Legendární hra Half Life se dočkala Ray tracing, tedy přesněji Path tracing modifikace. Samozřejmě vypadá o poznání lépe, ale stále samozřejmě celkově graficky zastarale. Mnohonásobně však vzrostla HW náročnost. Ač za normálních okolností bychom asi byli rádi, že staré a stále v mnoha směrech lepší hry, než co vychází dnes dostávají podobnou podporu, v tomto případě je to sice zajímavé ale naprosto zbytečné. Poměrně nedávno totiž vyšel rozsáhlý remake celé hry, jménem Black Mesa, který nejen výrazně inovoval a aktualizoval grafickou podobu hry, ale také mnoho částí výrazně předělal, změnil a zlepšil či vůbec nově doplnil. Takže pokud hrát první Half Life, rozhodně doporučuji Black Mesa, protože je o poznání lepší. Samozřejmě důvodem, proč není v kompletním Ray tracingu ta remake verze Black Mesa je, že stejně jako současných her, by to prostě se současným grafickým výkonem nebylo provozovatelné. Bude trvat ještě mnoho generací GPU, než bude RT výkon tam, kde bude mít smysl ve výrazném měřítku Ray tracing do graficky komplexních a detailních současných her dávat. U starších grafiky triviálních her jako je třeba původní verze HL, je tzv. Path tracing silným vylepšením, ale pro modernější hry to není úplně výkonově použitelné, ač se o to v některých snaží. Ostatně i nejvýkonnější současné grafiky mají s tou path tracing modifikací původního Half Life co dělat, takže vizuálně náročnější grafické prostředí a kompletně v Ray tracingu je prostě mimo výkonové možnosti běžných GPU. Ale vypadá to zajímavě: