PREVIEW: Battlefield 4 vypadá na PS3 a Xbox360 extrémně hnusně Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 05 October 2013
I na minimální detaily, které zvládne snad i integrovaná grafika v CPU AMD, bude na PC vypadat Battlefield 4 několikanásobně lépe, než na konzolích PS3 a Xbox 360. Na nich hra (srovnáváno v 1080p) vypadá tak, jako když si do očí nasypete sůl, dáte si přes hlavu plastový pytel a koukáte na stínohru. Ale co čekat, když na konzolích běží hra v osekaných nízkých detailech, bez mnoha efektů a s nižším rozlišením všeho, včetně samotné hry (snad jen v 640x480). Když si navíc objektivně uvědomíme, že na PC hra stojí 1050 korun a na konzole 1450 korun, opravdu se musíme zamýšlet nad tím, kdo to na těch konzolích může kupovat. Objevilo se ale i druhé, poněkud předčasné video, které srovná nízké a vyšší detaily PC BETA verze. Bohužel srovnávací beta není zdaleka hotová a kompletní, co se grafiky PC verze týká, takže tam není vše doladěné a přítomné. Samotná hra nicméně vypadá docela dobře, některá zlepšení proti BF3 jsou příjemná, celkově se dá ale říci, že pokud se vám líbilo BF3 bude se vám líbit i BF4, pokud se vám nelíbilo BF3 nebude se vám BF4 líbit taky ... vás snad potěší jen informace, že EA nerezignovalo na Bad Company, který se tedy v budoucnu opět jako jakýsi spin-off Battlefieldu znovu objeví ...


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
s0me0ne [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 13:51:46
avatar
ked som bol maly casto som hraval hry a kazda prkotina, co nejakym sposobom vylepsila vzhlad hry pre mna bola uzasna, ale kazdy kto je nezaujaty (ako aj ja dnes) uz vidi ze rozdiel medzi konzolami a pc tam sice je ale tvarit sa ze pc ma 10 rokov naskok je trochu hlupe, rovnako hlupe ako vyhodit 1000e za novy pc aby som videl o 10 percent viac prachu na ceste... btw. half life 2 spravilo v hernom priemysle skok, ktory dnes nie ze nikto neprekona ale ani z polovice sa mu nepriblizi, ci uz graficky skok alebo herny PS nemusite somnou suhlasit je to len moj nazor a nikomu ho nevnucujem
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 11:04:49
avatar
Tak ho nevnucuj! ;-)

Ale mas pravdu pravdouci... sam sem take toho nazoru, ze ac graficky skok je viditelny, tak v tom zapalu je docela problem si tyhle veci vsimat. Taky hodne MP hracu detaily snizuje, nez zvysuje... protoze cim mene serepeticek, odpadku, a svetelnych efektu ve hre, tim lepsi ma hrac prehled o bojisti, a taky ma mnohonasobne vyssi FPS.
Sam sem vypinal vsechno mozne v B:BC2 abych se zbavil otravnych svetel, ktere me nekdy oslepovali.
To by museli delat hru s minimalnim rozdilem mezi konfiguracemi pocitacu a to, jak se zda, se asi stava v BF4.

Pokud se podivam na video s porovnanim grafiky LOW a ULTRA, tak ty rozdily jsou minimalni a jen tam vidim dalsi experimenty s svetelnou technikou. Nastesti nijak zasahujici do hratelnosti... pokud by tam pouzivali svetlo (krom baterek, treba slunce) jako oslepujici prvek s dopadem na hratelnost, tak by muselo byt ve vsech nastavenich stejne! A to by se mohlo casem hackovat nastaveni hry a nasledne cheatovat v multiplayeru.
A ano, vsiml sem si hodne dalsich prvku ve hre, ale nebylo to nic, co by nejak zaujalo moji pozornost natolik, abych se o tom tady rozepisoval.

Jinac znicena/horici/levitujici helikoptera pobavila... ne proto, ze je to beta, ale proto, ze engin je porad stejny a objevuji se v nem stejne chyby porad dokola!

Ac to nerad jako fanda PC priznavam, tak pro majitele Xboxu je jejich konzole porad super kauf... treba kolik zarytych fandu do PC musela investovat za tech 8let co je konzole venku? A kolikrat konzolisti do konzole? Jasne, hry jsou drazsi, ale zase ani nejzaritejsi hrac nehraje vsechno. Da se na tom slusne setrit, jako dneska na PC skrze Steam.

