Nekonečný vývoj jedné z největších a nejambicióznějších her všech dob stále pokračuje. Ani letos se nejspíše dokončení tohoto obřího produktu nedočkáme, ale vývojáři rozhodně nespí a vývoj hry je v pravidelných updatech vidět. Letos tvůrci slíbili změny, takže ALFA 3.1 vyšla poměrně brzy a polde plánu a přináší hlavně v praxi využití nového způsobu distribuce nových verzí, kdy už nemusíte stahovat desítky GB, tedy celou hru stále znovu a znovu. Novinek je ve verzi 3.1 hned několik, úprava vašeho avatara, nové lodě ale hlavně technologické změny a grafické novinky. Taktéž pozemní výbava atd. Údajně se zlepšení měla dočkat také optimalizace, která je hodně mizerná, ale dle zkušeností to na nějaké zlepšení moc nevypadá. Každopádně tenhle obrovský vesmírný simulátor s detailním zpracováním stále bude ještě žádat hodně vývoje. Osobně už jsem si dávno řekl, že Alpha verze už zkoušet nebudu počkám si na finální verzi hry. Což evidentně bude ještě nějaký ten pátek trvat. Nicméně finančně jsou tvůrci zásobeni, už vybrali téměř 182 milionů dolarů!
vyjde, ale bude to trvat. Osobně hru doporučuji pledgovat jen hardcore fanům, kterým nevadí čekat 5 let. Už to ale není o penězích, těch mají dost. Potřebují klid na práci a implementovat milióny mechanismů do enginu. Až ty mechanismy budou mít, implementace skinů, modelů a dalšího nice to have contentu je už brnkačka, která se dá outsourcovat. Mechaniky v enginu ale dělá jen pár hlavních programátorů, kteří tomu rozumí jako celku - a pokud se díváte na calling devs relaci - je to v podstatě pár lidí
1. Cargo run - nelze, utratíte všechny prostředky za naložení zboží do lodi, po cestě na jinou planetu kde ho chcete prodat Vám hra spadne. Po znovuzalogování jste přišli o cargo a tedy i o všechny vložené prostředky do něj. Jste bez peněz a slušně řečeno v pr...
2. bounty hunting - nelze. Musíte mít bojovou loď, se zákaldní nezničíte vůbec nic. I když máte vojenskou stíhačku, dogfight je debilní - lodě jsou moc malé, nelze nic trefit, všechno hodně vydrží, se základními lasery střílíte půl hodiny do lodi abyste ji zničili, pokud nepřítel manévruje tak díky fps pádům nejste schopni účinně korigovat palbu, takže o výhře/prohře dogfightu rozhoduje náhoda, případně kolik máte naváděných raket. Odměny za takové mise jsou nízké
3. závodění - funguje, vydělává, ale musíte mít na to loď
4. Vandul swarm (sandboxová genocida emzáků)- musíte mít na to loď, velmi problematické viz. 2 - problémový dogfight
3.0 byl znatelný pokrok. Distribuce nových verzích tu byla už ve 3.0. 3.1 naproti tomu příliš nenabízí - jen nové lodě, autíčka atd. Beacony - blbost, character customizations - ok, ale taková základní - 9 obličejů, 9 očí, 9 barev pletí atd. Dejme tomu, ale 99% času jste ve skafandru kde si do obličeje skoro nevidíte, SC je hra kde o vzhledu rozhoduje spíše oblečení
Jinak bugy bugy bugy zůstaly skoro všechny, pády též, zvýšení výkonu nepociťuji (alespoň ne na svém počítači - 4C/8T intel, 16GB, AMD Fiji)
Čekal jsem trochu víc, jde to pomalu. Dal jsem do toho cca 300 euro. Víc už nedám dokud to nebude v lepším stavu a moje vesmírné vehikly nebudou dělat to, co mají
Myslím, že základní myšlenka hry "v jednoduchosti je síla" platí stále a tohle jsou asi jen hlouposti.
A kdysi jsem hrál Freelancera a jeden člen našeho klanu jménem Sky napsal myšlenku, která se v obecné rovině vztahuje na všechny hry a zaslouží si uveřejnění:
Freelancer jako hra spočívá v tom, najít nejlepší trade, vydělat peníze, koupit nejlepší loď a tu vybavit nejlepšími dostupnými zbraněmi a vybavením. Jednou dojdeš až k samotné hranici toho nejlepšího a zjistíš, že jsi dosáhl všeho, že dál už nic lepšího není, že už znáš vše.
V tom jsou všechny módy stejné.
A co ti zůstane? PvP? Obchod? Event? Mapu máš komplet odkrytou, nějaká ta Role-Play nebo válka a co dál?
Začneš kombinovat lode, setup zbraní a nakonec zjistíš, že všichni, i když mód nabízí mnohem víc, létají jen v určitých lodích a používají jen určitý druh zbraní. A co s toho, že v módu je X druhů lodí jak tvrdíš?
