Nová verze Unreal Engine byla právě oznámena a rovnou s praktickou ukázkou běžící na hardware nové generace konzolí. Tedy PlayStation 5 a Xbox X, které oba pohání AMD RYZEN ZEN2 procesor a Radeon NAVI RDNA2 grafická architektura. A přímo pro ně je nový Unreal Engine 5 udělaný a vypadá velmi dobře. Verze pro vývojáře her bude ale dostupná až začátkem příštího roku. Takhle tedy mohou vypadat next gen hry. Co tomu říkáte?
Tak jak jsem řekl dříve. No baking no luminating maps, proste nové hry budou pouze pro karty s RT ty co to nebudou mít hry rozjedou, ale bude to vypadat jako tehdy HL2 na Ge force4 MX 440. Kdo pamatuje tak moc dobře ví .-)
Parádní pokrok v osvětlení. 80% visuálu je vždy jen o osvětlení.
Vývojáři sice chtějí prodávat všem, ale nastavit AO a světla pro tyhle scény je otázkou pár minut zatímco udělat light verze textur a upéct stínování a jiný potřebný věci pro klasickou rasterizaci je potom na x dnů. Takže je to už potom na rozhodnutí studia zda se tím bude nebo nebude zabívat. Já bych řekl, že pokud to budou konzole zvládat opravdu tak dobře jak prezentuje video tak se na to vývojáři jednoduše vykašlou, protože to je spusta práce pro nic. Půjdou ve šlépějích hry Control. U které kdo nemá RT, tak prostě má jen tych pár shit odrazů, který jsou defakto stejný pro všechny povrchy.
Vím jak to je, sám sem si tím zažil pár let nazpět, kdy při dělání scény, nyž aby jsi se piplal s pečením textur několik dní pro jednu scénu, tak jsi ve finále raději vzal 20 tisíc a konečně šel koupit kartu s dostatečnou pamětí co to vyrenderovala na jeden zátah.
RT není jen onen lepší vizuál, ale právě tohle extrémní ulehčení vývojářské práce a snížení nákladů v momentu kdy se rozhodneš, že tyhle starý techniky už jsou překonaný a kašleš na jejich podporu.
Textury jsou fajn, ale to co dělá ten pěknej vizuál je osvětlení. Textury se zlepšují stále, ale takového výsledku nedosáhneš. ( Bez dobrýho světla nevidíš dobrou texturu což mnoho lidí u RT tvorby trochu nechápe) I kdyby tam byly textury horší, vypadalo by to pořád extrémě dobře.
Co je hodně pokroková technologie je ta polygon featura, co dovede použít ty extrémně detailní modely v tak velkým měřítku to by mě fakt zajímalo, jak tohle funguje, protože to je asi největší pecka celé prezentace.
Dále jak tam mluví o té technologii detekce objektů. To je přesně tohle: https://www.youtube.com/watch?v=cTqVhcrilrE
Skvělá věc co simuluje velikost každého aktivního objektu scény, prezentováno loni na Siggraph. Bere to v potaz jeho váhu objem skupenství (dle nastavení). A proto potom při průchodu scénou postava rovnou reaguje na okolní objekty a nemusí se to animovat ručně a programovat napevno, zase ušetření práce, ovšem opět za použití karet s Ai jádry.
Uvidíme náročnost, ... zatím je RT furt strašně náročný a většinou to nějaký kvalitativní efekt pořádně nemělo. Lidi na nových konzolích budou chtět hrát v UHD a to se mi s RT náročností teda moc nezdá. No uvidí se co přinesou nové generace grafik, jsem hodně zvědavý.
ano, RT něco ulehčuje, jenže dokud ho nebudou umět všechny grafiky nebo drtivá většina, tak vývojáři budou muset dělat to co dopousd + RT k tomu, takže to bude náročnější ;) a to ještě hodně let ....
