Už na konci týdne dorazí Metro: Last Light, které je pokračováním Metro 2033. Už jsme samozřejmě měli možnost si hru zahrát a naše hodnocení je zhruba takové, že je to druhý díl, který nevychází ze stínu prvního dílu. V podstatě je to stejná hra s několika vylepšeními, které už ale nepřekvapí. Rozhodně velmi slušná je grafická stránka, ovšem prozatím je hra hrubě neoptimalizovaná (ještě horší než Metro 2033) a náročnost rozhodně neodpovídá tomu, jak hra vypadá. I tak ale rozhodně jedna z lepších her letošního roku.
Nedává tomu nic, ty efekty jsou zase jen na oko, zase je to zbytečnost dělat přes GPU, stejné efekty se dělají ve všech jiných hrách normálně přes CPU, či skripty a vypadají úplně stejně. Physx u této hry nebereme vůbec v potaz a hru jako takovou lepší v ničem neudělá. Navíc zase je to technologie omezující část hráčů nemající konkrétní značku HW, i když technologicky by tomu nic nebránilo. A to omezení je záměrné a poškozující jak hráče, tak vývoj. Není to vůbec přínosné.
Naštěstí je to pravděpodobně jedna z posledních her, kde je to takto zprzněno a uděláno. Všechny další hry budou vyvýjeny s ohledem na nové platformy konzolí a to je AMD x8 + AMD GCN. Tohle je zkrátka jedna z posledních her s větší podporou NV a je to myslím jasně vidět na všech titulech, které přijdou, kde řada z nich přešla pod AMD Gaming Evolved i když někteří předchůdci byly u konkurence. Pro herní vývoj i hráče velmi dobré, protože AMD, jak například ukázalo na TressFX, nikoho neomezuje a ty technologie jedou i na konkurenčních grafikách.
Který efekt není na oko? Hele mě je uplně jedno jaký na to máš názor(já mám taky svůj), ale hru už jsem měl možnost hrát s PhysX a na maximální nastavení a musím říct, že grafika se docela solidně posunula. Samozřejmě je to pod taktovkou NV takže je vcelku pochopitelné, že tam bude tlačit tyhle featury a zezačátku to pojede lépe na NV. PhysX nikde nekončí, nevím kde jsi tuhle zprávu našel, ale konzole mají podporu CPU PhysX takže nepředpokládám, že PhysX z roku na rok zkončí. Peace
Tress FX mi tu pls nevzpomínej, featura, která si vezme 30% výkonu GPU za "vlasy" Tohle mě docela zklamalo, ale musím uznat, že to vypadá hezky.
Ještě mi napiš co je pro tebe"neoptimalizovaná hra" jak to poznám? Rád se přiučím...
zase - já nepíši, že končí obecně PhysX, ale mluvím o GPU PhysX o kterém ty mluvíš v souvislosti s Metro. Jak ale teď správně říkáš, CPU physX pokračuje, o tom ale řeč není a kromě toho o tom mluvím já dlouhodobě. já proti PhysX nic nemám, ale mám všecho proti jeho GPU podobě, která je prostě špatná, kontraproduktivní a nesmylsná ve svém základu a pojetí. To ale už dnes všichni vidí a opěvné údy na PhysX dávno vzal čas - kdysi jsem to také říkal, že to tak dopadne.
TressFX je mnohem zajímavější fičura a jede na všech kartách bez omezení, má potenciál značný, vlasy ve hře nikdy nevypadaly lépe. S výkonou kartou není problém to mít naplno zapnutý a ten výkon rozhodně nepostrádáš. Takže žádný problém. Hlavně tressFX nedělá něco, co lze jednoduše se stejným efektem dělat jinak, na rozdíl od GPU PhysX efektů ;) To je dost podstatný rozdíl.
Optimalizace? ta hra vypadá a technicky je mnohem horší než Crysis 3, přesto je náročnější a HD 7970 Ghz na úrovni GTX 660 Ti? Really?? Jistě to optimalizace ne, ale ne ku prospěchu uživatelů a hráčů ;)
Úplně stejná situace jako když vyšel nový TR, je to jen díky tomu, pod kým se hra vyvýjí a vůbec se tomu nedivím. Není to optimalizací hry, ale ovladačů.
