EA a BioWare zabili Dragon Age. Poslední šance pro Mass Effect? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 30 leden 2025
Je hotovo. Z naší recenze Dragon Age: The Veilguard víte, že hra se hodně nepovedla. Přesněji řečeno, první polovina cca 25 hodin je tak příšerná a otřesná, že většinu lidí spolehlivě otráví, takže se málokdo dostane k druhé polovině 25 hodin, která je už solidní. Jako celek to nefunguje a nejde v žádném ohledu o kvalitu a styl, který fandové série čekají. A tak asi nikoho nepřekvapí, že hra po dlouhém a drahém vývoji zaznamenala propadák. EA potvrzuje, že hru prý hrálo kolem 1,5 milionů lidí, mnoho z nich ale prakticky zdarma v rámci EA předplatného, takže reálné prodeje téměř určitě nedosáhly ani milionu kopií. Přitom EA očekávala 3 miliony. A aby se zaplatili celé náklady, musela by prodat nejméně 4 miliony za plnou cenu. Což se samozřejmě nestane. Za výsledek si může EA sama, nikoliv tvůrci Bioware, ale EA a jeho vedení. Je veřejným tajemstvím, že na to, jak nepovedené poslední Dragon Age je, tak to mohlo být ještě horší, protože původně byla hra vyvíjena jako online live service titul, až poslední šéfka vývoje přesvědčila EA, aby z toho udělali klasický příběhový singleplayer, ovšem základy toho online stylu tam už zůstaly, což je zoufale zjevné v designu map a herních mechanik. Takže ne Corrine Busch (nyní už bývalá šéfka vývoje hry v rámci Bioware) ani „woke nebo LGBT“ za to, jaký Veilguard je, prostě zdaleka nemohou. Za to může vedení EA. A to aktuálně zredukovalo zaměstnance v Bioware. Což by byla povzbuzující zpráva, pokud by se to propouštění týkalo lidí, kteří schválili ten původní styl hry a současně pokud by byli propuštěni všichni autoři dialogů atd. Bohužel nevíme přesně, koho EA vyhodilo, víme že přesuny a odchody se dotkly i toho malého zbytku lidí, který ještě pamatuje slávu a podobu původního teamu Bioware. Z toho už dnes zůstal opravdu jen prázdný název. Co víme jistě je, že sama Dragon Age série je naprosto mrtvá. A ve velkém ohrožení je nyní i Mass Effect, kdy práce na novém dílu nepostupují moc rychle. Hra zdaleka není v plném vývoji, dělá na ní jen malý team. Případné vydání je zjevně mnoho let daleko a hráči se oprávněně bojí, aby i když vyjde, nedopadla „kvalitativně“ stejně jako Dragon Age …
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-02-04 08:59:20

Najviac ma naštvali s ďalším Mass Effect. Hru oznámili ešte v roku 2020 a teraz potvrdia, že ešte na nej ani nezačali poriadne pracovať. OMG
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
3 série The Wheel of Time v ukázce!
3 série The Wheel of Time v ukázce!Středa, 19 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 258x
Komentářů: 0
Atomfall od autorů Sniper Elite se blíží – vypadá divně.
Atomfall od autorů Sniper Elite se blíží – vypadá divně.Pondělí, 17 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 713x
Komentářů: 1
Avowed – nové RPG od Obsidian zklamalo
Avowed – nové RPG od Obsidian zklamaloPátek, 14 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 985x
Komentářů: 3
Thunderbolts* – konečně zajímavý MARVEL film?
Thunderbolts* – konečně zajímavý MARVEL film?Čtvrtek, 13 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1274x
Komentářů: 0
Řešení hořících konektorů u NVIDIA grafik?
Řešení hořících konektorů u NVIDIA grafik?Středa, 12 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1243x
Komentářů: 1
Vývoj CRYSIS 4 zrušen! Německý Crytek má problémy?
Vývoj CRYSIS 4 zrušen! Německý Crytek má problémy?Úterý, 11 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2070x
Komentářů: 0