No ukáže to čas, ale můj názor je ten, že tyhle rasterizační techniky všechny nově vznikající tituly zavrhnou. Ve smyslu Konzole RT mít budou a kdo nemá RT grafiku v PC tak bohužel budeš to mít jako hru z roku 2010 a nebo si kup pořádnou kartu případně konzoli. Věřte tomu že minimálně hry které budou jako prezentační pro Xbox a PS5 takto dopadnou, protože proč se s tím dělat? Když nás sony nebo xbox štědře zaplatí za to, že ukážeme co nové konzole umí... 3/4 věcí co je v tom videu prezentováno jede na RT nebo ai.
jsme si 100% jistý, že se to nestane, jsem v kontaktu s několika vývojáři her a ti říkají ano, RT je úleva v mnoha věcech, ale protože hdy potřebují prodávat co nejširšímu publiku, nebude RT ve velkém ještě dlouho používáno a určitě ne výhradně, protože tu máš nějakých 200 milionů konzolí stávající generace a k tomu 400 milionů herních PC a jen zanedbatelná část z nich má grafiku schopnou RT a upgrady PC a nové generace kozolí půjdou maximálně po desítkách milionů ročně, takže v dohledné době si vývojáři prostě nemohou dovolit postavit hru výhradně na RT ... to znamená že musí mít stále rasterizaci a naopak RT je práce navíc ....
Vývoj hry trvá 2-3 roky. Napsal jsem "nově vznikající tituly zavrhnou". Takže ani jeden z těch co přijde s launchem konzolí to samozřejmě nebude. A když to šlo u hry Control, proč by to nemohly udělat jiní. Vůbec bych se toho neobával. Já netvrdím, že ty hry nepojedou.
Taky to podle mě s Control pěkně dosrali a akorát si tím sami uškodili. Ta hra je dost přeceňovaná bych řekl a grafika i s RT není bůhvíjaká a tím, že to bez RT vypadá uplně k hovnu jsem to třeba já odmítl hrát a určitě i spousty jiných lidí.
Nemyslím si, že je Control přeceňovaný. Kvalitně udělaný titul, technicky velice dobře zvládnutý a vizuálně zajímavý. Není to vizuál co by tlačil realitu ale spíše artový směr(Něco jako Borderlands má svůj art). To zda jim to uškodilo nebo ne už je na nich samotných. já si nemyslím, že by jim to nějak zásadně uškodilo.
Celkově ta hra vypadá moc hezky a částicové efekty jsou v ní perfektní. Dost mi to připomělo první F.E.A.R, který byl ve své době taky takový obrozením co se táče částicových efektů a tehdy použití volumetrického osvětlení.
Jasně hele, ... já bych si to s RT taky zahrál, to se na to dá i dívat, ale jde mi o to, že ta hra je vyloženě dělaná pro to procento lidí, co mají RT grafiky od Nvidie a jinak vypadá na dnešní dobu prostě hodně na nic. Kdyby ta hra nebyla podmáznutá Nvidií, mohla by mít mnohem lepší grafiku a to pro všechny, ale takto má grafiku jakou má hlavně pro to, že kdyby měla lepší bez RT, tak by po zapnutí RT šli FPS opět do absurdních hodnot a to se v tomto případě Nvidii už opravdu nehodilo. Nelíbí se mi, když se dělá hra pro určité procento lidí a ostatní drtivá většina co si to koupí za stejné peníze jsou zbytečně ochuzeni. Ta grafika bez RT mohla být uplně někde jinde, kdyby v té hře RT nekalkulovalo, ale to by to pak dopadlo jako všechny hry předtím, kde hlavně třeba u nového Tomb Raidera byl přínos neviditelný ale za to nároky dost značný.
V tomto celkem souhlasím s DD. Většina her se bude dělat klasicky a k tomu bude RT. Ale bude to takové přechodné období. Dávám tomu ještě tak 2 generace karet. Nicméně jistě budou hry, na které bude RT potřeba. Chceš hrát tuto hru? Kup si grafiku. Přirovnal bych to k závodním simulátorům. Chceš hrát? Kup si volant. Protože bez toho je to nehratelné. Stejně tak letecké simulátory. Hry se snaží být co nejvíce realistické. Takže k tomu, aby to mělo ten efekt, bude potřeba specifický HW
No hlavně mi jde o to, že prostě prozatím přínos RT na to, jaký to má dopad na grafický výkon není zdaleka takový, jak by hra mohla vypadat bez RT, kdyby radši toho výkonu co dává do RT využila standartním způsobem. Prostě prozatím není výkonu dost, vím že nikdy nebude, ale na RT to chce ještě čas. No uvidí se. Her je dost, co si chci zahrát si zahraju, o to se nebojim.
