Už je to tady a před pár dny vyšel očekávaný druhý přídavek druhému StarCraftu. A z prvních ohlasů se zdá, že se Datadisk opravdu povedl, i když není rozhodně levný. Hra vyšla exkluzivně pro PC a MAC.
Obtížnost je celkem rozumně nastavená, řekl bych o malinko lehčí, než wol. Rozmanitost jednotek v kampani mě až překvapila svým množstvím. Jen je škoda, že nejsou všechny odemčeny v multi.. ale chápu to, některé jsou hrozně brutální (například zerlingové a banelingové skákající přes útesy).
Délka kampaně je tak akorát, prošel jsem to za dva večery. Co se týče příběhu, tak ten je vcelku dobrý, jen mě trochu mrzí, že se do něj až moc vměšují city Raynora a Sary. Zdá se mi to ažtakové umělé a neverohodné. Je v pořádku, že je celý styl změněný ze zoufalé záchrany lidí z invaze zergů v celkem pohodový masivní průchod invazemi. Určitě vidím, jako zlepšení, že je na každé planetě více misí, to skákání na jinou planetu při každé misy bylo malinko divné. Co se mi líbí méně, je neexistence větví příběhu a mise jsou prakticky lineární, jen si vybíráte prostředí. Žádné možnosti, jako ve wol nejsou.
Trochu zbytečné se mi zdají mise pro evoluční výběr a jistě by bylo vhodné mít možnost je při dalším průchodu kampaní vynechat a rovnou vybírat z evolucí.
Co se mi nelíbí je velký počet časově stresujících misí. Odhaduji to skoro na polovinu, které vás tlačí všelijakými různými způsoby k co nejrychlejšímu postupu. Také je slabší vykrádání náplní map z W3 a WOL. Když už ve třetí hře jedu stejnou mapu, jako byla ta ve W3 na ničení zamořených domů, tak už je to trochu hodně znát. (těchto příkladů tam jde najít více). Další co se mi moc nelíbilo je existence hrdinů prakticky na všech mapách. Chápu, že se to příběhově točí kolem Sarrah, ale mohli to chlapci vymáknout i trochu jinak, aby byla zvýrazněna strategická stránka hry.
POZOR !!! SPOILERY !!!
Za sebe naopak musím pochválit bossfighty, misi s larvou, rpg misi v laboratoři na začátku (+misi s infestory) misi na zamrzlé planetě a "krmení obludy" Lovestory mi nevadí, a na ten polibek jsem, stejně jako hromada jiných lidí, čekal snad 12 let Jako nejlepší cinematic bych hodnotil asi úderný projev A.Mengska o smrti Raynora - stačilo "Proud dominion citizens" a běhal mi mráz po zádech (a ten zergling ve stylu domácího mazlíčka byl skvělý ). Můj výraz po tom oznámení se dost podobal výrazu Sarah ("Toho přece nemůžou zabít !!!").
Ano, kampaň je trochu víc RPG založená, ale na druhou stranu - hlavní strategickou část stejně představuje Battle.net
Jako jediné mínus bych zdůraznil, že jsem bohužel od začátku věděl, jak to dopadne Jak někteří víte, před třemi lety někomu okolo Blizzardu uniknul ten závěrečný cinematic Tak doufám, že se to u Legacy of the Void nebude opakovat. Jinak jsem narozdíl od D3 dostal, to co jsem chtěl, takže jsem navýsost spokojený 9/10
EDIT : Ještě bych zdůraznil jednu věc, která mě příjemně šokovala - nevím, čí je to zásluha (jestli AMD konečně opravdu zapracovalo na ovladačích pro Linux, nebo jestli si zamakali tvůrci Wine, nebo jestli Blizzard udělal výbornou optimalizaci), ale hru jsem dohrál na Linuxu, bez sebemenších problémů/bugů/...normálně jsem to spustil a běželo to, bez jakýchkoliv vedlejších úprav. ArchLinux, Catalyst 12.11.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!