Hra je stále ve vývoji a stále není jasné, co tento megalomanský projekt puntičkářského herního génia nabídne a kdy. Jednotlivé části hry však do sebe pomalu zapadají, DEMO verze jsou velmi působivé, ale vývoj už se táhne. Očekávání jsou obrovská a hra je a bude i jednou z nejdražších, ne-li vůbec nejdražší hrou která kdy vyšla. Aktuálně už vybrala 220 milionů dolarů (5 miliardy korun) a dalších několik desítek milionů dolarů má od investorů na další výdaje. A tvůrci vše spotřebují na vývoj. Připomínáme, že vývoj třeba GTA 5 stál 100 milionů, vývoj zatím nejdražší hry historie, Star Wars the Old Republic stál přes 200 milionů. StarCitizen má na to, stát se tedy nejdražším herním projektem. Už by nás ale po těch letech zajímal nějaký pořádný výsledek tomu odpovídající. Jednotlivé prvky i části hry vypadají famózně, detailností jsou něčím, co na herním poli ještě nebylo, ale už by to opravdu chtělo finalizovat. 200 milionů dolarů je tolik peněz, že už by prostě měl být vidět finální produkt a nečekáme nic menšího, než jednu z nejlepších her všech dob :).
z principu, software neni nikdy hotov.
kdyz chceme aby hra byla perfektni tak jimusime dat cas, aby to nedopatl jako anthem a nebo ME:A.
btw sleduju videa ze SC ale zas tak skvělý mi to nepřijde.
Davaju si riadne nacas. Mne osobne to nevadi ked v tom nemam peniaze. Kym konecne vydaju final release tak Ti co ich podporili aj zostarnu a stratia zaujem zahrat si to
Přijde mi že křivka výkonu u sw vývojářů se vzrůstajícím počtem a vyplacenými penězi nestoupá lineárně, ale naopak se zplošťuje. Namíchat správný koktejl vizionářů, tlačičů, kreativců a technicky schopných se u velkých projektů stává prakticky nemožným.
Jo ram mozna bude vetsi ale podle optimalizaci to vypada ze 16BG by mohlo stacit i ve finale.Oni treba optimalizovali nasviceni sceny pri stejnem vizualu asi o 85 procent mensi naroky na ram. Tech optimalizaci je vice a budou pribejvat , kde jsou ty casy kdyz jse meli vsichni 15 fps na portu olisar ted 50 +. Oni delaji na technologiich ktere treba jeste moc her nema a urcite ne v takovem rozsahu takze to trva a nebo jsou jen ve sigle playeru a na mutliplayer je nedal jeste nikdo protoze to zabere dost casu a penez to vytvorit.
Optimalizace umi to uz jsem nekolikrat videl takze ne nebojim ze by to na prumernem stroji neslapalo.
No ja sel s prvnim rizkem do 32GB a na SC cekam, pokud na fullHD a Vegu64 nebude stacit tak me asi omejou, protoze pokud bych sel na 4k a odpovidajici grafiku casem co ted odpovida Vega64 na fullHD, takze Navi20 pravdepodobne jeste preskakuju, tak proste jeste nechci tocit novou desku a 64GB DDR5 ... to by me fakt omejvali
No pokud je mi znamo tak nejvice stala ta FPS destiny na xbox nebo PSX ma 2 dily prvni dil stal 500 milionu dolaru protoze v tom byla reklama atd.. GTA V stala taky ranec az k miliarde dolaru , takze nevim co tady resite nejakejch aktualnich cca 250 MB Jinak financovani je zverejnene na co sly penize a od koho kolik, to zadna hra nikdy neuvedla. Mame detailni info o lidech studiich vyvoji az je toho tolik ze to moc lidi nesleduje Jinak jsou to 2 !!! HRY. a lidi bylo na zacatku 5 Takze zadne zavedene studio museli otevrit studia a hledat lidi a naprikladna AI nemajaji do ted dost lidi. Vice zde : https://www.youtube.com/watch?v=fhQBVxSRMN8&t=965s
Předem upozorňuji, že jsem concierge SC, tedy mám již přístup i na 3.5 a jistě to ovlivňuje i můj pohled na projekt, rád bych ale řekl:
Vzhledem k rozsáhlosti projektu, počtu mechanik atd. které nemají obdoby, musíte projekt sledovat pravidelně, abyste mohli dělat nějaké závěry. Myslím, že se jedná o unikátní počin, který stojí za to detailně sledovat např. prostřednictvím youtuberů a nemusíte kupovat nic.