Tak ono vždycky bude HW, na kterým to už nepojede. Každá hra má minimální požadavky. Takže stejně tak to bude i s RT. Nemáš výkon, máš smůlu. To, jestli to je přínos nebo ne je zcela subjektivní záležitost. Jednomu se to líbí a druhý v tom nevidí tu přidanou hodnotu. To, jestli se to tu přidanou hodnotu nemá pro většinu lidí neznamená, že to nemá pro všechny. Jak říkám. Je to subjektivní. Ale přechod na RT tu jistě bude. Vždy se přijde s novou technologií, která potřebuje mít specifický HW k tomu, aby to fungovalo.
Jasný, to já samozřejmě chápu, ... ale opravdu by mi přišlo na nic (třeba jako právě v Control a o čem mluví Dexter), kdyby se dělali hry záměrně bez RT graficky na hovno, jenom kvůli tomu, aby to člověka přimělo koupit RT grafiku. Prostě ať je RT jen další možnost v nastavení a prozatím, než se RT rozšíří alespoň tak, že dejme tomu polovina hráčů ho bude mít, je jenom možnost a né nutnost. Jsem přesvědčen a na té hře (Control) to je vyloženě vidět, že tam je rozdíl tak markantní, že to byl vyloženě účel a to není podle mě dobrá cesta. Grafiku ať má prostě ta hra takovou, jakou na tu dobu má mít i bez RT. Kdo bude chtít zapnout RT a mít výkon, ať si ho zapne, ale oželí zas jiné detaily. Taky nikdo přece nehraje zásadně s 8xMSAA nebo uplně všechny detaily ve všem na max, chce to mít výběr a né nutnost.
Viděl bych v tom ušetření si práce a peněz. Každá firma, ať je to co chce, si musí dát svoje pro a proti. Záleží, na co se chce zaměřit a udělá to nejlépe dle svého uvážení. Nic jiného bych v tom nehledal. Asi jako jsem psal o těch simulatorech. Dřív se jezdily auta na klávesnici. Pak se postupem času začalo jezdit i na volantech, ale i na klávesnici to bylo hratelné. Dalo se rozumně soupeřit. Ale dnes už to na klávesnici nejde. Nebo jde, ale je to nehratelné. Viděl bych to nějak podobně u toho. Než aby dělali hezkou grafiku klasickou resterizací (jízdní model pro klávesnice), udělají to přes RT (jízdní model pro volanty)
Alá já to přeci uvádím v jiném kontextu. Ty to píšeš, jakoby vývojář schválně neudělal pěknou rasterovanou grafiku, ale on ji neudělal právě protože to stojí množství času velkého množství grafiků a tím pádem velké množství peněz a to nemluvím o ušetření pár procent času v tomto případu to jsou 100% času. Psal jsem to v prvním postu osvětlení objektů jedné scény rozuměj třeba jedné místnosti zabere jednomu grafikovi v RT dejme tomu 20 minut a je to dokonalost. V případě rasterizace aby to vypadalo na úrovni to bude třeba jeden celý den. Tak si to potom porovnej v nákladech celé hry.
A to do toho neberu potom v potaz testování, kdy udělaný odlesky jednoho objektu při použití v jiný scéně musí mít zase jiný nasvětlovací mapy, protože to vypadá blbě, takže znovu a znovu a znovu. Tohle taky odpadá. O tom je vlastně i ono video co zde prezentuje UE5.
Všichni to totiž berete jako samozřejmost, ale ona to samozřejmost vůbec není.
