Batman: Arkham City se na PC opozdí kvůli NV optimalizacím DX11 a PhysX |
|
|
Napsal Jan "DD" Stach
|
Wednesday, 28 September 2011 |
Bohužel hra staví na zastaralém enginu Unreal3 a největší výtky po nedávném představení jsou směřovány hlavně na zastaralou grafickou a technickou podobu hry. Na konzole to moc nevadí, jejich HW o moc víc nezvládne, ale vydat tohle v tomto stavu na PC? To by byl vzhledem k herním titulům jako Battlefield 3, RAGE, či SKYRIM a jejich zbrusu novým enginům nové generace, dost problém. A tak PC verze dostane DX11 technologie a šperkování zastaralého DX9 enginu, podobně jako to udělalo AMD u Dragon Age 2. Takže se dočkáme některých DX11 efektů, SSAO, drobné užití Tessellace apod. Bohužel stejně jako první díl i druhý bude sloužit zejména jako marketingová hra společnosti NVIDIA a tak některé technologie budou opět udělány záměrně tak, aby například fyzika nešla přes nic jiného než grafiku NV apod. Opět tedy zcela běžné fyzikální efekty jako odletující trosky, létající papíry, či kouř, poběží záměrně a zbytečně jen přes GPU NV PhysX aby po dlouhé době připomněly, že něco takového ještě pořád existuje, a za co si mnozí zaplatili, aby na grafice určité značky čipu měli. Tohle všechno si ale žádá čas. A tak se PC verze dočkáme se zpožděním. Mluví se minimálně o měsíčním zpoždění, ale nedivili bychom se ani scénáři Crysis2, kdy DX11 optimalizace ve spolupráci s NV autorům trvaly mnohem déle. Samozřejmě ceníme si velmi snahy o zlepšení technologické úrovně a přidání DX11 efektů aby naše DX11 grafiky k něčemu byly, ale spíše bychom raději viděli nový Unreal4 engine a hlavně, když už, fyziku akcelerovanou přes standardizované technologie jako je OpenCL, či DirectCompute jež podporuje každé GPU apod. Takže čekáme ... minimálně do té doby budeme vědět z konzolových verzí, zda má na hru herně vůbec smysl čekat.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|