Jednou za čas se pořádají free flighty, takže si můžete hru na 2-3 dny vyzkoušet sami v aktuální verzi a zadarmo tak posoudit aktuální stav
Pokud byste chtěli jít dále, doporučuji si koupit pouze základní balíček a to ještě v nějaké slevové akci. Za těch pár dolarů je to dobrá koupě již dnes a bude ještě lepší s vydáním verze 3.5 během pár dnů (nová planeta, měsíce, celý nový flight model, mise, female character..., quality of life improvements).
Investovat do lodí nemusíte, můžete si zdarma vyzkoušet prakticky všechno:
- během eventů ship expo atd. (včetně lítání)
- projít si loď kdykoliv v prodejnách lodí
- požádat hráče který loď vlastní o půjčení
- v budoucnu pronájem lodí (za ingame měnu již dnes, ač vyžaduje značný grind)
o rozsahu, o tom žádná, rozsáhlé to bude velmi, počtem světů, vs detailnost, nemá obdoby.
Ale stejně tam pořád vidím takové, nevim jak bych to nazval, možná jako levné hračkářkovství.
tak ono to spolu souvisí - kampaň se bude odehrávat v některých systémech, které pak budou využity (s úpravami)i pro SC. Funguje to i naopak - single player Vám díky Star Citizenu nabídne mnohem větší vesmír/variabilitu/počty zbraní či lodí, kterých by asi tolik nikdy v žádné single player hře nebylo nebýt MMO části SC
Tak odomňa majú 65€, kúpil som Starter pack, čiže základná loď + samozrejme hru. Následne som tú loď updatol za 25€ za niečo použiteľnejšie a tým mám vystarané. Ďalšie investície neplánujem, kým naozaj nenastane nejaký zlom vo vývoji. Zatiaľ to dosť krivká a v priebehu niekoľkých rokov sotva dokončiť 1 systém je žalostne málo, obzvlášť ak ich má byť v hre 100. Otázka znie, kedy to chcú dokončiť??
Ale jedno sa im musí uznať reklamné spoty im idú: https://www.youtube.com/watch?v=to1kDbR4L4I
Odklad vydání dává smysl, hardware se zlepší a nebude to tolik bolet jako když bylo vydáno Crysis a na ultra hrát nešlo plynule ani ve SLI.
Jinak hlavní problém dlouhého vývoje vidím v tom, že se několikrát měnil letový model a některé základní systémy pořád chybí nebo donedávna chyběli. S trochou nadsázky zaplnit vesmír lokacemi je hračka (a těch lokací mají rozpracovanou celou řadu, zejména v příběhové části hry, i když v demu nejsou). Ale nemá smysl velký herní vesmír, dokud technologie planet je ve vývoji. Navíc projekt je nesmírně ambiciózní a přes všechny úspěchy (64 bitové mapy podle mě znamenají revoluci v hraní a ovlivní PC scénu v budoucnosti)m spousta věcí chybí nebo se nedaří úplně zvládnout a je otázkou, kdy (a zda vůbec) někdo řekne STOP, je na čase hru připravit k vydání a přestat si hrát s klíčovými systémy a něco se bude muset oželet.
Freelancer měl být mnohem ambicióznější hra, ale vývoj FPS části by pravděpodobně zabral minimálně další dva roky a nebyl by zadarmo. I tak to byl nesmírně povedený spacesim/spaceopera. Uvidíme jak to dopadne tady, ale vzhledem k ohromné komunitě, počtu vybraných dolarů, řadě zvučných jmen a především (ne)pravidelným aktualizacím o pokroku a nových (alfa/beta)verzí dema jsem mírně optimistický.
Není, je to podpora projektu, který tu ještě nebyl.
To není Battlefield, nebo Far Cry
Už jen to prostředí a teamy co na tom dělají, ale od toho tu jsou jiní aby ti to vysvětlili ;)
To se uvidí podle toho, jak moc budou dodrženy sliby, že lodě budou dostupné ve hře. Nicméně vzhledem k charakteru hry bude win pro každého znamenat něco jiného, takže ne.