Nenáviděná vydavatelská/investorská společnost Embracer Group má na krku další oběť. Tentokrát zlikvidovala tvůrčí studio Piranha Bytes. Je pravdou, že tento team neměl na růžích ustláno dlouhodobě. Jejich RPG hry nepatřily k finančním trhákům, hlavně kvůli poněkud topornému ovládání, zastaralejšímu pojetí a často haprující optimalizaci. Nicméně rozhodně byly vždy herně a příběhově unikátnějšími a skutečnými RPG. Ať už jde o sérii Gothic nebo pozdější Risen a v posledních letech také velmi zajímavé dva díly postapokalyptického ELEX. Každopádně problémy samotného Embracer Group, který studio vlastní (vlastnil), znamenaly definitivní konec pro tuhle partu v tradiční letité podobě. Studio bylo rozpuštěno. Nicméně je tu možná i pozitivní zpráva. Ihned poté přišli první nově nezaměstnaní veteráni s informací, že zakládají nové samostatné tvůrčí herní studio pod názvem Pithead. Zda se rozšíří i o další členy bývalého Piranha Bytes, je však nejasné a řekl bych velmi nepravděpodobné. RISEN a z poslední doby hlavně ELEX hry jasně ukazují, že potenciál tam vždy byl, mají velmi dobrý základ, nápad i obsah, bohužel technické zpracování bylo slabé, a hlavně velmi neohrabané až přímo zastaralé, na což ty hry dojížděly a bránilo jim to ve větším úspěchu, ačkoliv šlo o velmi dobrá příběhová RPG se zajímavým světem i zajímavými dopady herních rozhodnutí a voleb hráče. Bude navíc velmi obtížné odstranit dosavadní nedostatky v koncepci a zpracování her, které bránily větší úspěšnosti, bez pořádného finančního zázemí. Zkrátka uvidíme, zda se ještě nějakých pokračování těch RPG dočkáme, i když je otázkou, zda tvůrci mohou pokračování vůbec udělat, když pravděpodobně Embracer stále vlastní ty značky, i když jejich tvůrce už nikoliv … vzniká sice nějaký remake prvního Gothic, ale s tím nemají jeho tvůrci z Piranha Bytes nic společného …