Konečně to alespoň někteří tvůrci her pochopili. Spousta z nich tráví neskutečně mnoho času nad vytvořením hry více hráčů. A to i do her, kde je jasné, že to v podstatě nikdo hrát nebude. Pro příklady takových her nemusíme chodit daleko - Crysis 2, Mass Effect 3 a tak dále. Čemu to škodí? Hlavně kvalitě těch her, kdy pak zbytečně omezují čas, lidi i prostředky na tvorbu kvalitní kampaně, kvůli které si hru kupuje drtivá většina hráčů. Vývojáři Metro: Last Light to ale pochopili. MP odsunuli na vedlejší kolej, pokud ho hra vůbec mít bude a soustředí se čistě na kampaň. Těšíme se docela dost, hra vyjde někdy v příštím roce a primární platformou je PC.
Pokud se nepletu, už původní Metro nemělo multiplayer. Navíc to není až tak pravda, v Metru bych si dost dobře dokázal představit kooperativní multiplayer, který je odsunut na vedlejší kolej u většiny her, přitom jsou hry, které slaví nemalý úspěch právě na tomto multiplayer režimu (Borderlands, Diablo a nebo pokud někdo zkoušel, tak Rage pozvedne kooperativní multiplayer úplně na jinou úroveň).
Já bych hlavně kooperativní hru a multiplayer jako takový vůbec nesrovnával.Pro mě je kooperace vylepšený singl.A někdy to hře opravdu přidá nový rozměr k lepšímu.Ale multiplayer ve "střílečkách" já chápu jako něco jiného.A mě osobně se to naprosto vyhýbá.
Nejde o to, co to přináší hráčům, ale o to, jak to zaměstnává vývojáře (o tom přeci článek je). Síťový kód, predikci pohybu hráčů atd. atd... musejí naprogramovat (a tedy tím "ztrácet čas") tak jako tak, ať už dělají kooperativní režim, nebo multiplayer ve slova smyslu deathmatch.
Jinak souhlasím, je to trochu něco jiného coop vs. DM, princip z hlediska programování je však stejný.
Jo v pořádku máš pravdu nemám s tím problém jenom si nejsem jistý s tou programovací náročností ale nebudu zastírat že to je trochu mimo mojí parketu.Já v tomto prostě souhlasím s "DD".Já se vždy trochu bál aby děj neovládl čistý deatmatch.A když je jedno na úkor druhého vadí mě to.Kooperativa je ale super.A velmi si uvědomuji právě to o co tu jde prostředky věnované na to či ono. Já to chtěl jenom odlišit.Měj se
kolem 3 minuty jak tam prochází - je tam dejme tomu 10 metrů max od tý hlídky a celkem ve světle a hlídka ho nevidí je naprosto slepá...tohle je taky nešvar posledních pár let ve hrách..člověk jakmile je přikrčený v lehkým stínu tak ho NPC nevidí..názorný příklad toho je i Dishonored.... :-/
napadlo mě to samý ... jde za ním a oni nic, zastřelí 2 a nikdo po něm nejde ... vypadalo to jako kdyby tohle ještě nebylo "udělaný" ale pak začali střílet tak nevím
třeba si dali polskou vodku a oslepli a přestali vnímat. i když nevím jak by se tam dostala "spodem"
ME3 je výborný příklad:-) Ale vážně nechápu, proč v ME není možnost kooperace a hrát ve třech a třeba i ve více lidech, multiplayer je ve trojce celkem povedený po hratelnostní stránce, jen je to po chvíli nuda, hrátky s časem samozřejmě ve více lidech nejdou, ale myslím si, že by se našlo dost lidí, kterým by se líbil co-op "singleplayer" i u her jako je Mass Effect.
Anonymní
2012-10-22 01:54:16
také savage "1" sa hra ani neviem odkedy a nuda to ozaj nieje