V době 8 jádrových procesorů určitě nebude problém použít CPU PhysX třeba na ty vlasy, které dokáže udělát úplně stejně a troufnu si říct, že i s nižšími nároky.
Pochybuju ze mas s temi vlasy pravdu. Kdyby to bylo tak jednoduche tak to NV nebo nekdo jiny (Havoc) davno dela. 4 a vice jadrove CPU jsou s nami docela dlouho. Kazdopadne NV ma porad moznost zacit delat vlasy pres CPU a ukazat svetu ze je to lepsi nez jak to dela AMD.
Jinak NV je tezce znama tim ze kdyz se vyviji hry pod jejimi kridly tak dela tezke svinarny. Uvidime jak to ovladace ovlivni a co vsechno se casem provali. Cmucham zase nejakou nVidiotinu
AMD dělá taky těžké sviňárny. Co ten Tomb Raider, kterého schválně nedodali na optimalizace a NV je pak musela dělat po vydání?
Je to úplně ten samý případ akorád že opačně. Už by sis měl sundat ty červené brejle.
Nevsiml jsem si ze by TR po vydani jel tak ze by byla 680 byla vykonove na urovni 7870 a ze by TR pouzival nejake nestandartni veci ktere by na NV kartach nejely. Uz by sis mel oplachnout mozek od te zelene barvy.
btw NV davno pred tim napachala tolik svinaren ze se AMD divim ze jim to nezacli vracet drive a tvrdeji. A ano AMD je mi posledni dobou mnohem sympatictejsi a dnes uz radsi vzdy koupim kartu od AMD protoze krivaky a bezohledne ostre lokty nemam rad a nebudu podporovat. Taky u AMD dostanu vice za mene penez takze nemam proste zadny duvod kupovat NV. Navic kdyz si prectu psychopaticke vylevy nvidiafuhrera na konkurencnim webu tak vim ze delam jen dobre.
Podle čeho soudíš, že mám zelený mozek? Podle těch mých několika málo kometů, které bys spočítal na prstech jedné ruky?
To ty a tvoje STOVKY červených komentářů a neustálých urážek NV mě nutí si myslet, že máš červený brejle.
A navíc si to nemyslím jenom já. Jsi docela známá srandovní postavička a spoustu lidí "bavíš" víc než vůbec tušíš.
STOVKY cervenych komentu? Ty to pocitas? LOL Tolik jich snad nemam ani vsech dohromady
Kazdy koment ktery na neco nadava je zalozen na nejakem realnem zaklade. Zadny neni jen tak vycucnuty z prstu. Nejsem politicky korektni a veci nazyvam pravymi jmeny. Ze to dost casto odnese NV? Asi proto ze proste dela veci ktere si to zaslouzi.
Znama srandovni postavicka a nemyslim si to jen ja LOL LOL LOL. Ty jsi v kontaktu se stovkami a tisici ctenaru? LOL
Nebo to tvrdis na zaklade mym sporu +/- s peti jedinci a proto ze tvi dva kamaradi maji stejny nazor jako ty? WOW docela dobry reprezentativni vzorek LOL
Ty máš dost, nepochopil si nadsázku. Jaké sviňárny dělá nVidia? Že implementuje svůj PhysX do svých podporovaných her? Nebo že ego zdejšího mistra utrpělo otřes, že nVidia jej nemiluje přes neustálé navážení do této firmy? nVidia se chová tržně, proto je teď na tom dobře, zatímco AMD se potácí nad propastí krachu.
