Po čase jsme se dočkali dříve exkluzivní PS4 hry i na PC a jako obvykle to vypadá, že z nějakého důvodu PS4 exkluzivity trpí na problém značného přeceňování ze strany některých recenzentů. Absolutní známky tam získávají tituly, které si ho objektivně nezaslouží. Pro příklady nemusíme chodit daleko. I Horizon Zero Dawn je další hra, která sbírala absolutní ocenění v „recenzích“ PS4 hráčů, ale teď když vychází na PC v technicky navíc lepší kvalitě a kompletní edici, ukazuje se, že zase taková mega pecka to není. Není to ale naštěstí ani zoufalá průměrnost jako The Last of Us Part II. Už ji tedy pilně testujeme a jakkoliv velmi oceňuji unikátní výtvarný styl a zajímavé prostředí (obojím je velmi originální), herně to přeci jen není až takový odvaz, jak jsem doufal. Přikláním se zhruba v polovině hry k hodnocení kolem 80/100, což je ale pořád velmi nadstandardní. Nicméně třeba na kvalitu a propracování Witcher 3 apod., aby si to zasloužilo těch nesmyslných 10/10 kterými to známkovali někteří, vážně nemá. A bohužel to dokazuje, v jakém žalostném stavu je současná herní žurnalistika a že herním recenzím od velkých herních magazínů se dnes prakticky nedá věřit. I tak vřele doporučuji! Hra je rozumně optimalizovaná na konzolovku, na mé sestavě s RYZEN 3960X a RX 5700XT běhá kolem 100FPS ve FullHD a kolem 55-60FPS ve 4K při high detailech, takže v pohodě. Na konzolové detaily si to zahrajete zase skoro se vším. Ty vyšší PC detaily jsou ale náročnější. Hra má TressFX a Fidelity FX SPD technologie od AMD. V každém případě vypadá o třídu lépe než na PS4 a samozřejmě díky vyšším FPS a vyšším detailům grafiky se podstatně lépe hraje a vypadá v pohybu než na těch zamčených 30FPS, které má na konzoli. To je prostě obrovský rozdíl, je to jako hrát jinou hru. Kompletní recenzi a samozřejmě podrobný benchmark GPU a CPU pro vás v tuto chvíli připravujeme.
Z principu věci, by nikdy nic nemělo dostat 10/10, to by měla být nedosažitelná meta, protože kolik se má pak dát hře, která bude lepší? 12/10? 9/10 by měly dostat jen top tituly a 9,5/10 by měla být super špička, něco, co jsme do té doby ještě neviděli, ale nikdy víc...
nemyslim ze 10/10 by nemohlo byt nedosiahnutelne. hodnotenie je vzdy subjektivne a pokial ta hra bavi a splni tvoje ocakvania tak by mala dostat najvyssiu znamku. ci uz pride nieco lepsie alebo horsie nasledne neovplyvni recenziu v case t. kazdopadne, rozhorcovat sa nad tym ze niekto dal hre 100% a mne sa to nepaci mi pri detinske
3840x1200 vše ULTRA a pamět mě letěla až na 25-27 gb při cca 40 fps :-/
PC:
Ryzen 2700
32gb ddr4 3200mhz
Vega 64
M.2 970 evo
Poprvé co mě hra vzala tolik Paměti :/
Taky se mi zdá, že to nebude jen o hře. Je potřeba juknout, kolik RAM bylo využito před hrou.
Vím jak to je, stačí mít na pozadí pár panelů v prohlížeči a x GB je fuč
27GB žeby hra davala do RAM pamate tolko? Čo som sa stretol tak Tomb raider daval 13GB najviac.
Neklikol si omylom na tu hru 2x? Fakt sa mi to nezda, nemal si tam nahodou spustene paralelne aj ine veci?
Mě nejvíc žralo asi Division, 17-18GB myslím...po pár hodinách hraní.
Ale podle mě to bude tím, že když máš 32GB a tedy pořád dostatek volné paměti, tak to správa paměti tolik neřeší a prostě se tam ukládá více a více dat.
No ak to mal na Ultra detaily v 2160p (slangovo 4K), tak ako ja...tak na VEGA64 bola sústavne plná pamäť na maximum...a z mojich 16GB RAM (DDR4 na 2933Mhz) si brala 10,4GB...hry my bežia zo sekundárneho SATA SSD disku/poľa v RAID0 (2xPatriot Burst 480GB, cca 900MB/s read a 790MB/s write) a systém je Partiot Hellfire 256GB (NVMe), pre úplnosť ešte procesor Ryzen r7 1700 (default).
edit: koment patril pre Cemada (takto po ránu som sa preklikol inam