Nic není důležitější při hraní Frelancera popř. multiplayerových her, než jsou lidé, se kterými se ve virtualním světě každý den potkáváš.
A pokud si tohle neuvědomíš, tak vše, co budeš tvrdit o jakémkoliv módu či serveru, je nepodstatné a druhořadé.
tohle pro SC neplatí. Lodí je tolik a jsou specifické pro různé účely a profese, kterých oproti freelanceru přibylo a to hodně. Např. máš obrovské lodě na zpracování odpadu, těžbu atd, těžba nebyla ve freelanceru vůbec. Ty ti vydělají nejvíce peněz, ale v boji nic moc. Pak máš nově capitl ships, třeba destroyer, který bude nej proti jiným velkým lodím, ale bez ochrany před torpédovými bombardéry je nahraný. Nehledě na to, že ve freelanceru byly všechny lodě pro jednoho, tady na větší lodě potřebuješ klidně více než 10 lidí, aby fungovaly rozumně, takže X nových elementů, fakt nejde srovnávat, ani prohlašovat nějakou loď za "nejlepší" To, co jsi napsal sedí pouze na freelancera, ale obviňovat z toho SC je trochu hloupé. SC je (bude) opravdu dál
Když jsme u FL konkrétně, tak když se nebudeme bavit o detailech a skutečnosti, že je mezi nimi asi patnáct let a samozřejmě doba je jinde, tak vlastně tam bylo hodně stejného.
Těžba, caps ships, destroyery, bombardéry, těžké stíhače, vlastní základny atd.
Zjednodušený vesmír i fyzika, graficky i velikostí jinde, ale bylo to tam.
Co bylo ovšem naprosto prvotřídní byl fakt, že to tam být mohlo i nemuselo a lidé si mohli vytvořit vlastní mod s hlavním důrazem na nějakou dějovou linku nebo situaci a tak bylo možné nespočet variant a hráči si vybrali co se jim nejvíce líbí.
Tvrdé RP, bitevní lodě, jednoduché spíše střílecí varianty pro stíhačky atd.
Ale když to bude všechno dohromady, včetně nutnosti chodit po planetách a na WC splachovat, bude to jako dort podle receptu pejska a kočičky.
Přemýšlel jsem nad tím proč s tím projektem nejsem taky často spokojený a v podstatě mě napadá co tebe.
Prvně je třeba si uvědomit, že je to nejambicióznější herní projekt všech dob. Z tohoto důvodu očekávají mnozí když to řeknu v reklamštině "víc než hru" a vkládají do toho své vlastní projekce a očekávání, která máme každý odlišná. Špatný je ale samotný takový přístup - je a bude to vždy pouze hra, takže feeling ala film, divadlo, kniha se nedostaví, taky už jen proto, že hra jako médium nabízí nejméně prostoru pro vlastní představivost - ve filmu vidíme jen něco, protože je krátký, to co nás baví nejvíc je to, co nevidíme - jak asi funguje fiktivní svět který vidíme na plátně, čemu tam lidé věří - emoce. Divadlo je ještě lepší - jen kulisy, symboly a zaměření na emoce. A kniha jde ještě dál, jen text, jak vypadá popisované místo si tvoříme v hlavě sami a je to to nejracovnější
Ale zpět ke hře, SC mi exaktně ukáže záchod na mojí Constellation Taurus - dokonce i vidím přesně místo, na kterém je špinavý. A když budu tápat nad tím jak to vypadá vzadu, prostě se seberu a jdu se tam podívat.
Co mě tedy na hře zklamalo nejvíc je vlastně to, že i kdyby to byla nejlepší hra všech dob, bude to pořád jen hra, takže útěk od reality se nekoná
Finální verze nikdy nebude, protože to dodělaný nikdy nebude, pořád se tam bude něco přidávat, ubírat opravovat. Finální to bude tak za 10 let, kdy si tvůrce řekne tak a už na to nesahneme a jdeme dělat něco nového.
Koupil jsem to asi před 2 lety hlavně skrz squadron42. Na multiplayer asi nebudu mít čas a nijak mě netáhne. Líbí se mi tento projekt ale na to kolik se vybralo peněz a je v tom lidí to neskutečně trvá. V podstatě mi přijde, že se to nijak zásadně nehejbe. Aby to dřív neumřelo než to dodělají.
jestli sleduješ každej týden co vydávají za videa, tak mi přijde že tam k postupu dochází, každej tejden vpodstatě reportujou nějaký nový věci, S42 teda nějak vázne ale to bude asi tim že to není mmo ale má to příběh. co sem si všim tak přepsali spoustu kódu v jádře což na první pohled třeba nemusí být hned vidět a jen to otevírá nové možnosti implementovat nové věci. Klidně to můžou dělat ještě další tři roky, a těžko je někdo zničeho nic dožene.