Pozdě, ale přeci. Jedna z nejlepších her historie se konečně dočkala oficiálního nástroje pro kompletní tvorbu modifikací hry a fakticky možnost vytvořit zcela novou hru v existujícím technickém základu hry. CDProjekt vydal kompletní sadu nástrojů REDkit, který umožňuje fakticky kompletně tvořit postavy, dialogy i objekty pro Witcher 3 a implementovat vše funkčně a jednoduše do základní hry. Komunita tedy může přetvořit hru k obrazu svému a vytvořit v rámci ní klidně zcela novou. Je škoda, že trvalo tolik let, než tento nástroj byl představen a zpřístupněn, kdy samozřejmě komunitní zápřah už díky stáří třetího Zaklínače nebude tak velké. Proč k tomu ale dochází teprve nyní, není zase takové překvapení. Jak víte, tak herní engine, který používá Witcher 3 i novější Cybepunk 2077, tedy dvě poslední velké hry CD Projektu, a který si studio samo vyvíjelo, byl ukončen. CD projekt si správně vyhodnotil, že se mu další vývoj vlastního engine nevyplatí. Tím spíše, že jej moc nezvládal a byl zdrojem mnoha problémů a zdržení. Speciálně u Cyberpunku. Studio se tedy bude nadále soustředit už jen na vývoj samotných her, přičemž současně nyní pracuje na pokračování Zaklínače (který je nadcházející velkou hrou studia) a pokračování Cybepunku. Obě tyto hry ovšem tvoří ve spolupráci s EPIC na základech Unreal Engine 5. To znamená, že REDEngine je prostě mrtvý a není tedy problém jej tak více zpřístupnit veřejnosti a nadšencům. A proto tedy vychází REDkit nyní, kdy by možná bylo zajímavější, kdyby CDProjekt vydal tento nástroj pro novější CyberPunk 2077, když i vývoj této hry již skončil. Asi by přitáhl více pozornosti modderské komunity. Uvidíme. Každopádně pokud máte zájem, tak tohle REDkit pro Witcher 3 nabízí: