Původní Heroes of Might and Magic 3 je mnohými považováno za jednu z nejlepších, ne-li nejlepší počítačovou hru všech dob. A i dnes má tahle hra z roku 1999 zástupy fandů a aktivních hráčů, vznikají stále nové mapy díky oficiálním vynikajícím editorům. Speciálně ceněná je její kompletní edice, která se bohužel nikdy nedočkala moderní remake/remastered verze, protože se k přídavkům ztratil původní source code! Mnoho dalších tvůrců i her se snažilo na Heroes 3 navázat. Nejnověji tu máme Songs of Conquest, který aktuálně vyšel ve verzi 1.0. A hra slaví úspěch, kdy inspirace v Heroes 3 je nezpochybnitelná. Ale nejde o remake nebo prostou kopii. Mnoho věcí je sice podobných, ale současně jiných. Hraje se to velmi dobře, ale zejména na větších mapách je problém s tím, že tvůrci na rozdíl od H3 udělali omezení toho, kolik jednotek můžete mít. A ten limit je hodně nízký, takže každá postava může mít jen 9 jednotek, což není problém, ale limitováno je množství kolik jich v jedné skupině může jednotek být. Problém je, že pak hrají roli samozřejmě statistiky vašeho hrdiny, který sílu těch jednotek v bitvě definuje podobně jako tomu bylo u původní hry. Jenže na větších mapách dosáhnete toho limitu rychle, a stejně tak AI i lidští protihráči. Takže pak narážíte na hrdiny nepřítele a všichni mají stejný počet jednotek a někdy i stejné jednotky ve stejném počtu. Může tedy rozhodnout maličkost v bitvě vyrovnaných hrdinů, jako třeba náhodně sebrané artefakty, a tak pokud ztratíte hlavního nejlépe vybaveného hrdinu, je fakticky konec, protože jste v nedohnatelné nevýhodě. U původní hry se přitom dal slabší hrdina dohnat prostě větším množstvím jednotek. To tady ovšem nejde, současně máte příliš mnoho zdrojů k ničemu, protože prostě nemůžete nakupovat stále více jednotek. Až na tento aspekt a mě nesedící divnou a lehce nepřehlednou grafiku při větším přiblížení mapy, se Songs of Conquest hraje skvěle, má onu známou návykovost a pohodovost Heroes 3, ale ta je v Complete verzi stále lepší hrou ;). Nicméně na Songs of Conquest se pracuje dále a vydáním 1.0 verze to nekončí. Zkoušeli jste ji? Co tomu říkáte?
Jedna z nejlepších her inspirovaná HOMAM3, ale jsou tam věci, které moc nemusím. Myslím si, že připomínky uvedené v článku, souvisí s tím, že je hra hodně orientovaná na krátké hry v PvP. Chybí mi Town Portal a Dimenson Door, bez kterých jsou velké mapy zdlouhavé. Poté co nakoupím armádu a vše vyzkoumám, tak není za co utrácet peníze. Většinou kolem dne +110. Nemusím pixel art a nemám rád, když se města rozlézají do krajiny (viz Civ6). Na to že díky pixel artu vypadá hůř než originál, tak občas umí docela lagovat.
Bitvy jsou ale zábavné a dají se vymýšlet zajímavá komba s kouzly. Skilly a předměty jsou taky fajn, kdy se lze zaměřit na sílu armády nebo kouzel. AI není hloupá a dokáže občas zatopit. Dokonce jsem od ní odkoukal fintu s jedovým mrakem a posunem jednotky vzad skrz mrak.
Za mě tady dobrá Heroes hra, ale na Heroes3: HotA to nemá.
Myslím si, že táhle hra udělala krok vpřed, jako kdysi HOMAM2.
Pokud bude mít úspěch, tak třeba taková dvojka by mohla v budoucnu i dorovnat HOMAM3, jelikož bude mít SoC hráčskou základnu.
Takže za mě, všem fandům HOMAM3 doporučuji si hru koupit a v podstatě zainvestovat do budoucího pokračování.
Nakonec, Songs of Conquest stojí za to!
Už párkrát mě lákalo to zkusit, ale vždycky když se dívám na nějaké obrázky nebo video a zjistím, že to má horší grafiku než HOMAM3, trochu podobnou té kostičkovaté, kterou měly HOMAM2, tak mě to přejde.
Nechápu proč někdo úmyslně dělá kostičkovatý hnus. Ano, HOMAM2 mají podobnou grafiku, ale to proto, že v té době výkon PC na víc nestačil. Nevěřím tomu, že kdyby v té době měli výkonnější PC, tak by tu grafiku udělali takovou ošklivou. Tak proč to někdo dělá dnes, když má k dispozici v podstatě téměř neomezený výkon???
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!