Podrobné zkoumání toho, jak kvalitní ten RTX Raytracing v Battlefield V skutečně je, odhalilo, že došlo k výraznému snížení kvality a přítomnosti efektů proti demonstraci při vydání NVIDIA RTX karet, kdy bylo značně zveličeno rozdíl mezi RTX „ON“ a „OFF“. Ray Tracing také není aplikován na vše, na co by aplikován být měl, s efekty se i tak značně šetří a na mnoha věcech dochází k nežádoucímu efektu zrnění a artefaktům, kdy jednoduše chybí výpočetní výkon na to, to zvládnout. Zlepšení navíc není možné, protože by vyžadovalo ještě mnohem větší výpočetní výkon, a tak realtime Raytracing v podobě RTX efektů v Battlefield V názorně ukazuje, proč se Ray tracing ve hrách nepoužívá, proč je neefektivní a proč na něj nové RTX grafiky NVIDIA nemají dost výkonu a mít nebudou ještě několik generací. Taková je realita RTX a kupovat si kvůli němu s příplatkem dnes grafiku nedává žádný smysl, dokonce prakticky ani nejsou použitelné, protože nemají dost výkonu: