Ano, tahle stále neuvěřitelně populární singleplayerová RPG hra oslavila 10.let. A tak 11.11.2021 vyšla Skyrim: Anniversary Edition (také ve fyzické verzi), která obsahuje veškerý dosavadní obsah, včetně módů z Creation Club a technickém vylepšení pro aktuální PC a hlavně novou generaci konzolí. Obsahuje také rozšíření některých dějových linek a survival mod. Každopádně nová verze hry také znamená nutnost aktualizace tisíců zásadní módů, které pro hru udělala moderská scéna. A troufám si tvrdit, že Bethesda nese maximálně 50% zásluhy na popularitě této hry. Ty skutečné kvality jí dodávají až módy, které nejen naprosto zásadně vylepšují grafiku hry, ale také funkčnost a obsah obecně. Ostatně holý Skyrim: Anniversary Edition vypadá pořád jako 10.let stará hra (první video), ovšem když k tomu přidáte „pár“ těch zásadních módů, může vypadat úplně jinak (druhé video). Jinak po 10 letech od vydání SKYRIM, tedy v pořadí pátého a zatím posledního velkého fantasy RPG ze série The Elder Scrolls, je na čase se ptát, kde je pokračování?! Jak víte, kvalita her BETHESDA upadá, FALLOUT 76 je zářným příkladem. Nicméně firma dnes patří pod Microsoft a ten má velký zájem na kvalitě pokračování BETHESDA her. Všichni však samozřejmě určitě vědí, že následující velká hra od BETHESDA není žádné pokračování FALLOUT ani The Elder Scrolls, ale zbrusu nová značka velkého RPG. Vesmírný STARFIELD, který je zatím oznámen na 11.11.2022. Teprve až poté bude prioritou pokračování The Elder Scrolls, které zatím bylo jen oznámeno, jako že se na něm pracuje. Vzhledem k vydání STARFILED za rok a jeho nutnému servisu a DLC atd. je jasné, že další hry, která naváže na SKYRIM, se nedočkáme dříve, jak v roce 2024, spíše 2025. Jinými slovy, SKYRIM může oslavit možná 15.narozeniny v době, kdy vyjde jeho pokračování … pokud jste tedy dosud SKYRIM nedohráli, nebo vůbec nevyzkoušeli natož si ho nevyšperkovali módy, máte spousta často na to, si jej užít :). Je zajímavé, jak 10 let stará single-playerová offline hra může bavit stovky ba tisíce hodin, a bez online prvků, mikrotransakcí apod. Je to až v neuvěřitelném kontrastu s mnoha současnými hrami. A náhoda to není. Dokazuje to, co říkám delší dobu: většina dnešních her není vytvářena, aby byla co nejlepší a nejzábavnější, ale je vyráběna, aby plýtvaly hráčovým časem, a hlavně jeho penězi, tedy je pro maximální profit vydavatele bez ohledu na kvality hry samotné. Doufejme, že STARFIELD, který bude mít také podporů módů, na popularitu a zábavnost SKYRIM naváže se vším všudy …
Skyrim bomba, ale pro mě byl o něco lepší jeho předchůdce Oblivion, měl krásnější, méně jednotvárný svět. Ale jak říkám, skvělé hry, hodiny a hodiny výborné zábavy. Nezapomenutelný.
Ano, je to tak, ve srovnání s Oblivionem je Skyrim spíše jako jeho stín. Nechápu úplně tu jeho přehnanou popularitu, určitě ale neříkám že je Skyrim špatný, naopak výborné RPG, který by si měl zahrát každý. Ale na Oblivion to prostě nemělo.
Kdybych se měl rozhodnout, tak nevím, jestli bych na první flek dal Skyrim, Oblivion nebo Morrowind (a jen v závěsu bude prastará Arena, kterou jsem proháněl na 486). Všechny jsem si opravdu užil.
Po pravdě, u Oblivionu i Skyrimu mám trochu problém se škálováním obtížnosti a nerovnováhou hratelnosti jednotlivých archetypů. Na základě jednoho či dvou rozhodnutí člověk skončí buď s nehratelně slabou nebo extrémně overpowered postavou. Některé classy jsou prakticky hratelné jenom při využití nejrůznějších fint a glitchů...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!