Jak může hra, která stále nevyšla vydělat přes 350 milionů dolarů? Snadno, když se jmenuje Star Citizen! Největší, nejambicióznější hra všech dob, která má za cíl nabídnout kompletní „simulátor“ života budoucnosti ve vesmíru se všemi jeho aspekty, je stále ve vývoji. Ostatně ambiciózní cíl je dílem jednoho z nejznámějších puntičkářů herních vývojářů. A když procházíte jednotlivé demo verze, ukázky a podrobná videa, tak vidíte, jaká péče se věnuje i tomu nejmenšímu detailu, se kterým by se jiní vývojáři nezabývali víc jak pár minut. Není tedy divu, že se mnozí ptají, zda tahle hra vůbec někdy vyjde. A z dobrého důvodu. To lpění na detailech a jejich zpracování je fajn, ale pokud to bude trvat dlouho, vyjde z toho hra, která bude zastaralá. Před pár lety vypadal Star Citizen opravdu skvěle, teď už ale některé věci začínají vypadat prostě zastarale a to stále nevíme, kdy tahle hra konečně vyjde. Tvůrci sice mají evidentně hotové hodně věcí, včetně většiny kampaně atd. ale stále nevíme, kdy dají nějakou první finální verzi do kupy tak, aby hra konečně vyšla. Peněz na její vývoj ale mají zjevně dost a bylo by smutné, aby to všechno skončilo v koši, pokud se bude vývoj dále protahovat. Každopádně brzy se ukáže nová „beta“ každopádně já jsem stále optimista, hra vypadá úžasně, každopádně chtělo by to už oznámit nějaké rozumné datum vydání …
Nejaký čas aktívne hrám a postup je veľmi pomalý, obsah pribúda ale väčšinou sú to len rôzne vozidlá, zbrane, či lode, sem tam pribudne aj nejaká nová oblasť, hra ako taká potrebuje momentálne server meshing a pod technológie navyše sa vývoj spomaľuje kvôli prechodu na Vulkan. Servery sú preťažené, padajú aj pri počte 50 hráčov na server, minule bol event (prvé video) a museli znížiť počet hráčov na 40 lebo by to nebolo hrateľné. V podstate tam nemôžete robiť skoro nič zmysluplné, akurát poplniť pár úloh, ktoré sa dookola opakujú, ale samozrejme aj to je zábava. Dôležité je mať stanovený cieľ ak chcem zarobiť na novú loď, bavia ma aj misie, ktoré som robil už 100x predtým lebo potrebujem tie peniaze. Jediná vec ktorá ako tak funguje je ťažba, bounty hunting, možno trade a potom "kochanie". Ak si nájdete v tej hre zmysel a cieľ, bude Vás baviť aj teraz. Koncept pekný a dúfam, že sa podarí dokončiť.
Já myslím, že vývoj této hry se dá krásně pojmenovat slovy "neverending story". Vývoj této hry začal již v r. 2012 nicméně vydání je stále v nedohlednu. Chris si prostě z toho jen udělal slušný byznys, kdy mu fanoušci posílají na konto denně miliony dolarů. Proč by měl vydávat plnou verzi?
ano jde pomalu, ale máme tu další milníky - dokování velkých lodí ke stanicím, dokování parazitních stíhačů k lodím (Constellation). Pokud Vás zajímá tech, tak gen12 (Vulkan/DX12 úroveň) renderer je v plném proudu, takže bude switch. Stanton system je v podstatě dodělaný,aktuálně se musí dodělat server meshing I-cache atd. potom je raketově možno přidávat další systémy (otevírají další studia na tvorbu jen nových systémů). Bez server meshingu nelze přidávat další lokace (jeden server to prostě nedává), dokonce byl odebrán planetoid Lewski, který do Stantonu nepatřil aby ulevil zátěži. Jiný důvod to nemělo. Přitom je též kompletně hotov tzn. až bude výkon může být instantně navrácen.
Jsem rád že po letech + ukázce toho co již funguje si už jen málo lidí dovolí tvrdit že to je podvod. Nicméně ten perfkecionismus je opravdu otravný, mě osobně vadí lpění na fps combatu a kdejaké kravině ala tuning zbraní, hand to hand combat atd. Snaží se to být Tarkov, Doom a jánevímcovšechno dohromady. Už teď je tam více fps zbraní než v čistokrevné střílečce a pracuje se na dalších a pod. Na druhou stranu tohle dělají dedikované týmy, které nejdou jen tak přehodit na lodě nebo nějaký jiný tech. Stejnak by to měli líp agilně přelévat -> některé věci jsou velmi daleko (třeba mining), různé consumables, několikrát přepracované UI, doplňky, rafinérie atd a jiné mechaniky např. salvage ještě nejsou ani v tier1. Tzn. ubrat lidi tam a přidat jinde, ale je to projekt jako kráva.
Konkurence? Není a nebude. Když bude chtít někdo udělat na zelené louce to samé, spálí mu to taky +- tolik peněz a času a pokud vím nikdo jiný snad kromě elite&dangerous se o nic podobného ani nesnaží. A pokud není alternativa, tak tvrzení,,že by něco mohlo být lepší/rychlejší jsou poněkud prázdná
Vyjde to ve chvíli, kdy jim lidé přestanou platit za nesmysly, které nyní vytvářejí. Bude to poslední záškub, aby na tom ještě něco vydělali. Bude to nehotové a prakticky nehratelné, jako komplet. kdyby to mysleli seriozně, tak vydávali hru po hratelných částech a postupně přidávali. Ale oni seriozní nejsou.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!