Je hotovo. Z naší recenze Dragon Age: The Veilguard víte, že hra se hodně nepovedla. Přesněji řečeno, první polovina cca 25 hodin je tak příšerná a otřesná, že většinu lidí spolehlivě otráví, takže se málokdo dostane k druhé polovině 25 hodin, která je už solidní. Jako celek to nefunguje a nejde v žádném ohledu o kvalitu a styl, který fandové série čekají. A tak asi nikoho nepřekvapí, že hra po dlouhém a drahém vývoji zaznamenala propadák. EA potvrzuje, že hru prý hrálo kolem 1,5 milionů lidí, mnoho z nich ale prakticky zdarma v rámci EA předplatného, takže reálné prodeje téměř určitě nedosáhly ani milionu kopií. Přitom EA očekávala 3 miliony. A aby se zaplatili celé náklady, musela by prodat nejméně 4 miliony za plnou cenu. Což se samozřejmě nestane. Za výsledek si může EA sama, nikoliv tvůrci Bioware, ale EA a jeho vedení. Je veřejným tajemstvím, že na to, jak nepovedené poslední Dragon Age je, tak to mohlo být ještě horší, protože původně byla hra vyvíjena jako online live service titul, až poslední šéfka vývoje přesvědčila EA, aby z toho udělali klasický příběhový singleplayer, ovšem základy toho online stylu tam už zůstaly, což je zoufale zjevné v designu map a herních mechanik. Takže ne Corrine Busch (nyní už bývalá šéfka vývoje hry v rámci Bioware) ani „woke nebo LGBT“ za to, jaký Veilguard je, prostě zdaleka nemohou. Za to může vedení EA. A to aktuálně zredukovalo zaměstnance v Bioware. Což by byla povzbuzující zpráva, pokud by se to propouštění týkalo lidí, kteří schválili ten původní styl hry a současně pokud by byli propuštěni všichni autoři dialogů atd. Bohužel nevíme přesně, koho EA vyhodilo, víme že přesuny a odchody se dotkly i toho malého zbytku lidí, který ještě pamatuje slávu a podobu původního teamu Bioware. Z toho už dnes zůstal opravdu jen prázdný název. Co víme jistě je, že sama Dragon Age série je naprosto mrtvá. A ve velkém ohrožení je nyní i Mass Effect, kdy práce na novém dílu nepostupují moc rychle. Hra zdaleka není v plném vývoji, dělá na ní jen malý team. Případné vydání je zjevně mnoho let daleko a hráči se oprávněně bojí, aby i když vyjde, nedopadla „kvalitativně“ stejně jako Dragon Age …