O tom, že vydavatelům došly nápady, mluvíme často. Oprašování starých herních hitů a jejich převlékání do moderního technického kabátku, je v plném proudu. A nebude chybět ani slavný technologický demonstrátor, CRYSIS. Už loni vyšel REMASTER prvního dílu, letos nás čekají i zbylé dva. Crysis Remastered Trilogy je tedy hotové a vyjdou jak samostatně, tak jako kompletní balíček (50 dolarů celkem). A to už 15.10.2021 na PC i konzolích. Zásadního vylepšení se dočkají právě konzole, u PC verze se obáváme bude ten rozdíl výrazně menší. Jen vylepšené osvětlení a textury s ultra-vysokým rozlišením. Ostatně už remaster prvního dílu se s velkým potleskem na PC nesetkal. Chyběl některý obsah a zejména technicky a graficky některé věci nebyly o tolik lepší, než u původní hry. Pokud vůbec. Každopádně pokud si chcete projít trilogii znovu a vyzkoušet si tu upadající kvalitu série, kdy kvality prvního dílu se autorům prostě překonat nikdy nepovedlo, budete mít šanci. Bohužel musím říci, že mě to, co tvůrci prezentují jako REMASTER, přijde poněkud odfláknuté. Speciálně když CryEngine je v současné nejnovější verzi mnohem dál a technicky i PC jsou úplně jinde, tak vizuálně ty REMESTER verze her tomu vůbec neodpovídají. Prostě určitě se dalo udělat více, takhle mě to přijde jako hodně laciné malé vylepšení ve snaze svézt se na populární značce, která upadá v zapomnění, protože autoři nedokázali přijít s novým dílem …
Proč to? Zkoušel jsi to?
Já to kdysi chvíli hrál v 6000x1080 ještě na HD 6950 a pak R9 290X, tak nečekám, že by dnešní grafiky měli problémy to utáhnout s o cca 20% větším počtem pixelů, které má 4K.
Tak 4K mě netrápí, nešel jsem cestou "nejdříve rozlišení a pak na to hledat výkon".
Crysis jsem teď nakopnul na Steamu (chce to tedy k tomu sehnat ještě složku bin64 aby to běhalo), i přes své FullHD nastavil 3820x2160, vše na max, bez vyhlazování a šlape to v poho. Pod 50fps jsem nešel. Jako věřím že v náročné scéně ta fps padnou více, ale moje grafina na 4K není