když se nikdo nic nedozví. Novináři kteří by tohle odhalili už bohužel nežijí
Obecně bych řekl, že pokud si tvůrce není jistý kvalitou a budoucím výdělkem hry, tak rád sáhne po jistých penězích za to, že "zakomentuje pár řádek".
AMD samozřejmě má program na podporu vývojářů, ale tuším že jde spíš o formu kdy zdarma dostanou konzultace a pomoc s troubleshootingem.