Elden Ring je objektivně neuvěřitelně přeceňovaná hra. Rozhodně jedna z nejpřeceňovanějších her posledních let. Technologicky velmi zaostalá záležitost ovšem s výtvarně pěkným a rozhodně unikátním vizuálem. Ale celkově velmi nezajímavou hratelností, zastaralým zpracováním mnoha mechanik a prvků a naprosto průměrným příběhem, nezajímavými podivnými postavami se stejně podivnými dialogy. Má však fanaticky oddané příznivce. Aktuálně dostala tahle hra velké příběhové rozšíření (DLC) Shadow of the Erdtree. To objektivně nabízí prostě a jednoduše více toho samého, co původní hra se všemi klady i zápory. Technologické zpracování a vyladění je opět poměrně mizerné (rozhodně na AAA titul z roku 2024/2025), což není překvapením. Fandové hry jsou ale spokojeni s větší výzvou zcela okatě podvádějících „bossů“, protože samozřejmě vždy existuje cesta, jak můžete (zne)užitím určitých mechanik a výbavy také „podvádět“ a udělat si hru jednoduchou. Jen na to musíte přijít. A o tom to celé je. Tvůrci se vás snaží masochisticky vyvztekat a utrápit, abyste prostě následně našli skulinku v jejich podvádění a využili ji ve svůj prospěch a rázem se hra stala snadnou. Osobně jsem velkým fandou RPG a speciálně otevřených RPG. Pokud však jde o Elden Ring, snažil jsem se hodně, ale po 20 hodinách hraní jsem toho nechal. Nevadí mě tzv. „obtížnost“, vadí mě fakt, že je to neuvěřitelně nudné RPG s nezajímavým příběhem a postavami, a zastaralou technologickou stránkou. RPG mechaniky jsou mělké s velmi evidentními specifickými cestami, jak hru hrát a vyhrát, přičemž vás velmi rychle omrzí jejich „slepé“ hledání a začnete spoléhat na „internetové návody a rádce“ a rázem tak dokážete mít využitím těch systémů a „záměrných děr v něm“ postavu tak silnou, že souboje ztratí na jakékoliv zajímavosti, protože jsou prostě udělané „odezdi ke zdi“. Buď jsou příliš těžké, nebo triviálně snadné, nic mezi tím. A bohužel když vezmete soubojům zajímavost, celé Elden Ring se jako hra rozpadne, jelikož je v mnoha směrech velmi průměrná, spíše na současné poměry AAA velkých RPG vyloženě podprůměrná hra. A nejnovější DLC to nijak nevylepšuje. Takže pro fandy zajímavé, pro všechny ostatní žádné zlepšení v žádném směru nepřináší:
Já jsem se nemohl srovnat s ovládáním jedno z nejhorších jaké jsem zažil hru bych přejmenoval na clickfest a nebo úskokfest za mě je to další konzoilidní sračka idiot který vymyslel ovládání by zasloužil pár facek nemožnost si locknout enemaka je naprostá ignorace celkově soulovky nemusím.
aha takže když je kolem mě 5 enemaku a ja kolem nich poskakuju nepřepne se ti lock na jiného ??? nevim jak pro tebe ale pro mě to je nemožnost si locknout enemaka
Pokial okolo nich kruzite lavym analogom, kamera sa toci automaticky a ciel sa neprepina. Pokial krutite zaroven pravym analogom, prepina sa v smere krutenia. Takze si mozete vybrat, ci sa target lock prepina medzi nepriatelmi alebo je fixnuty na povodneho. Aspon teda u mne to tak funguje.
Velmi ma bavia tieto miestne "recenzie" hier, ktore su ocividne cielene na inu skupinu hracov :-D To je ako keby v nejakom automagazine vycitali supersportu, ze sa donho neda dostat pracka alebo je na prd do terenu, pripadne ze sa s tatrovkou zle parkuje v garazach nakupneho centra. Ale idete proti prudu a to urcite niekto dokaze ocenit! ;-) Apropos, pokial na stranke, ktora vyzera ako spred 15 rokov kritizujete technicke spracovanie cohokolvek ineho, tak sa nedivte, ze vas uz snad nikto neberie vazne...
??? Je úplně jedno pro jakou skupinu hráčů je hra to nemá na možnost objektivního hodnocení a posouzení žádný vliv, objektivně ji zhodnotit klidně můžeme. Je úplně jedno v jakém technickém stavu jsou naše stránky, ty jsou jen prostředek ke zveřejnění obsahu. Ano vím že nejsou nejaktuálnější a máme co zlepšovat, opět to ale absolutně vůbec nesouvisí se schopností posoudit a zrecenzovat objektivně stav produktů, jako je HW či hry apod. Obsah našich recenzí, článků a hodnocení produktů bude stejný, ať už ho zveřejním na našem "rustikálním" webu, nebo ho vyškrábu na zeď jeskyně, nebo ho převedu do 16tkové soustavy, vypálím na zlatou destičku a vystřelím k nejbližší sousední galaxii ;) ... to kde a v jaké formě je text recenze, hodnocení zveřejněn nijak nesouvisí s tím, co je v něm a už vůbec ne se schopností objektivně hodnotit produkt ...
A když jsme u toho, kde jste vy vzal tu svou božskou auru na posuzování toho koho prý nikdo nebere vážně? ;) Ja jen kde tu vaši nadřazenou geniální schopnost posuzovat koho všichni berou vážně a koho ne lze koupit? Že bych to taky otestoval .... ;)
Vzal som ju tam, kde vy schopnost urcit, ktora hra je precenovana, pretoze tym spochybnujete usudok inych recenzentov.
Samozrejme hovorim o kruhoch, v ktorych sa pohybujem (programatori, RPGckari, LARPeri...), inde je to mozno inac, takze za neoznacenie nadsazky sa ospravedlnujem.
Kazdopadne za zvyskom si stojim. Ako keby som namiesto hororov recenzoval romanticke komedie a ku kazdej napisal, ze je to nudna blbost len preto, ze ma ten zaner nezaujima.
"Elden Ring je objektivně neuvěřitelně přeceňovaná hra"
Mohl by mi prosím autor objasnit jak došel k tomuto úsudku? Jak se měří jestli je něco objektivně přeceňované?
já někde tvrdím, že to nemůže být skvělá hra pro jiné? Já třeba hraji občas Fallout 76, což je objektivně mizerná hra ve všech směrech, a klidně to objektivně řeknu, a přesto v ní mám já i mnozí další stovky hodin. Takže ano, objektivně hodnoceno je Elden ring přeceňovaná hra a všechno co jsem napsal ale to neznamená, že si to někdo nemůže užít ...
stejně tak je spousta objektivně mizerných filmů, které jsou populární a stejně tak je je řada kvalitních objektivně povedených filmů i her, které prakticky nikdo nesleduje a nehraje ....