S tím bych i souhlasil, ale nevěřím, že hned první generace konzolí s RT budou mít na to dost výkonu, ... to je podle mě hovadina. ... Viděl bych to spíš tak, že bude možnost zapnout RT např. při fullHD rozlišení, ale na 4K to bude stále klasika a nebudou si moct dovolit, mít tu hru na 4K zprasenou. Ale nějaká nebo nějaký hry, který budou vyloženě potřebovat RT k tomu aby dobře vypadaly možná vyjdou, právě kvůli nalákání zákazníků ke koupi nových grafik, ale to opravdu jen možná, protože by tím zase přišli o spoustu zákazníků, co RT nemají a nemyslím, že by se jim to finančně vyplatilo.
jako pěkný ale zase těch konzolových 30 fps a kdoví jestli to jelo opravdu ve 4K a ne jen nějaký 1440p upscale to 4K přecejen jestli to trochu nepodcenili s tím výkonem u PS5
Jen pro informaci (a Dextera), ray tracing v tomto demu použit není, engine to zvládá i bez něj, viz.
...developers won't have to bake in lighting into their game world nor have to look at computationally expensive techniques such as ray tracing to simulate bounce-light for GI, as the game engine dynamically does this things for them at a reduced cost compared to RT...
https://www.gsmarena.com/ unreal_engine_5_announced_with_new_geometry_and_li
ghting_features_coming_in_2021-news-43182.php
a tady:
...Hardware accelerated ray tracing will be supported in Unreal Engine 5, for example, but it's not a part of the PS5 tech demo revealed today...
https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-this-is-next-gen-unreal-engine-running-on-playstation-5
je to přeloženo google překladačem ... ale stejně mi to prd říká. Nějak třeba nechápu proč v reálném čase, vždyť to je přeci brutálně náročný, ... možná právě proto.
"V reálném čase probíhající demonstrace na PlayStation 5 představující dvě nová jádra technologie, které budou debutovat v UE5: Nanite virtualizovaná geometrie mikropolygonů, která umělcům umožňuje vytvářet tolik geometrických detailů, jaké oko vidí, a Lumen, plně dynamické řešení globálního osvětlení, které okamžitě reaguje na změny scény a světla.
Demo jsou také k dispozici funkce příští generace, které jsou již k dispozici v Unreal Engine 4.25, jako jsou vylepšení Niagara VFX, fyzika a destrukce chaosu, vylepšení systému animace a audio vylepšení. Unreal Engine 4.25 zahrnuje také podporu konzolí příští generace.
je tu jeden podstatný faktor ... Unreal 4 demo bylo dělaný ve spolupráci s NVIDIA ... tedy na HW který kromě části PC nikde jinde není .... Unreal Engine 5 je dělaný na míru AMD HW, konkrétně ZEN a NAVI s ohledem na konzole a také PC ... ;) takže něco mě říká že to nebude jen demo ;)
Ja pevne doufam ze mate pravdu. Protoze podpora pro Radeony u nekterych her v UE4 byla fakt tragicka, a to tak ze se nedali hrat pod DX12, ale stezi pod DX11. Viz Earthfall. Chapu ze to neni problem HW, ale o tom jak prasacky udela hru studio. Ale tyhle drobny detaily proste srazeli pouzitelnost AMD jen na mainstream AAA tituly.
Pokud se tohle zlepsi, budu jen rad.
Vypadá to krásně až neuvěřitelně na to že to bylo na konzoli, klobouk dolů
...a teď jak velká bude kompletní hra s tak dobrýma texturama a efektama když i takové "hnusné" Read Dead Redemption 2 má cca 120GB. To bude 200GB? 300GB? A Playstation 5 má mít SSD disk myslím 825GB, to by mohl být trošku problém
Nuz jedna vec je spustit kratke velmi optimalizovane demo na dev kite PS5. Druha vec bude ako v takej vysokej kvalite spravit a distribuovat komplet celu AAA hru ktora ma mat x hodinovu hratelnost pribehu.Bod 2 uz nebude az tak problem vyrobcu Unreal enginu ale problem vyrobcu a distributora konkretnych hier. Asi sa pojde cestou streamovania finalneho obrazu ala Google Stadia.
V současné době nemám moc času na hraní, děti, práce, studium atd... Takže hry si chci užít v TOP kvalitě a kvůli tomuto bych si i koupil nějakou tu TOP grafiku, protože, když hraji, tak si to chci užít.
Jinak vývoj grafiky bych přirovnal k vývoji automobilů. Za 100 let to postoupilo o nesrovnatelný kus. By mě zajímalo co této dnešní grafice říkají vývojáři z 80 let
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!