STARFIELD mělo být něco nového od Bethesda, nakonec jsme se dočkali hry, která má velký potenciál, bohužel je zkažená právě tím, že Bethesda už 15 let používá stejné mechaniky a neposunula se ani o píď. Zkusila svou hru vylepšit systémy generování obsahu, ovšem když planeta obsahuje zas a znovu kopírované lokace se stejnými objekty, předměty i nepřáteli ve stejných pozicích, těžko to může být zábavné. Bohužel zastaralý koncept RPG mechanik, který Bethesda používá, v otevřeném vesmíru Starfieldu vůbec nefunguje a zvýrazňuje všechno jeho chronické chyby a celkovou zastaralost. U prvního velkého DLC Shattered Space, tak Bethesda trochu couvá. Soustředit se bude na příběh, a to na jedné planetě, takže bude to trochu ucelenější a nebudete snad muset přes 10 nahrávacích obrazovek lítat po vesmíru za jedním úkolem typu „dones-přines“. Bethesda nám prezentuje delší video z nového DLS a nevypadá to špatně. Bohužel Starfield by potřeboval mnohem více. V první řadě zcela nový herní engine, který by kompletně odstranil nahrávací obrazovky, předělat celé vesmírné cestování, tedy možnost reálně ručně na planetách přistávat a vůbec podstatně vylepšit a využít to nejlepší a nejzábavnější, co hra obsahuje, tedy vesmírné lodě a jejich stavbu a létání s nimi. Podstatně násobně rozšířit šablony ze kterých systém automaticky procedurálně generuje některé lokace, a dát jim větší ruční detaily a odlišení. Také rozvětvit questy atd. atd. Obávám se, že prostě jedno příběhové DLC vůbec nic neřeší a rozhodně zatím neláká si StarField opět nainstalovat. Každopádně DLC vyjde 30.9. a bude za nemalých 30 Eur.