Tvůrci WoT se v poslední době soustředí hlavně na vylepšení hry. Bohužel řada zásadních problémů nemá jednoduché řešení (například nefunkční MM, nevyvážená artilerie a příliš OP střední tanky v současném WoT). A tak se tvůrci věnují hlavně úpravě a opravě menších větší. A v Update 9.16 se dočkáme několika věcí, kvůli kterým jsme museli instalovat módy. Taktéž náš čeká další herní mód …
Už ani nedoufám, že v dohledné době něco udělají s MM, ale i ta serverová optimalizace včasného vykreslení tanku, když v rychlosti vyjede zpoza rohu, je super vítanou změnou, která tu měla být pár let nazpět. Asi lepší pozdě, než vůbec.
Mám takový trochu pocit, že tím, že se ti ten tank vykreslí dříve, tu stoupne náročnost na výpočetní výkon. To samé, jako když stojíš s lajtem v křoví a nehýbeš se a naproti tobě jede jiný lajt. Teď ten procesor musí počítat kamo faktor a veškerá vylepšení včetně camo toho křoví a nehybnost tvého. Plus křoví a to všechno ostatní i hýbajícího se protivníka plus k tomu pak ještě počítat dohledy všech tanků ve hře, komu že se vlastně na dohled ukážeš až tě objeví a komu už ne. Tvoje žárovka (6. smysl) se rozsvící 3 vteřiny po tvém nasvícení kvůli tomu, že by bylo nesmyslně náročné na procesor, kdyby se ti měla rozsvítit ihned v okamžiku jak tě někdo nasvítí. Podle mého, zrovna toto, kdy ty uvidíš protivníka ihned potom co vyjede přední kolo zpozarohu bude potřebovat hodně výkonu CPU nehledě na potřebě fakt kvalitního připojení. Výsledek vidím takový, že budou ve výhodě ti, nebo se alespoň ta prohlubeň zvětší mezi těmi, kteří prostě mají kvalitnější připojení internetu a mají výpočetní výkon oproti těm, kteří to jednoduše nemají.
Když si vlastně člověk uvědomí, co všechno ten tvůj počítač, internet a serverový počítač mají počítat. Nehledě na serverový počítač, který počítá najednou XY hráčů co to v jednu chvíli hrají, tak je to prostě masakr. Nedivím se, že s tím mají dost problémy vměstnat do té hry jakoukoliv inovaci.
Alespoň, že už využívají 2 jádra procesoru, tak hurá.
Ale je ti doufám jasné, že veškeré tyto výpočty, ať už hodnoty camo faktoru, RNG průraznosti a výsledného dmg, vše počítá server a ty pouze do klienta dostáváš již hotové informace, co má hra vykreslit. Tudíž ano, náročnost vzrostla, ale na straně WoT serverů a to už je problémem WG, jak se poperou s optimalizací toho všeho
Skutečně do té problematiky až tolik nevidím, ale proč potom provedli optimalizaci hry, aby hra využila 2 procesorová jádra? Pokud by vše bylo tak jednoduché, tak jedno jádro v každé výkonové řadě CPU to muselo stíhat s prstem v nose. Nebo ne ? Teoreticky asi nebude tak složité přijmout informace a tyto v podstatě nezměněné předat dál...
A pokud je to co říkáš pravda, že můj PC to zatěžuje pouze v pohledu zobrazení na monitor a ne na tyto výpočty, tak to potom ve WG mají co dělat, protože už teď se stávalo, že při spuštění na mapu tam byla časomíra 00 : 00, po půl minutě čekání to zahulákalo vyrážíme a další půl minuty to lagovalo a pak se to ustálilo. No nechci vidět, co to bude dělat teď...... Zajimavé, že to s těmi 00 : 00 se stávalo v době mezi 19 : 00 a 21 : 00 hodinou. Že by to hrálo více hráčů než v 23 : 00 kdy to už ta hra v tomto čase tyto chyby nedělala ?
Nebo ještě mě napadá jedna možnost... napsat tabulku po kliknutí na přihlášení, " server je přetížen, jste zařazen ve frontě, před vámi je XY čekajících na připojení se do hry" a ty budeš čekat půl hodiny, než to hold někdo před tebou vypne. Ale to už tu také myslím bylo.... Padalo to při ukončení bitvy při návratu do garáže pamatuji-li si dobře.
