RayTracing míří do World of Tanks. A nebudete k němu potřebovat předraženou NVIDIA RTX grafiku. Wargaming se totiž rozhodl implementovat RayTracing ve spolupráci s Intelem a využívá výkonu multijádrových procesorů v kombinaci s běžným GPU. Běží samozřejmě kromě Intelu i na AMD. Nevyžaduje žádný speciální RayTracing HW, dokonce běží pod DX11 a tedy bez Microsoft DirectX Raytracing (DXR), který je k dispozici jen pro DX12. Samozřejmě zase nemůžete čekat masivní rozdíly a přínos, prostě jen hry světel a stínů vypadají realističtěji (pointa RT technologie). K dispozici je zatím technologické demo enCore RT, které si můžete stáhnout. Do vlastní hry naostro dorazí RayTracing později. Každopádně takhle to vypadá a funguje:
Ten rozdíl byl malý, i když jsem se na to soustředil. Reálně ve hře to je k smíchu. Intel by měl vrazit prachy do úpravy architektury na 14 nm a ne na tyhle zbytečnosti.
mě přišlo vtipné, že řada způsobů(1 paprsek na 1 pixel + rozmazávání) jsou úplně shodné jako v RTX hrách. Btw koukal jsem na real raytracing rendering a scény vypadají fakt pěkně a nezašuměně asi po 15000 paprscích, tzn. až budou mít grafiky tak 10000x větší výkon než dnes, tak to půjde.
Jenže naše oči mají limity. Dá se tomu trochu pomoct Filtrem v šíři našeho zraku a tím ušetřit plno výkonu. Kolikrát koncepce pěkného širokoúhlého monitoru s pěkným podstavcem udělá hodně parády. Jde o koncepci v místnosti
Pro ty co žijí v pravěku a neví co denoiser je. A vlastně stále nechápou jak RT funguje.
1000 iterací (OptiX) Obrázek
10 000 iterací Obrázek
10 000 iterací Obrázek
1000 iterací (OptiX) Obrázek
Použit OptiX denoiser. Funguje na nvidia kartách maxwell+ Tolik asi k celému tématu jaký pokrok udělaly gpu v renderování RT za jednu generaci a jak "nepoužitelný" to je...
Intel používá podobný denoiser, ale není tak rychlý. Ale užitečný jednoznačně je pro ty co nemají nvidia kartu.
Výhoda je, že se to dá použít i na pročištění fotografií.
Pro ty co něco tvoří a chtějí si urychlit rapidně práci. ZDE:
https://github.com/DeclanRussell/NvidiaAIDenoiser
Pro ostatní tlučhuby. klidně si dál tlučte a ukazujte jak omezený váš rozhled je.
U té ženské mi přijde jako kdyby nejdříve udělali parádní render a pak jej zašuměli.
Zajímavé, jak některé oblasti denoiser vyčistí, ale jiné hned vedle, které mají stejný šum, nevyčistí (hlavně na oblečení to je vidět).
To nejsou žádný reklamní rendery, ale rálný rendery udělaný uživatelama . Ono by to asi dočistil úplně celé ale vždy to je o nastavení kdy je výsledek už dostatečný s ohledem na čas. Třeba tebou zmíněné oblečení, mi přijde v pohodě, to "zrnení" je jednoduše samotná textura materiálu a jeho Bumpmapping.
Renderování je vždy specifikováno různými parametry např:
celkový čas: 2 hodiny
Maximální počet iterací 10 000
Maximální pokrytí výsledku 95%
Render skončí po dosažení jednoho z těchto parametrů. Je to tak uděláno záměrně, protože používat jen parametr maximální pokrytí tak na těch 95% při nevhodném nastavení můžeš čekat třeba několik dní a výsledek se nikam nepohne
Prostě renderer samotný nemá žádný 100% výsledek. Výsledek je vždy specifikován nastavením uživatele. Neexistuje nic jako 100% render.
Denoiser vychází z podobných parametrů.
Hlavní je výsledek kdy bez denoiseru ten obrázek na 1080 zabere 3 hodiny zatímco s Ai denoiserem půl hodiny.
Jo není to úplně TOP, protože dojde ke ztrátě " absolutní ostrosti" je vidět mírný rozmazání, například vlasy, ale koho to zajímá, když stejně v 90% se potom na výsledek aplikují další efekty jako DoF, Bloom a jiné, které to "rozmažou" tak jako tak.
1080 zabere 3 hodiny zatímco s Ai denoiserem půl hodiny.
Tím jste potvrdil přesně to co říkám - že RTX není na hry, nechápu ten Váš tón. RTX série byla slovy Nvidia marketována jako že přinese realtime RT do her! To nepřinesla, tedy Nvidia lhala, prodala hráčům něco za co si byli ochotni připlatit a je jim k ničemu. To že je tam pěkný HW denoiser pro 0,001% uživatelů je pěkné a nic proti tomu, jak to ale souvisí s realtime RT ve hrách nechápu. Nesouvisí, jen kecy podvod a lži. A jak je vidno tady z wot omezený a skutečně použitelný RT na pár stínů žádnou Nvidii nepotřebuje. Je to pro mě stejné jako když dá AMD nějakou výpočetní featuru do své karty - nezajímá mě to u herní karty úplně stejně jako RT u Nvidie. AMD ale narozdíl od Nvidie nedělá lživý marketing a netvrdí že nějaká výpočetní featura pomůže ve hrách a když už ano, tak nějaké to %, rozhodně Lisa Su nemá velkohubé kecy o tom, že svět se změnil a bez nějaké nicotné featury už nemá smysl karty kupovat
ta postava má násobně více polygonů jak celá scéna ve hře.
RTX serie rt efekty přinesla ve hrách jsou. Snad někdo nečekal, že najedou budou full RT hry. I přesto tu jedna je Quake II. To co je ukázáno ve videu WT sice taky je RT efekt, ale jestliže u nvidia her je RTX efekt malý tak tady je nicotný. Buď realista.
právě že jsem realista, proto říkám, že RTX je kachna, RT jako takové však nikoliv (třeba to ve wot). To byl smysl mého příspěvku. Nakonec jsme se shodli
No to jsme se teda v žádným případě neshodly. Protože ty si tu meleš úplný blbosti. Jaký je rozdíl mezi kachnou rtx a encoreRT? Tím že jedno je mnohonásobně rychlejší (RTX) než to druhé? To že encore do hry přidá asi všehovšudy 10 rt stínů protože na mapě se pohybuje 10 tankovejch kanónů ? Ale fajn žij si dál ve své bublině.
V tom videu říkali, že to ladili s Intelem a používají na to nějakou specifickou knihovnu, co to umí rozstrkat na všechna jádra. Znamená to, že to na AMD nejde?