Nakonec ale musi taky konzolisti uznat, ze PC ma mnohem vice vyhod nez konzole... modifikovatelnost HW, SW, urcita svoboda v UI, neomezene moznosti digitalniho obsahu.
Proto ja nikdy nedam dopustit na PC!

No dokud tady nebude aspon dalsich 5let nova konzole, tak se asi nejakych grafickych pokroku v AAA sfere moc nedockame. A to uz vsichni vime, ze samotny HW nadchazejicich konzol je dost... podprumerny.
Osobne sem zvedavej na politiku Valve s SteamBOXem, protoze Sony a Microsoft jdou hlavne pokrokem socializace a soucasnych trendu, nez prukopnictvim v herni sfere.

Hold velke firmy na svem vrcholu slapou na tenkem ledu a cekaji, kdy nekdo tam dole jim ukaze novy bestseller... aby se na nem nazrali jak Hyeny, nez samotny Lev.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 20:09:56
avatar
Co k tomu dodat ... Na prvním videu, je jasně zřetelné, že i nedodělaná BETA je jasně lepší na PC, to samé bylo i u BF3, kdy finální produkt vypadal o stupeň lépe než BETA. Pouštím to na "51" palců velké telce a rozdíl je hodně vidět. Nejvíce je ten rozdíl vidět ve vzdálených scénách, kdy XBOX 360 hodně potlačuje kvalitu vůči výkonu. Ale tak musíme chápat, že je to skoro 8let starý stroj který přesluhuje, takže i tak dobrý výkon.
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 21:14:24

No me treba BF3 celkem par mesicu baviloa le 4rka me nechava absolutne v klidu a vůbec po ni netouzim spise tim opovrhuju. Ta hra nema co nabídnout.
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 21:58:18
avatar
Tak zkus betu a budeš tím opovrhovat úplně. Pro mě největší zklamání tohodle roku...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 11:05:15

Jo, beta B4 je opravdu děs a hrůza, ty propady FPS mě úplně odradili od dalšího hraní.. . Je to mnohem hůře optimalizované než byla trojka, ale pevně doufám že se B4 před finálem ještě po všech stránkách dodělá. Ještě stále věřím, že hra může vypadat mnohem lépe než teď, alespoň by jsem si to hodně přál ono také nezbývá nic jiného než alespoň věřit..
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 11:16:17
avatar
Kdyby to byla hrůza jen graficky, dá se to i překousnout, jenže tady je hlavně hratelnost v háji a to těžko už spraví. Např. střílení za roh (zaběhneš za roh a po 10 metrech chcípneš, protože na tebe někdo předtím střílel)...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 11:39:07

To střílení s konečným umíráním za rohem je fakt maras, ale třeba i to nakonec ještě doopraví, i když v to také nějak moc nevěřím.. jelikož v betě B4 se mi to už také stalo. V B3 mě nejvíc štvali ti, co se načetli mimo samotnou hru, tedy ve zdech a podobně.. na ně si prostě nemohl. Ti uměli pěkně znepříjemnit hru, tak snad to nebude tady stejné.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-07 15:55:43

Jsi naivní až to bolí, umíráním za rohem a headshot do nohy už byl problém BF3 a obrovský, za rok to nedokázali opravit, místo toho vydali BF4 s úplně stejným engingem, stejným netcodem, stejnýma bugama v herní fyzice a se stejnýma komunikačníma bugama, na tyhle problémy ani nehrábnuly, když se to vykašlali u předchozího dílu a nechali to tak i u nového, tak šance že se to vůbec pokusí napravit je stejná jako že tí zítra Kalousek dá 20 milionů. Probuď se a nechovej se jako ovce proboha.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-07 17:10:50

Ty se nauč číst, vždyť jsem psal že v to moc nevěřím jelikož se mi to stalo i v B4. Což znamená že se na to zase vyflákli a žádnou razantní změnu tedy ani nečekám, ale přát si to snad můžu. A že to byl a je problém i B3 ví také každý, takže nevím co tu řešíš, žádnou zásadní informaci jsi mi nesdělil. Takže se můžeš zase zklidnit, názor si snad můžu vyjádřit jaký chci.
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 11:25:16

B4 je optimalizačně pod AMD a to si snad došlápne, aby hra byla optimalizovaná. Přeci, když ji AMD bude dávat ke svým grafikám ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 11:44:41
avatar
je to BETA ... beta verze hry ...