AMD ma paradoxne problem oproti NV kvuli vyrobe CPU. Ta spolika spoustu $ a lidi oproti intelu na to AMD nema dost zdroju. Presto s tim co ma dela ZAZRAKY. Kdyby se oddelila GPU divize AMD tak hospodarske vysledky jsou perfektni. Na druhou stranu diky tomu ze ma CPU divizi ted vyhrala dodavky do vsech konzoli. Jak se to projevi na hospodareni se uvidi. Je to proste dvousecne a budoucnost ukaze jestli drzet ztratovou CPU divizi se vyplatilo. Abys nerval ze mam cervene bryle tak treba rikam ze AMD odvadi strasnou praci ve sve sprave jako firma. Ma tam obrovske rezervy ktere by jeji efektivitu vynesly nekam jinam. Hlavne marketing.
Jinak staci se podivat rekneme 4-5 let dozadu na hospodarku AMD a NV a situace byla obracena. Takze to s dokonalosti NV nebude tak horke.
Ohledne NV prasaren. Od ruznych starych kauz kdy NV vedome prodavala spatne cipy, prejmenovani apod se zamerme na ten tvuj TR. Je zajimave ze i prestoze jak tvrdis ze NV nebyla pripustena tak AMD nesabotovalo NV tim zpusobem ze by hledalo cesty jak brutalne snizit vykon konkurence jak to dela NV a nejposlednejsi priklad je prave Metro. Pokud neuznas ze neni normalni ze na vyzkousenem enginu kde v jine hre AMD podava stejne nebo lepsi vykony nez NV najednou AMD high end nestaci na NV mainstream tak se neni o cem bavit. A opravdu bych v tom nevidel jen ovladace. Je zajima ze kdyz je situace obracene jako treba u TR tak se to nestava. Protoze proste AMD nedela zbytecne schvalnosti a krivarny.
EDIT:
Pekne Kdyz vidim ty minusy tak jsem moc rad ze jsem nvidiotum opet pekne hnul zluci. Jako vzdy pravda boli Nebo se jen sesel muj fan club ktery mi minusuje i dobry den?
No chlapci ted vas opet na 10 dni opustim jedu uz podruhe letos k mori. Ale vy si kupujte predrazene karty hlavni je prece znacka ze? A sup makat at si na to vydelate Nekdo musi tomu sikmookemu zatahnout nove ferrari
Na konzole bych moc nesázel. Jednak není jistý, že se i nové konzole budou prodávat masivně jako předchozí generace, druhak ani desítky milionů prodaných Xenosů do Xboxů AMD/ATI moc finančně nevytrhlo. Myslím, že AMD muselo jít s cenou CPU/GPU do nových konzolí pěkně dolů.
Anonymní
2013-05-16 21:51:11
zaleží aký je ten 8 kr ký jaguár veľký podla toho je cena podla mňa AMD vypočítalo cenu podla minimálnej hodnote kontraktu aby bolo na 0. Takže pluse bude jedine keby mali konzole znova úspech ale stratu si myslím v dnešnom stave nedovolí
Když tu mluvíš o Tress FX, hraju na notebooku i5-3210M s GF GTX 660M a nemám problém Tress FX rozjet + střední detaily v 1366x768 + FXAA (místo příliš náročného full HD pro tuto kartu, na 15,6" se to snese), abych si plynule zahrál (30fps + chvilkový propady, který ale nejsou klíčový), takže to není zas taková katastrofa. A radši vypnu anizotropní filtrování a supr stíny jen abych koukal na hezký vlasy...
což je samozřejmě nesmysl a asi uznáš, že to není rozhodně normální a v pořádku, zvlášť když navíc hra má stejný engne jako metro 2033 kde je to trochu jinak ;) Náhoda? Těžko.
Navíc AMD nemělo ke hře před vydáním přístup, takže optimalizované ovladače nemohlo ani vydat.
vzhladom na to, ze na to este nie su vyladene ovladace to nejde az tak spatne na tych AMD grafikach, ale od rady HD6900 som cakal viac a nie len polovicu vykonu HD7900, testy si mozte pozriet na guru3d.com
jenže právě tessellační výkon a obecně výkon pro DX11 fičury, to je hlavní rozdíl mezi HD 7000 a HD 6000 ;) teoreticky je ten rozdíl mnohem větší než polovina výkonu.
