Blizzard předvedl svou klasiku. To znamená zbytečná nutnost stálého online připojení ke hře, která online být vůbec nemusí, přeplněné servery a náhodné výpadky. Jinými slovy přesně to, co se dělo při uvedení Diablo 3 před lety. Firma se nenaučila vůbec nic. Naštěstí v tuto chvíli to zatím není vydání hry, ale jen uzavřená BETA, takže Blizzard má čas věci vylepšit a BETA slouží k tomu, aby se na podobné problémy přišlo – zde tedy můžeme říci, mise splněna :). Kolega má k BETA přístup a sice to několik hodin trvalo, ale nakonec jsme se do hry dostali. A ano, je to DIABLO. Hraje se to výborně, grafika i všechno parádní, hra správně návyková, bohužel se nedá posoudit, jaká bude finální hra ve skutečnosti, kdy se děsíme podoby mikro/makro transakcí, které jsou legendárně neuvěřitelně predátorské a přímo odporné v herně jinak solidním Diablo Imortal. Takže není vlastně ani tak moc zajímavé, jaká je hra teď v BETA, ale jaká bude v ostré verzi s masivními mikrotransakcemi, pay to win aspekty fungující jako live servis. Jakkoliv BLIZARD slibuje, že prý mikrotransakce tady budou jen kosmetického charakteru, kdy z principu téhle firmě nevěříme ani dobrý den. A navíc i tohle mě stejně přijde vyloženě plivnutí do obličeje hráčům a zákazníkům, když tohle není a nebude free-to-play hra. Za možnost hrát DIABLO 4 musíte zaplatit a stojí 1600 (PC) až 2000 (konzole) korun v základu! Chtít tedy po nás další peníze prostřednictvím mikrotransakcí? To je prasárna! Mě osobně také vadí ta nutnost online připojení, k čemuž není žádný technický ani herní důvod. Ač se mě BETA verze Diablo 4 herně líbí a připomíná zlaté časy, finální verzi hry asi opět vynechám, protože ten přístup tvůrců a vydavatele se mě nelíbí ani trochu a nechci ho podporovat.
Grafika je hezká, příběh začíná zajímavě, cutscény vypadají fantasticky, nebojí se dost drsných scén. Jsou tam zábavné openworld eventy (až je budu plnit podpadesáté, tak ale změním názor). To je vše, co o betě můžu říct kladného.
Gameplay je neohrabaný, cooldowny příliš dlouhé, movement skilly jsou divné a častěji vás dostanou do problémů než z nich, animace skillů nepřerušitelné. Customizace skillů je horší než v D3 (a to je už co říct), customizace postavy paragon stromem se začne až na levelu 50 takže v betě nejde vyzkoušet, itemizaci jsem nějak nepochopil, na levelu 20 jsem měl full legendary equip. UI je dost příšerný, útok na levém myšítku je dost špatné defaultní nastavení protože často útočíte když chcete jít a naopak. Po přenastavení zjistíte, že "force move" zase neumí interagovat s okolím, taže ani sbárat předměty (mají tam alespoň někoho, kdo u toho game designu přemýšlí?). Dungeonů tam je spousta ale skoro všechny jsou na jedno brdo (dojdeš k zamčeným dveřím, v postranních chodbách najdeš dva klíče, otevřeš dveře, za dveřma je boss, hotovo). Prodlevy mezi tím než NPC začnou interagovat, něco řeknou, někam dojdou, něco udělají než pak kamera odzoomuje jsou neúnosně dlouhé. Renown mechaniku, která nutí lidi dělat nudné postranní aktivity, protože dává skillpointy a další důležité věci, upřímně nesnáším.
Je to beta takže docela nevydařený start kdy to lidi vykopávalo do hodinové fronty (co se asi bude dít v open betě za týden?), bugy a až komicky nevyvážené skilly nehodnotím.
Kolik z toho půjde do vydání opravit? To nevím. Ale že by dokázali přetáhnout neckbeardy od PoE a casualy od Last Epoch a podobných - v to už nedoufám.
Začínal jsem na diablo I s kámošem po síti na pentiu. Potom přišel Hellfire - naprostá pecka.
DII jsme dohrali snad tisíckrát, pak přišel Ancestrall recall. Brutálně návykova záležitost. Barbar lvl 97 s lord's amuletem, neporazitelny...
Od té doby jsem jen s kámošem na switchi chvilku hrál DIII (už není čas) ale kvalit DII Ancestrall se to nepriblizilo.
Pro mě aktuálně docela zklamání, vypada to jako odbarvené Diablo 3 (ale ne v lepším), skill tree podle mě mizerné, skoro nikdy sem neměl pocit že další bodík chci nacpat do něčeho nového a lepšího (málo skilů a jejich modifikace taky nic extra "raději bych skill runy podobně jako v D3 - každý skill měl 6 možných efektů a dost je to proměňovalo), dungeony vypadají jako kdyby je okopírovali ctrl+c/v a spousta koridorů mi evokuje vzpomínky na D3 které sem běžel tisíckrát, nedejbože valné většina začne na jedné straně a diagonálou "nejdelší trasou" je koncovej boss, optimalizace neřeším je to beta, vyváženost postav děsná kouzelnice OP celou dobu "skvěle se hraje", roguna od 15+ lvl jede taky docela krásně, ale s barbarem sem měl pocit že to vážně není ono (všechny postavy na lvl25).
Na to že sem v diablu 1, 2 strávil x ticís hodin a v D3 to taky na 2k hodin padlo (leč nebylo nikdy nebylo tak dobré z mého pohledu "path of Exile nastolilo laťku moc nahoru a čekal sem více inspirace").
Pro mě je to "pokud se to po aktu 1 nerozjede dost nahoru" sotva na hodnocení 65% "být to od menšího studia dám klidně 75%".
P2W se nebojím, horší je důraz na MMO prvky, které sedí k Lost Ark a ne k diablu. Ale ať sem spravedlivý stejně to minimálně jednou do full end game dojedu (z lásky ke značce).
Mohu potvrdit že má EVGA 3080ti hybrid se v této hře chovala velice nestandardně: extrémní kolísání otáček ventilátoru (bez jakéhokoliv viditelného důvodu nebo změně na obrazovce), občasné probliknutí obrazovky, na to jak hra vypadá i extrémní nároky ve 4K/120fps (GPU točilo permanentně naplno 450W "krom propadů viz nahoře"), vylezl nový ovladač nVidie 23/3/2023 s odkazem na optimalizaci D4 beta tak jsem zvědav.
No já si počkám na vydání. Grafika se mi líbila, ale hratelnost nic moc. O lagách a bugech nemluvím, šlo o betu. jestli tam budou mikrotransakce, tak mě to možná odradí.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!