Asi víte, že specialisté na závodní hry, studio CODEMASTRES, změnilo před časem majitele. Nyní patří pod nechvalně proslulé EA. Vydavatele, který vyloženě pohřbil několik kvalitních studií, které podobným způsobem v minulosti koupil a s nimi upadla kvalita i kdysi známých oblíbených herních sérií. Vývojáři s BIOWARE, DICE atd. nebyli schopni vyprodukovat kvalitní hru už roky. EA je také proslulé svou snahou protlačit extrémní mikro/makro-transakční prvky do her atd. Máme tedy všechny důvody se obávat o kvalitu herních sérií GRID, DIRT či F1, které Codemaster produkuje. A ještě větší obavy můžeme mít o jejich podobnu z hlediska mikrotransakčních prvků, Gamepasů a podobných nesmyslů, které jen tahají peníze z kapes hráčů, aniž by jim nabízely za to lepší hry a zážitky. EA navíc bude rozhodně chtít vyždímat potenciál CODEMASTRES, kteří také v posledních letech zejména u GRID a DIRT sérií prakticky kopírovaly stejné prvky, auta a řadu věcí do nových balíčků, a tak vydávali „nové“ díly těchto sérií. A v tomto duchu se zjevně bude pokračovat, jen ve větším. GRID Legends je nová hra oznámena pod křídly EA. Větší důraz má být kladen na kariéru včetně příběhového režimu. Něco, s čím v závodních hrách podobného stylu před mnoha lety začaly CODEMASTERS, ale později od toho upustili. Hra má nabízet desítky automobilů až 130 tratí, včetně mnoha reálných (většinu samozřejmě známe z GRID série.). Celkově to nevypadá na prakticky žádné změny v konceptu, funkcích a obsahu hry, jen prostě kosmetické úpravy známého balíku. A tak nás ani moc nepřekvapuje, že hra už je hotová a vyjde 25.2.2022. Co na to říkáte? Kolik dáváte času, než CODEMASTERS pod křídly EA nevyhnutelně budou následovat osud BioWARE, DICE a dalších kdysi kvalitních studií, dnes bez talentů, bez schopností a bez šance vytvořit skutečně dobrou a kvalitní hru?
Žádný předchozí díl jsem nehrál, protože jsem neměl volant. Teď se to o vánocích změní. Takže recyklace staršího obsahu mi nevadí, uvidím ho poprvé.
No a co se EA týká... jestli to bude prolezle milionem mikro/makro transakcí, tak je možné, že místo více peněz neuvidí žádné. Je mi jasné, že těch 130 nebo kolik trati je "až 130" dle edice hry. Standard edice bude mít 70, premium bude mít nějaké classic trati předchozích dílů a ultimatka bude mít trati že skutečného světa. Vůbec se nebudu divit, když to tak bude.
Obecně mě to dělení obsahu na standard, premium a ultimate edice s různě vykuchanym obsahem už při vydání štve. Teď jsem akorát koukal na Dying Light 2 a docela mě to nakrklo. Takže hru koupím možná za rok ve slevě ale určitě ne teď. Nemám problém zaplatit za něco navíc ať už je to fyzicky suvenýr (t51b) nebo opravdové DLC (Zeta) ale nějaký premium, kde nabízí větší obsah stashe (fo1st) nebo podobná ojebavka, to prosím ne. (schválně jsem dal přiklad z Falloutu, protože tam byly všechny možnosti jak dostat z hráče peníze navíc.)
Ono ostatně, u jakých her ty obavy nejsou na místě? Tahají z nás peníze všichni a jen se liší protihodnotou co za to nabízí.
Tak zrovna na tuhle hru je volant zbytečný, stačí gamepad. To samé třeba Forza Horizon, Test drive, NfS a podobné.
Volant má význam na F1 a hlavně Dirt Rally od Codemasters, pak na "simulátory" typu Assetto Corsa nebo Forza Motorsport, Project Cars a třeba iRacing bez volantu nemá cenu ani zapínat, to samé RBR či rFactor...
Zbytečný nezbytečný... Na klávesnici mě auta nikdy nebavily a s gamepadem dělám šílený věci. Hra celým tělem vn mém podání získává zcela nečekaný rozměr. Obzvlášť když se snažím něco "urychlit" nebo udělat nějak "víc". S kolečkem by to mohlo být důstojnejsi :-)
tak ja to mam zrovna uplne obracene uz 2x jsem si volant koupil a v obou pripadech ho vratil zpet do obchodu. co zahraju na klavesnici to s volantem nikdy