Vesmírné simulátory X byly docela pojem, nicméně trpěly řadou chyb a problémů dlouho po vydání. Předchozí X3 se navíc podle hráčů příliš nepovedl a znamenal spíše úpadek série. Nyní jsou ale tvůrci zpět a vydávají X4: Foundations. Už v základu hra nabízí hodně obsahu a velký vesmír, kde můžete dělat prakticky cokoliv, ovšem tvůrci se netají tím, že je to zatím jen část hry. Chystají masivní update s dalším obsahem a funkcemi, který možnosti tohoto detailního vesmírného simulátoru výrazně rozšíří. Přijetí hráčů je poměrně příznivé, hra je údajně v mnohem lepším stavu, než předchozí X3, takže to už je určitě plus. Každopádně problémů má dost a tvůrci tedy mají hodně práce před sebou. Potenciál je ale více než zřetelný, grafika atmosféra, hratelnost a možnosti budování svého vesmírného života i impéria jsou fantastické. X4 má tedy solidní základ pro další roky …
Videl jsem gameplay a prijde mi to naprosto stejne jako minule diky serie X. Treiler namlsal ale ve hre to tak nevypada vubec me to nelaka ted stejne hraji No mans sky a star citizen.
X4 vypadá hodně dobře. Navazuje na myšlenku původní X3, je mnohem komplexnější a obsahuje spoustu nových věcí. Za mne nejlepší vesmírná hra v tomto roce. Na rozdíl od Star Citizen si nehraje na nějaký "vesmírný simulátor" (i když paradoxně spoustu prvků je v X4 zpracováno mnohem realističtěji než v SC). Na Star Citizen jsem se zpočátku hodně těšil, bohužel v současné době se z toho stává jakýsi šílený megalomanský mostrózní projekt, kdy se miliony dolarů plýtvají krom jiného např. na sebemenší detaily a zpracování vesmírných lodí, které se skutečnou realitou, příp. nějakým skutečným cestováním vesmírem nemají absolutně nic společného. Většina věcí v této hře je pouze výplod fantazie komunity SC, která tuto hru "finančně podporuje" v čele s Chrisem Robertsem. Kdyby se těch 200 000 000 USD, který tento "fantaskní" projekt zatím zhltl, použil na něco smysluplného (vývoj vesmírných programů, apod.). Navíc další mil. dolarů to ještě sežere, poněvadž release je zatím v nedohlednu.
X3 mě hodně bavil i když měl spoustu svých problémů a pořád vypadal nedodělaně. Kdyby na tom pořádně zamakali (ekonomika měla hodně much, stavba stanic byl porod pokud to měl být větší komplex, pak dokování pro UI většinou neřešitelný problém, když jste to navrhli na bouračku Naprostou zoufalá zpráva většího i menšího impéria kde to vzdali tvrdší hardcore hráči. Ovládání eskader a podpůrných hlídek. Když jsem byl v sektoru a někdo napadl můj konvoj, tak eskort fungoval skvěle nepřítele zlikvidoval. Když jsem nebyl v sektoru, moje eskadry dostávali na zadek i od slabších nepřátel. Větší diverzifikace zbraní by byla super hlavně grafické zpracování. Střílet "kuličky" je prostě nuda. Chtělo to mít možnosti modifikovat lodě, nebo měnit trochu design. Člověk tohle očekával v X:Rebirth a oni vám dají jednu lodičku a zbytek ještě víc osekají a domrví. No nevím kdo poslední dobou dělá průzkumy trhu, ale asi si to cucají z prstu a říkají si. Já si myslím, že takhle to bude pro hráče nejlepší a když jim řekneme, že je to lepší než minule, tak nám uvěří.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!