Velcí herní vydavatelé se snaží všechno překlopit ve hru jako službu. Včetně her, které vlastně nemají žádný důvod být online. Výsledkem jsou tak nudné generické hry, které cíleně plýtvají časem hráčů, omezují herní možnosti a účtují si obrovské peníze za mikrotransakce všeho druhu ačkoliv samotné hry stojí tisíce korun. Nyní dorazila relativně levná multi-playerová hra Helldivers 2 od poměrně malého studia ARROWHEAD, ve vydavatelské spolupráci se SONY. Hra tak současně vyšla na PS5 i PC. A předvádí, jak má vypadat funkční koncept „hra jako služba“. Nejde jen o to, že online systémy a vývoj hry dává z hlediska obsahu smysl, ale hlavně ten obsah je výborný bez toho, aby hráč měl nějaký pocit, že ho někdo omezuje a okrádá o čas. I mikrotransakce jsou zde jen mikrotransakcemi, navíc je nemusíte ani používat a k většině obsahu se dá dostat prostým hraním. Především je HELLDIVERS 2 zábavnou a skvěle vypadající akční hrou. Úspěch překvapil všechny, protože tvůrci ze studia Arrowhead neměli s hrou podobného stylu žádné zkušenosti. Přesto kvalitou gameplaye a mnoha dalšími věcmi, strčili do kapsy mnoho velkých a známých akčních titulů, včetně nedávno vydaných velkých her. Překvapeno je i SONY a hlavně hráči. Výsledkem je, že hra má problémy s kapacitou serverů. Jednoduše nestačí. Hru totiž jen na STEAMu hraje přes 450 000 hráčů a s tím prostě tvůrci nepočítali. Momentálně jsou kapacity serverů tak vyčerpány. A problémy s připojením budou ještě nějakou dobu pokračovat, protože navýšit kapacity serverů je drahé a nějakou dobu trvá. Ale tvůrci to zvládnou a slibují další vylepšení a hlavně další vývoj hry. Helldivers 2 je rozhodně velkým herním překvapením roku a konečně jde o hru, kde „hra jako služba“ dává trochu smysl pro hráče. A ukazuje, že to může fungovat, pokud tvůrci dělají hru pro hráče, a nikoliv na prvním místě pro investory … to bohužel velcí vydavatelé nechápou, protože jejich vedení vidí jen akcie, kvartální výsledky a akcionáře. Hráče považuje za spotřebitele. Helldivers 2 tak stojí za vaši pozornost, ale klidně bych s nákupem počkal, až tvůrci vyřeší kapacity serverů a opraví pár otravných problémů a chyb. Dosavadní dojmy, když hra běží, jsou však excelentní. Je znát, že hru dělal někdo, kdo měl zájem udělat prostě a jednoduše dobrou hru a nikoliv jen vyrobit produkt. Už hrajete?