Ja si nemuzu pomoct, ale tam bude chybka v Post-Procesu "Motion Blur". nVidia pouziva svuj vlastni Post-Proces, jde to krasne videt pri pohybu potvurek. (propady jsou markantni) No a taky ta Tesselace je zase zprznena, ale to ja ve hrach vypinam... jeste sem nevidel ve hrach Tessalaci natolik vyspelou, abych toho zrouta zapl. :-) No a tak je jasne, ze jedine jak se vyhnout temto neduhum, je prepnout hre rezim API.
Tady je cesta: Local Disk>Users>(your USER name)>Appdata>Local>4A games>Metro LL>(serialnumber)>USER.CFG
Tam prepiste R_API 2 na R_API 0
A hura... hra jede plynule, jak stare Metro. Zatim hraju a zadny problem. Jo a pro jistotu ten soubor nastavte na "Read Only" jinac se muze stat, ze se to nastavi zase na vyssi API.
Jasne ze ANO! O tom cely muj prispevek je. :-) Tesselace je mi volna, a nejakej pokrocilej Blur a svetla... nezpozoroval sem nejaky zavratny rozdil. Dulezite pro me je, ze je to hratelne a plynule. Fakt nepocituji, ze bych se o neco ochudil. Textury ostre, efekty dobre, svetla a stiny vsude kam se podivam a atmosfera super. Rozhodne doporucuji prepnout, technofilove at se trapi s DX11. :-) Ja davam DX11 sanci, az budou nove konzole venku. Tahle hra nema s DX11 moc spolecneho...
No čistě odhadem, kdybych měl 25-30 FPS a výkon se zvýšil o 10% tak to moje oko vlastně nepozná. Takže trošku sedí.
Použil jsem minimální přírůstek výkonu, protože v realitě bude nárůst většinou minimální o proti 50%.
Prostě pecka, na to jak to vypadá vynikající optimalizace !!! Souhlasím PhysX k ničemu... vypnul jsem to ale... Ale ta hra se dá hrát na vysoké detaily i na GTX560M 3GB (notebooku)! Mnohem lepší optimalizace než crysis 3. Co se koridorového designu týče - ta hra je v metru, to jsou doslova tunely. Nevím jak někdo může vytýkat tunelový design hry. Myslím, že pokud by udělali otevřený svět, tak by to se tomu všichni smály, že se jedná o Fallou z moskvy. Běžel jsem pro originál po 20 minutách hry! (totiž stále mají něco proti demům tak zkouším plné verze.) Co se příběhu týče, na několika místech trochu skřípe scénář, na můj vkus Vás sem tam moc agresivně posouvá dál a z různých zvratů a situací by se dalo vytěžit více hutnější atmosféry. Za mě 95% Hra se řadí mezi absolutní MUSÍM SI ZAHRÁT mezi FPS, hru jsem koupil a doufám, že si za pár let budu moci zahrát další titu ve stylu stalker nebo metro.
Co se toho flame ohledně NV a AMD týče, hra vždy prostě běží líp na tom HM jehož výrobce víc investuje do podpory vývojářů. Je to stále stejné, už 13 let se to omýlá. Jedna hra víc na zeleném a druhá na červeném HW. Jen za posledních 5 let jsem měl přes 16 různých grafických karet jak stolních tak poslední 2 roky notebookových. A rozdíl stejně žádný znatelný není. A pokud ano tak ho smaže následující aktualizace ovladačů, které jsou za poslední 4 roky u obou výrobců vzorné a pravidelné.
Tady ty dohady AMD/Nvidia jsou prostě nejlepší mnoho lidí tady má ruzný důvody proč je to a vono lepší a přitom realita bývá většinou úplně jinde Mně osobně se jeví poslední roky AMD jako výhodnější a lidovější vůči svým zákazníkům. Je to ale pouze zase jen jeden názor na jednom velkém smetišti názorů Jinak jsem od Metra LL očekával taky trochu více ale i tak je to dobrá hra na rozdíl od některých od začátku do konce odfláklých her. Akorát se mi u Metra LL nějak nedaří vynutit přes ovladače vyhlazování... Jinak ten patch je fakt zajímavej: bez 30-40 fps, s patchem 50-65fps