Jinak mě to tedy běhá v pohodě. Ale musíme říci, že na Radeonech je to mnohem stabilnější než na GF, kde jsou ty propady FPS dost značný ... ovladače mají ale obě firmy aktuální na tu hru.
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 11:45:01

Až B4 vyjde a NV bude mít přístup, tak propady zmizí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 12:06:55
avatar
NV má normálně k BF4 přístup a extra ovladače pro BETA dávno vydala ... tohle není případ her, kde by bylo jendomu výrobci odpírán přístup jako jsme to viděli v minulosti ;)

jde o to, že BF4 a její engine je optimalizovaný na GCN architekturu má DX11.1 vychytávky (NV DX11.1 neumí) atd. Takže bych moc nečekal že se ty poměry nějak výrazně zlepší ve finální verzi hry ...

jinými slovy zvykejte si ... Radeon GCN hry přicházejí a neříkejte, že jsme vás nevarovali, jaký následek bude mít, když GCN RADEON GPU bude v konzolích a hry se na něj budou už v základu optimalizovat ....
Surio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 13:48:55

jinými slovy zvykejte si ... Radeon GCN hry přicházejí a neříkejte, že jsme vás nevarovali, jaký následek bude mít, když GCN RADEON GPU bude v konzolích a hry se na něj budou už v základu optimalizovat ....

..slova klasika

..ale až tak čierne by som to nevidel...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 17:18:37

Tak nějak..
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-07 00:07:44

Proč se musi ovladače přizpusobovat hram?
Nemůžou se hry přizpusobovat nejakym standartům?
Anonymní  2013-10-07 03:44:39

možno kto mu raz príde
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-07 10:03:10
avatar
Môžu, ale herný vývojári sú večšinou neschopný čokoľvek optimalizovať
Napríklad u nás v škole, samé OOP ktoré vlastne nemá žiadne logické alebo technické výhody a "o to ostatné sa postará niekto iný".
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 11:51:14

Ano vypadá to že na radeonech jede beta opravdu mnohem lépe, však až budou nové ovládače tak hru zcela vyladí.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 11:42:45

No uvidíme jak to s konečnou optimalizaci nakonec bude, ale i B3 byla nakonec v pohodě tak věřím že na tom bude stejně i B4. Zatím mají stále dost času vychytat ty největší mouchy, a my už budeme mít ze hry i nějaký ten požitek..
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 23:01:02
avatar
osobně bych uvítal grafický orgie u her typu SKYRIM atd. Prostě se jentak volně procházet a užívat si grafický masakr.
Bohužel zatím je v tomhle směru hustokrutá bída
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 23:25:07
avatar
ten SKYRIM se dá hodně dohnat módy ... těmi si z toho můžeš udělat hru která je opravdu grafický masakr ... pravda i HW protože to naroubované na tom starém engine prostě běhá tak tak
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 14:21:21
avatar
Skyrim se dá upravit tak, že když uděláš screenshot s patřičným modem a nastavením, tak se to skoro nedá poznat od fotky.

Nicméně je to pak slide-show (zkoušel sem to.. 5-10 FPS ).

Ale jednou ty hry tak budou vypadat a budou se i hýbat..

Moje vlastní nastavení a mody sice způsobí lehčí propad FPS, ale pořád to vypadá dooost dobře. Upřímně tenhle přístup mam docela rád, modderská komunita kolem TES je obrovská, takže i když Bethesda něco po, tak to lidi prostě opraví a vylepší.
JozkoSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 14:25:28
avatar
ja nespustim BF4 betu na mojej HD 7790 OC ani na low pri 1680x1050 nedam ani 60 fps.. aka je to optimalizacia pre GCN ? CPU mam AMD a10 6700 , 8gb 1333mhz..
ani BF mi nejde stabilne a prepady su az k 25 fps pri rovnakom nastaveni
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 14:52:25
avatar
co máš za CPU? hra má velké nároky na CPU ... starší modely než FX-6000 a Core i5-2000 dávají o dost méně výkonu a s dvoujádry Core i3 nebo FX-4000 a staršími CPU apod. to nemá smysl skoro ani pouštět
JozkoSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 15:22:12
avatar
Citace:
CPU mam AMD a10 6700


