Další původně konzolovou exkluzivní SONY hrou, která zamíří na PC je Ratchet & Clank: Rift Apart. Na PC dorazí už 26.7.2023. Tvůrci zveřejnili systémové požadavky. Jako minimum pro hraní v 720p/30FPS doporučují aspoň Radeon RX 470 nebo GTX 960 s Core i3-8100 a RYZEN 3 3100 a 8GB paměti. Ačkoliv je hra spustitelná prý na HDD, je vybavená technologií DirectStorage a SSD je tedy doporučeno. Zabere na něm 75GB. Jinak doporučené minimum pro hraní v 1080p/60FPS a na středních detailech je Radeon RX 5700/RTX 2060 s Core i5-8400/RYZEN 5 3600 a 16GB. Hra má také Ray Tracing, takže s jeho aktivací počítejte se silnějším HW jako RTX 3070 nebo RX 6800 XT. Na maximální detaily se vším a ve 4K/60FPS musíte mít to nejlepší, co na trhu dnes je, což znamená Radeon RX 7900 XTX apod. Použití DirectStorage ve verzi 1.2 by u této hry mělo méně limitovat grafické karty s nedostatečnou velikostí paměti, což však znamená, že vizuální kvalita a tedy viditelné textury nemusí být i při zdánlivě stejném nastavení detailů, u všech karet stejná. To je problém hlavně pro objektivní recenzování a měření výkonu karet, kdy třeba dvě podobně výkonné karty, kde jedna má 8GB a druhá 12GB paměti, mohou vykazovat stejný „výkon“ v počtu FPS, ale v řadě případů už nemají stejný vizuál, protože jedna má horší a „doskakující“ textury a technologie jako streamování textur, se snaží prostě poskytnou lepší výkon za cenu horšího vizuálu u karet s menší pamětí, a nejde často vypnout. U více nových her jsme si tak všimli při testování, že i když nastavíme stejné detaily, na kartách s 8GB vypadá hra v některých detailech hůře než s kartou s 12GB, ale bohužel výkonově se tváří, že jsou na tom stejně počtem FPS, i když vizuál prostě stejný není. Každopádně Ratchet & Clank jsou první hrou, které použijí nejnovější verzi DirectStorage technologie, která má i tu dekompresi přes GPU, což by mělo snížit zátěž na CPU. Uvidíme, jak to poběží v praxi.