Závěr ? Ať se ve WG raději na ty nové patche, kde předělávají tanky do HD kvality a úpravy map, které vesměs vedou jen k horšímu raději vyserou a řeší to, co je skutečný problém, viz. výše.
Jako prostoru pro zlepšování je tam hromada. To, že v době ultralevných 4jader do herního enginu až dodatečně zakomponovali podporu druhého jádra, je spíš trestuhodné . Nechci tu teď lovit nějaké bludné informace, ale mám takové zdání, že tím druhým jádrem se stejně počítá primárně jen zvuk, protože ten prošel totální obměnou a řadou optimalizací (více prostorový, rozlišování kolizí různých materiálů, různé zvuky kalibrů děl při výstřelu, průrazu a odrazu, atd.).
Taky souhlasím, že než blít další a další premiové tanky, HD modely a jiné zbytečnosti, měli by se zaměřit na jádro hratelnosti a opravit nefungující MM, rozbitou třídu SPG a celkově vybalancovat ty třídy. Jenže ono je jednodušší sypat další tanky, protože z toho jim jdou peníze, ne z nějakých blbých oprav, které budou víc a víc složitější s přibývajícím počtem tanků... začarovaný kruh.
To bude ono, proč by vylepšovali něco, co jim nepřinese de facto žádné zisky. Ty prem. tanky s vylepšenými vlastnostmi ve hře jsou pro ně lepším prodejním artiklem. Kdoví pročpak ty tanky prodávají v několika verzích.
A) prodeje tanku s goldy, prem. účty,
B) pak verzi jen s několika málo goldy
C) a nebo úplně holotank.
Jo kamarád si teď koupil Cromwell B a Scorpion G, oba to jsou OP tanky a dohromady dal za oba bratru 2k, takovéhle hráče WG potřebuje.
Znám i případ člověka, který si koupil všechny prem. tanky co jsou ve hře, do toho konvertuje zkušenosti vázané k tanku na volné a nehraje jinak než s prem. účtem. Jediné za co neutrácí goldy je prémiová munice. Když jsem se ho zeptal, kolik jsi do té hry vlastně už nasypal, tak jeho odpověď byla, nepočítám to ale tak něco mezi 20 a 30 000. Pozor, ale během cirka 18 měsíců.
Mi pak říkal, že mu na E-mail jednou za čas chodí různé extra nabídky WG. Kupříkladu KV 5 s goldamy a prem. účtem za plácnu třeba 500,-Kč.
Kámoš (nenáročný hráč) to hraje na noťasu s APU co má jádra Puma+ asi na 2,5GHz a nestěžuje si. Samozřejmě v 1366x768. Ta hra je proti War Thunder asi 2x náročnější a to má hnusnější grafiku, tak mě ten výsledek slabého AMD cpu příjemně překvapil. Propady výkonu asi neřeší a nižší fps u téhle hry vadí 10x méně než u FPS. Pište zkušenosti se slabými CPU (na jedno jádro) ať se poučím.
Našel jsem video jak to někdo hraje na stařičkém Athlonu 64 X2@2,8GHz a fps šly málokdy pod 20.
Taky jsem hrál WOT na tom samém Athlon co popisuješ, do doby než mi shořela deska a byl jsem nucen to nějak řešit. S FPS jsem nikdy problém neměl. Teď jsem známému dával dohromady nové PC, kde jsem použil procesor G3258, tu otevřenou verzi k výročí intel a bez taktování to jede v pohodě, omezuje to spíše grafická karta.
Vymýšlejí nové prem. tanky s nesmyslnými parametry, viz. scorpion G. ten sajrajt po mě šije z keře když mam 13 90 a já ho nevidím i po tom, co mě zasáhl a to před ním nic nestojí, nějaký tank, který by mě nasvítil. Jak píšeš, vymýšlí nové prem. tanky, aby je lidé kupovali. Stejně tak snížili zisky na prem. tancích. Pryč jsou doby, kdy jsem míval s T-34 bez prem. účtu 70k za bitvu čistého. Známý si také stěžoval, že jeho super peršing nevydělává tolik co před nějakým časem.
Nové tech. větve, kde ty tanky jsou OP a po několika aktualizacích je mají potřebu vyvažovat, že si hráči stěžují na to, že protihráči v nich jsou moc dobří. Viz. japonci s těžkýma, teď češi s těma 9 a 10. Údajně je také prý budou upravovat.
Uvidíme co vymyslí.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!