snad som to napisal
AMD A10 6700 4x 3,7 ghz - RICHLAND FM2 socket.
teraz som skusal zas 1680x1050 vsetko LOW a nedam ani 30fps.
grafiku mam primarnu AMD HD 7790 OC 1100 jadro , 1600 pamate 1gb DDR5
vsetky setriace funkcie ako COOL n QUIET , C6 mode mam vypnute v biose
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 15:36:34
avatar
tak to se nedivím, všechny CPU úrovně Core i3 včetně A10 jsou na tuhle hru hodně slabé ... v kombinaci s HD 7790 to prostě moc nejede ... nicméně rozhodně bys měl dát Full HD na low zcela plynule hratelně ... takže snad je to jen tím, že je to BETA
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-07 20:26:28

Nevím co s tím PC všichni mají ...mám skoro 4 roky starou sestavu s i7 920,6gb ram a GTX275 (!) a na střední detaily v 1680x1050 jedu stabilně 40fps, takže za mě na betu optimalizace na jedničku
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 17:17:07

Já by jsem viděl hlavní problém ve slabší grafice, u této hry by jsi měl rozhodně přemýšlet o upgrade, jinak si bohužel moc nezahraješ.. . Hra je opravdu dost náročná a to nemluvím o betě která je zcela neoptimalizovaná, s finální verzi se to sice spraví ale ta tvoje grafika bude brzda i nadále.
JozkoSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 17:20:08
avatar
teraz som kupil BF3 a neplanujem kupovat BF4 ani nahodou len som skusal betu..
nabuduce budem kupovat radsej vykonejsiu grafiku ala 7870 alebo R9 280x alebo take nieco...
BF3 som teraz rozchodil na FULL HD - ale vsetko LOW + MEDIUM TEXTURY - 35 - 80 FPS
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 18:56:02

Až budeš příště upgradovat, tak by jsem ti doporučil koupit ještě výkonnější grafiku než HD7870. Hlavně záleží jaké grafiky budou v době tvého upgrade, v tomto se moc šetřit nevyplatí jelikož budeš muset brzo kupovat novou. Ta výkonnější ti vydrží déle i na nové hry a bez nutnosti snižování detailů..
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 20:41:52
avatar
JA SOM TAM ŽIADNE ROZDIELY NEVIDEL asi slepnem
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-08 08:22:11

konecne jsem se k tomu dostal. Sice je tam par ficur co se mi libjej, ale trojce to nesaha ani po kotniky.
Jasdfree [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-07 11:17:25

Rozdiel medzi LOW a ULTRA je fakt maly (relativne samozrejme). V minulosti boli tie rozdiely vacsie ... Rozdiel oproti konzole je riadny , ale to bol stale, preto som konzolu nikdy nemal. Ale aj tak konzolisti stale vyhravaju, pretoze za tie prachy dostanu len o kusok nizsi vykon ako na PC a to preto, ze konzola je vytazena na 100% lebo hry su optimalizovane na mieru a PC je vytazene mozno na 60-70%... bohuzial no
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-08 22:12:12
avatar
Na mém stroji (v profilu) hraju BF3 na vysoké detaily naprosto v pohodě. Pro mě je BF4 beta nehratelný i na LOW detaily, tam je ovšem extrémně hnusný. Rozhodně bych se konzolím nesmál, na nich to jde alespoň hrát a to je jejich HW mnohem starší než můj. Nechápu jak mohli takový paskvil vůbec vypustit, mám 100 chutí zrušit předobjednávku.
Navíc vůbec nesouhlasím s tím, že komu se líbí BF3 bude se líbit BF4. S mnoha hráči BF3 jsem se shodnul, že pokračování má spíš hratelnosti velmi nepovedeného MoH.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-09 08:24:14

Přesně tak, mám zcela stejný názor a také jsem uvažoval i o zrušení předobjednávky. Takto odfláklá beta lidi jen odradí než aby si hru nakonec chtěli koupit, je to mnohem horší než byl B3 ten se dal alespoň hrát. A rovněž mi to spíše připomíná MoH, do kterého jsem také bohužel zbytečně investoval a teď mi to leží ve skříni. Bohužel si také B4 nemůžu pořádně vyzkoušet, jelikož se to při těch propadech FPS opravdu nedá hrát, snad to ještě trochu vyladí a betu si před vydáním ještě vyzkouším. Naděje umírá poslední..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 825x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 560x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1013x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1214x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1544x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1363x
Komentářů: 7